RESOLUCIÓN DE LA RECTORA POR LA QUE SE ESTABLECEN LAS CONDICIONES PARA LA ENTREGA DE INCENTIVOS AL ALUMNADO POR LA CUMPLIMENTACIÓN DE LAS ENCUESTAS SOBRE LA DOCENCIA (CAMPAÑA 2020/2021, SEGUNDO CUATRIMESTRE)

Data d'aprovació
30/04/2021
Data de publicació
30/04/2021
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: RESOLUCIÓN DE LA RECTORA POR LA QUE SE ESTABLECEN LAS CONDICIONES PARA LA ENTREGA DE INCENTIVOS AL ALUMNADO POR LA CUMPLIMENTACIÓN DE LAS ENCUESTAS SOBRE LA DOCENCIA (CAMPAÑA 2020/2021, SEGUNDO CUATRIMESTRE)

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: divendres, 30 d'abril de 2021

RESOLUCIÓ DE LA RECTORA PER LA QUAL S'ESTABLEIXEN LES CONDICIONS PER AL LLIURAMENT D'INCENTIUS A L'ALUMNAT PER L'EMPLENAMENT DE LES ENQUESTES SOBRE LA DOCÈNCIA (CAMPANYA 2020/2021, SEGON QUADRIMESTRE)

S'estableixen les condicions següents per al lliurament d'incentius, mitjançant sorteig, a l'alumnat matriculat en titulacions oficials de grau i màster de la Universitat d'Alacant que participe en les enquestes sobre la docència (campanya 20/21, segon quadrimestre).

L'objectiu d'aquest sorteig és aconseguir una elevada participació, per a obtenir dades representatives i disposar de taxes i indicadors que permeten elaborar els informes necessaris tant per als processos de reacreditació de les titulacions com per a aplicar el model d'avaluació de l'activitat docent del professorat (DOCENTIA-UA).

Les enquestes a les quals es fa referència s'emplenaran a través de l'aplicació "Enquestes Docents" en UACloud, i hi tindrà accés l'alumnat matriculat en titulacions oficials de grau i màster de la UA.

1. Requisits per a participar.

Podrà participar en la campanya d'enquestes per a expressar la seua opinió sobre l'activitat docent del professorat qualsevol estudiant matriculat o matriculada en assignatures de segon quadrimestre en estudis oficials de grau o de màster impartits en la Universitat d'Alacant en el curs 2020/2021, bé amb matrícula total o parcial.

En començar l'enquesta, l'estudiant tindrà l'opció d'escollir si desitja participar en el sorteig d'incentius  que es descriu més endavant; la seua acceptació implica la sol·licitud de participació en el premi.

2. Manera de participar. Anonimat.

L'emplenament de l'enquesta docent es realitzarà mitjançant l'accés a l'aplicació "Enquestes Docents", d'UACloud . L'accés ha de realitzar-se a través d'aquesta plataforma per a garantir, mitjançant un sistema d'autenticació, que les persones que participen estan matriculades en les assignatures, i per a poder obtenir-ne les dades identificatives necessàries per a realitzar el sorteig dels incentius previstos. No obstant açò, l'opinió expressada en l'enquesta es tractarà de forma anònima, i en cap cas es facilitarà al professorat o a altres òrgans universitaris les respostes individuals de l'alumnat.

Cada estudiant realitzarà només una enquesta, en la qual valorarà a tot el professorat que li haja impartit almenys el 25% de docència en assignatures del segon quadrimestre del curs 2020/2021. L'enquesta podrà guardar-se per a continuar més endavant i és possible eixir per a continuar el seu emplenament més endavant. No obstant açò, una vegada que acabe la campanya d'enquestes, quedarà bloquejada i no serà modificable.

3. Durada de la campanya.

La campanya d'enquestes en línia per a opinar sobre la docència del segon quadrimestre del curs 2020/2021 començarà el 3 de maig de 2021 a les 10:00 h i acabarà el 25 de maig de 2021, a les 15:00 h. per a no coincidir amb el període d'exàmens de la C3 i de la C4.

4. Incentius per a la participació.

Per a fomentar la participació, la Universitat d'Alacant estableix incentius, amb càrrec a la partida 11202E0006 del seu pressupost, els incentius següents:

- 5 ordinadors portàtils: HP-15s-Fq1048ns DDR4-SDRAM Portátil 39,6 Cm (15.6") 8RW17EA, amb un valor aproximat de 700 € cadascun d'ells.

- 100 dessuadores UA, amb un valor aproximat de 30 € cadascuna d'elles.

