CONVOCATÒRIA MOBILITAT EMPRENEDORA 5UCV UNIVERSITY JÚNIOR INTERNATIONAL ENTREPRENEURS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2022

Data d'aprovació
12/05/2022
Data de publicació
16/05/2022
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA MOBILITAT EMPRENEDORA 5UCV UNIVERSITY JÚNIOR INTERNATIONAL ENTREPRENEURS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2022

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dijous, 12 de maig de 2022

CONVOCATÒRIA MOBILITAT EMPRENEDORA 5UCV UNIVERSITY JÚNIOR INTERNATIONAL ENTREPRENEURS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2022

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes a la Mobilitat Emprenedora del programa 5UCV University Júnior International Entrepreneurs de la Universitat d'Alacant (d'ara en avant 5UCV- UJIE UA) per a desenvolupar el talent emprenedor de l'estudiantat universitari amb iniciatives globals, promovent l'augment de la motivació per l'emprenedoria a través de la mobilitat internacional i la formació en emprenedoria internacional amb la finalitat que l'estudiantat reforce i millore les competències transversals emprenedores i puga adquirir capacitats i aptituds en emprenedoria global, així com fomentar la creació de relacions professionals d'àmbit internacional i interregional.

Aquest programa és una iniciativa consolidada en el context universitari, emmarcada dins el Conveni del "Campus de l'Emprenedoria Innovadora" promoguda i finançat per la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat Valenciana i en què participen les cinc universitats públiques valencianes.

Es desenvolupa mitjançant dues fases obligatòries:

1. El desenvolupament d'una pràctica extracurricular amb una duració mínima de 2 mesos i màxima de 3 mesos, en entitats situades en:

- Regions Emprenedores Europees

- Als països participants en el programa Erasmus + (Els països inclosos en el programa són els 27 països membres de la Unió Europea, així com alguns països no pertanyents a la UE (República de Macedònia del Nord, Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Sèrbia i Turquia)

- En qualsevol país europeu sense necessitat de participar dins del marc del programa Erasmus +, a través de la realització de convenis educatius entre la Universitat i l'empresa d'acolliment. 

2. La realització d'un programa formatiu online que permetrà a l'estudiantat adquirir coneixements específics en emprenedoria global.

Les estades tindran una duració mínima de dos mesos, ampliable a tres mesos, dins del marc de la beca. 

El període de realització de les estades UJIE comprendrà des de la data de publicació de la resolució de concessió definitiva fins al 31 d'octubre de 2022. Si l'estada es realitza a al setembre i octubre de 2022, l'estudiantat seleccionat haurà d'estar matriculat en el curs 2022-23.

Per a la selecció de l'organització d'acolliment i destinació de les estades, les persones participants hauran de proposar una empresa o entitat d'acolliment situat en una de les regions o països per a la realització de mobilitat de pràctiques, tal com apareix en el punt 1.

Les organitzacions d'acolliment podran ser empreses o institucions que realitzen una activitat econòmica, formativa, social, mediambiental, d'investigació o transferència en el sector públic o privat, amb finalitat de lucre o no, de qualsevol dimensió, estatus jurídic i sector econòmic, incloses aquelles d'economia social, universitats, així com centres de formació, centres d'investigació, centres d'emprenedoria o altres institucions situades en les REE. Regne Unit queda exclòs pel fet que els terminis de tramitació de visat i. autorització per a realitzar pràctiques establits per les autoritats britàniques impedeixen que les estades es puguen realitzar dins del temps establit en la convocatòria.

L'estudiantat ha de comptar amb la supervisió d'un /una professional en l'entitat i d'un tutor /a en la Universitat. Abans de l'inici de la mobilitat, l'o l'estudiant, l'empresa i la UA signaran la documentació acadèmica que corresponga. Els aspectes relacionats amb la preparació del conveni i de l'acord de pràctiques mitjançant els quals es formalitze la realització de les pràctiques seran competència de la Unitat de Pràctiques del Servei d'Alumnat.

2. Requisits de les Persones Beneficiàries

Podrà sol·licitar aquesta ajuda l'alumnat que complisca aquests requisits:

  • Ser estudiantat de la Universitat d'Alacant matriculat en el curs acadèmic 2021-22, en estudis oficials de grau, màster o doctorat, i haver superat almenys 120 crèdits de la titulació en el cas dels graus.
  • No haver gaudit d'una beca UJIE en edicions anteriors.
  • Disposar d'una idea o projecte per a emprendre potencialment viable en un sector global.
  • Tenir la nacionalitat d'algun dels estats membres de la Unió Europea, d'un país participant en el Programa Erasmus+ o estar en possessió d'un permís de residència a Espanya vàlid que incloga el període de realització de la mobilitat.
  • En el cas d'estades internacionals, realitzar l'activitat de mobilitat en un país diferent del país de residència.
  • En el cas d'estades internacionals, tenir els coneixements suficients de l'idioma de treball
  • No ser beneficiari d'una altra ajuda destinada al mateix objecte.

3. Número i dotació de les beques.

Es concedirà un número màxim de 3 ajudes.

L'ajuda econòmica serà de 1.200 euros per mes complet d'estada realitzada de manera presencial en una empresa o en un ecosistema emprenedor a l'estranger.

