PREMIS TREBALLS FI DE GRAU DEL DEPARTAMENT DE DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
- Data d'aprovació
- 22/10/2025
- Data de publicació
- 23/10/2025
- Òrgan competent
- Rectora
- Secció
- CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Títol: PREMIS TREBALLS FI DE GRAU DEL DEPARTAMENT DE DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Òrgan: Rectora
Data d'aprovació: dimecres, 22 d'octubre de 2025
PREMIS TREBALLS FI DE GRAU DEL DEPARTAMENT DE DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió
L'objecte d'esta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de Premis per a Treballs de Fi de Grau (TFG) defesos en el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant, al llarg del curs acadèmic 2024/2025.
L'objectiu és reconéixer l'estudi realitzat en l'àmbit de les Ciències de l'Educació i Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport dels egressats i les egressades en el Grau en Maestro/a en Educació Infantil, Grau en Maestro/a en Educació Primària i Grau en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport de la Universitat d'Alacant.
2. Requisits de les Persones Beneficiàries
Podrà sol·licitar este premi l'alumnat que:
· Haja sigut estudiant de Grau en Maestro/a en Educació Infantil, Grau en Maestro/a en Educació Primària i Grau en Ciències de l'Activitat Física de la Universitat d'Alacant, amb TFG que versen sobre temàtiques relacionades amb les Ciències de l'Educació i/o Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
· Complisca amb els terminis i altres disposicions establides en la present convocatòria.
· Haja defés el seu TFG en la Universitat d'Alacant durant el curs 2024/2025, en les convocatòries C1, C3 o C4.
· Haja aconseguit, en el seu defensa, una nota mínima de 9,5.
3. Número i dotació de les beques
Es concedirà un número màxim de 8 premis, distribuint l'assignació, fins a un màxim cada una de 250,00 €.
4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds
4.1. Plazo de presentación
La convocatòria es publicarà en BOUA amb caràcter informatiu prèviament a la publicació del seu extracte en el DOGV.
El termini de sol·licituds d'inicia a partir del dia 3 de novembre i finalitza el dia 14 de novembre de 2025, a les 23.59 h.
4.2. Procediment de presentació
La documentació es presentarà a través de e-Administració per Instància Genèrica, dirigida al Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques, amb indicació de les dades d'esta convocatòria. En el camp "EXPOSA" haurà d'indicar-se:
PREMIS A TREBALLS FI DE GRAU DEL DEPARTAMENT DE DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES.
En el camp "SOL·LICITA" haurà d'indicar-se:
"Dirigit al Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques".
S'adjuntarà la següent documentació:
En el camp "DOCUMENTS ADJUNTS", s'adjuntarà la següent documentació en format PDF:
· Treball fi de grau, sense que conste l'autoria ni la tutorització.
· Resum del TFG (mínim 4 pàgines i màxim 6 pàgines) amb les següents dades: títol, delimitació del tema, justificació, marc teòric, objectius, metodologia, resultats, discussió, conclusions i referències.
· Quan la documentació obre en poder la Universitat d'Alacant, ha d'indicar-se la unitat administrativa que la va generar o en la qual va ser presentada.
5. Criteris d'adjudicació
L'assignació del Premi es realitzarà seguint els següents criteris:
1. Criteris d'adjudicació:
2. Fórmula de Càlcul:
3. Ponderació:
- Nota obtinguda en la defensa del *TFG, segons la següent proporció respecte a la qualificació numèrica obtinguda en el TFG (Màx. 70% sobre 100%):
o Nota 9,5-9,59/10: puntuació 20%/100%
o Nota 9,6-9,69/10: puntuació 30%/100%
o Nota 9,7-9,79/10: puntuació 40%/100%
o Nota 9,8-9,89/10: puntuació 50%/100%
o Nota 9,9-9,99/10: puntuació 60%/100%
o Nota 10/10: puntuació 70%/100%
- La rigorositat en el plantejament i disseny del treball (Màx. 15% sobre 100%).