5. Marc legal i pressupostari.

La dotació econòmica màxima per a aquesta convocatòria és de 7.000  € i serà sufragada amb càrrec al capítol II  de crèdits del pressupost 11202E0006 (clau orgànica). L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disposició de liquiditat de la Universitat d'Alacant.

A la quantia del premi, en el seu cas, se li practicarà la retenció fiscal que marque la legislació vigent.

La subvenció assignada a cada ajuda s'ajustarà a allò que establiex la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; les regulacions, els requisits i els termes establits per les normes de funcionament intern de la UA i allò que estableix aquesta convocatòria.

Les persones beneficiàries s'obliguen a facilitar quanta informació els siga requerida i a complir, en el seu cas, els deures que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003.

L'incompliment per part de les persones beneficiàries de les obligacions assenyalades en aquesta convocatòria podrà donar lloc a la revocació del premi.

No se sortejaran incentius addicionals als descrits.

6. Sorteig dels incentius. Comissió de Concessió.

En el moment del tancament de la campanya, després del 25 de maig 2021, el Servei d'Informàtica bloquejarà les enquestes, i facilitarà al Vicerectorat d'Estudis una relació de les persones que hagen participat en aquesta fase de la campanya. Per a poder participar en el sorteig d'incentius l'estudiant ha d'emplenar les enquestes de tot el professorat al que haja confirmat com a docent en aquest període, i expressar el seu desig de formar part del sorteig.

El sorteig de l'incentiu descrit serà públic i tindrà lloc en la data i lloc en concret que es publicarà en la pàgina web del Vicerectorat d'Estudis, Qualitat i Llengües, amb almenys dues setmanes d'antelació. Aquest sorteig es realitzarà a partir del conjunt de dades que faciliti el Servei d'Informàtica, mitjançant un programa informàtic que proporcionarà de forma aleatòria el nom de la persona beneficiària i que es podrà consultar en la web: https://web.ua.es/va/vr-estudis/docentia/enquestes.html.

El sorteig serà dut a terme per una Comissió de Concessió, composta pels següents integrants:

- Vicerectora o vicerector amb competències en Qualitat, o persona en qui delegue, que ostentarà la presidència.

- Vicerectora o vicerector amb competències en Estudiants, o persona en qui delegue.

- Director de la Unitat Tècnica de Qualitat o persona en qui delegue.

- Persona que ocupe la direcció del Secretariat de Qualitat, o persona en qui delegue, que estendrà acta del resultat del sorteig.

El resultat del sorteig serà inapel·lable.

7. Lliurament i període de caducitat de l'incentiu.

El resultat del sorteig es farà públic, almenys, en la web del Vicerectorat d'Estudis, Qualitat i Llengües. L'alumnat que resulte beneficiari, disposarà d'un mes per a arreplegar aquesta ajuda en el citat Vicerectorat d'Estudis, Qualitat i Llengües (Edifici de Rectorat, planta 1). Serà imprescindible la identificació de la persona beneficiària, amb el DNI, passaport, NIE, TIU o permís de conduir. La compareixença en persona tindrà efectes d'acceptació de l'incentiu, i haurà de signar-ne un justificant de recepció. En cas de no poder fer-ho personalment, el podrà arreplegar per persona autoritzada pel beneficiari amb autorització expressa. Si transcorreguera el termini sense que fóra arreplegat l'incentiu, es podrà acumular per a sortejos de campanyes posteriors.

Per a aquells incentius que, per raó del seu import, impliquen l'obligació per part de la Universitat d'Alacant de declarar i ingressar en concepte d'IRPF a nom del beneficiari, aquest haurà de facilitar a la Universitat la documentació necessària per a realitzar en el seu nom l'ingrés a compte en el Tresor Públic, segons s'estableix en la legislació vigent.

La participació en la campanya d'enquestes i en el sorteig implica l'acceptació de les condicions descrites.

8. Protecció de dades.

De conformitat amb el que estableix la legislació vigent en matèria de protecció de dades, es fa constar que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participació.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades no podran ser cedides, excepte obligació legal.

La persona sol·licitant pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General o bé a través de la seu electrònica (https://seuelectronica.ua.es).

La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, els drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant poden ser consultats en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html.

9. Recursos.

Contra la convocatòria, les bases i els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria davant la rectora, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant les actuacions definitives de la comissió avaluadora podrà interposar-se un recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015 en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l.

No es podrà presentar recurs davant aquelles resolucions o actes que, per establir un termini d'esmenes, reclamacions o al·legacions, no siguen definitives. Les resolucions que es produïsquen després d'aquest tràmit sí que seran susceptibles del recurs corresponent.

Alacant, 30 d'abril de 2021

La rectora,

PD de signatura, el vicerector d'Estudis, Qualitat i Llengües

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Francisco José Torres Alfosea