- La rellevància i la novetat del plantejament de la investigació o experiència desenrotllada en l'àmbit de les Ciències de l'Educació i/o Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport (Màx. 15% sobre 100%).
- El TFG premiat ha de ser inèdit.
- La puntuació obtinguda sobre 100% serà resultant de la suma de cada percentatge obtingut en cada un dels criteris, sobre la base de la seua ponderació.
- En cas d'empat, s'utilitzarà l'orde alfabètic del primer cognom de les persones sol·licitants, començant l'ordenació per la lletra "U" d'acord amb el resultat del sorteig a què es referix el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servici de l'Administració de l'Estat, publicat en el BOE d'1 d'agost de 2025.
Òrgan Gestor i Comissió de valoració
5.1. Òrgan gestor
L'òrgan gestor de la convocatòria, Directora del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques, s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.
La unitat administrativa de referència, el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques, contacte: ddgde@ua.es
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació requerida, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedix la continuació del procediment. A més, se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o acompanye els documents preceptius. Se li indicarà que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.
5.2. Comissió de valoració
La comissió de valoració realitzarà l'avaluació de les sol·licituds admeses i elaborarà l'informe de valoració.
La comissió tindrà la següent composició, o si és el cas, persones que els substituïsquen:
Presidència:
- Direcció del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.
Secretaria:
- Secretari acadèmic del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.
Vocals:
- Un representant de cada una de les huit àrees de coneixement del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.
Els membres de la Comissió de Valoració firmaran un document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).
6. Resolució, notificació i publicació dels resultats
Atés el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en estes bases es realitzaran en l'adreça web www.ddgde.ua.es, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.
Després de rebre les sol·licituds, s'elaborarà una relació provisional de sol·licituds admeses i excloses i s'establirà un termini d'esmena de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la seua publicació. Transcorregut este termini, s'elaborarà la relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses, que serà remesa a la comissió de valoració per a la seua avaluació.
La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 3 de desembre. A partir de l'endemà de la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 10 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que estime pertinents, davant l'òrgan gestor.
Transcorregut este termini i, si és el cas, resoltes les al·legacions presentades, la persona titular del rectorat dictarà la resolució definitiva de concessió.
7. Marc legal i pressupostari
Esta convocatòria amb codi 2025SBV187, servix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2025LS018 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant.
La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en la normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.
La dotació d'esta convocatòria, d'un màxim de 2.000 euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV orgànica 33104B0001 del pressupost de la Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques. L'execució d'esta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents.
8. Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament
8.1. Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003, General de Subvencions, les següents:
1- L'activitat subvencionada ha de realitzar-se des de 2024 fins a 2025.
A més, són obligacions de les persones beneficiàries, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, les contemplades en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, d'entre les que es troben:
a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en estes bases reguladores i altra normativa d'aplicació.
b) Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.
c) Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
8.2. Justificació de persones beneficiàries i pagament
La justificació del destí de l'ajuda al compliment de la seua finalitat serà prèvia a la concessió, mitjançant la comprovació dels requisits exigits per a la seua concessió. La Universitat procedirà d'ofici al pagament del premi, per transferència bancària, 8 premis amb una dotació de 250 euros per cada un, en un únic pagament.
L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en esta convocatòria i bases reguladores, així com en la seua resolució de concessió, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció i al reintegrament, si és el cas, de les quantitats indegudament percebudes.
9. Protecció de dades de caràcter personal
De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en esta convocatòria. La base de legitimació d'este tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella. En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal i seran conservats durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.
L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça mailto:dpd@ua.es.
La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html
10. Recursos
Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'esta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'establix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que estos decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims.
A Alacant, 22 d'octubre de 2025
La rectora
P.D. de firma, Vicerector d'Estudiants i Ocupació
(Resolució de 19 de desembre de 2024)
Raúl Ruiz Callado