Si per les circumstàncies actuals derivades de la crisi sanitària de la COVID-19, hi haguera algun canvi d'escenari i es realitzara alguna pràctica de manera virtual, no es percebrà ajuda econòmica.  Si s'ha produït la mobilitat i l'estudiantat té la possibilitat de realitzar les pràctiques telemàtiques des del país d'acolliment, es mantindria l'ajuda inicial, però si l'estudiantat torna a la ciutat d'origen, no es podrà percebre l'ajuda de la quantia corresponent al mateix temps que no s'haguera realitzat la mobilitat. 

4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds

El termini per a sol·licitar l'ajuda s'obrirà des del dia el 17 fins al 31 de maig de 2022 a les 23.59 h.

La documentació es presentarà, a través de la e-administració, per instància genèrica dirigida a la Subdirecció de Pràctiques, Ocupació i Emprenedoria, amb l'esment de SOL·LICITUD CONVOCATÒRIA MOBILITAT EMPRENEDORA UJIE 2022.

S'adjuntarà la següent documentació:

  • Proposta d'idea o projecte emprenedor a través d'un vídeo de 3 minuts, gravat amb la resolució i qualitat d'imatge necessària que permeta la correcta visualització. Els vídeos presentats poden ser gravats en qualsevol dispositiu de vídeo digital.
  • Si ja s'aporta una empresa per a realitzar l'estada emprenedora, una carta d'acceptació d'aquesta.
  • Curriculum vitae.
  • Documentació acreditativa dels mèrits aportats relatius al perfil emprenedor, els coneixements d'idiomes, etc.

5. Criteris d'adjudicació

S'assignaran les ajudes entre les sol·licituds admeses i valorades d'acord amb el següent barem:

  • Expedient i perfil emprenedor: fins a 10 punts.
  • Proposta d'entitat d'acolliment arreplegat en la carta d'acceptació amb els detalls de l'estada: fins a 20 punts 
  • Formació en emprenedoria: fins a 15 punts
  • Proposta d'idea de negoci: fins a 20 punts
  • Grau d'innovació i creativitat: (fins a 10 punts), tenint en compte la creació de nous productes i/o serveis, descripció de les possibles característiques innovadores i diferenciadores del producte o servei que aporten valor afegit i el que distingeixen d'altres productes o serveis ja existents.
  • Potencial internacional i viabilitat de la idea de negoci: (fins a 10 punts), tenint en compte la justificació de la viabilitat econòmica i tècnica de l'empresa per a desenvolupar el producte o servei. Factibilitat per a dur a terme el projecte i claredat en el plantejament de les expectatives de rendibilitat.
  • Discapacitat, major o igual al 33%: 15 punts.

6. Comissió de valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds tindrà la següent composició:

Presidenta:

-     Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat (o persona en qui delegue)

Secretària:

-     la Subdirectora de Pràctiques, Ocupació i Emprenedoria del Servei d'Alumnat

Vocals:

-       el director del Secretariat de Suport a Estudiants i Ocupabilitat

-       un membre del personal tècnic de la Unitat d'Orientació per a l'Ocupació i l'Emprenedoria

7. Resolució, notificació i publicació dels resultats

La Rectora de la Universitat d'Alacant acordarà la resolució definitiva de la convocatòria.

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web https://web.ua.es/es/centro-empleo/practicas-y-empleo/practicas-en-la-ua/internacionales/movilidad-emprendedora/movilidad-emprendedora-ujie-2022.html  substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

8. Marc legal i pressupostari

La convocatòria d'ajuda, que serveix de base reguladora es troba recollida en la línia de subvenció 2022LS0012 de l'edició 2022 del Pla Estratègic de Subvencions 2021-23 de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.

La dotació de les ajudes d'un màxim de 10.800 euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV (orgànica 10.50.4B.00.05) del pressupost del Vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA. S'aplicaran les retencions de rendes que, si escau, establisca la legislació vigent.

Aquestes ajudes són finançades pel programa de Campus de l'Emprenedor Innovador, de la Subdirecció General d'Economia Social i Emprenedoria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i cofinançades per la Universitat d'Alacant.

9. Obligació i justificació del beneficiari

Les persones beneficiàries hauran de subscriure el document d'acceptació de l'ajuda una vegada publicada la resolució definitiva, i subscriure l'acord de pràctiques abans de l'inici de l'estada. Tota la documentació es tramitarà des de la Unitat de Pràctiques del Servei d'Alumnat.

Per a les estades que es realitzen en una entitat a l'estranger, es percep el 80% de l'ajuda després de l'enviament de la confirmació d'inici de la pràctica signat i segellat per l'entitat d'acolliment (document que facilitarà la Unitat de Pràctiques).

En els 15 dies següents a la finalització de l'estada, el beneficiari o la beneficiària hauran de presentar en la Unitat de Pràctiques el certificat de realització de pràctiques signat per l'entitat d'acolliment, la memòria de les activitats realitzades i l'informe final. Els models i formularis per a aquesta documentació es facilitaran des de la Unitat de Pràctiques. Després de la recepció de la documentació sol·licitada, es procedirà a abonar el 20% restant de l'ajuda assignada si les pràctiques s'han realitzat a l'estranger.

L'incompliment de les obligacions d'acceptació i lliurament de la documentació requerida per la UA, així com el retorn anticipat no justificat formalment, excepte causa de força major, suposaran el reintegrament dels imports abonats en virtut de la present convocatòria.

Aquestes ajudes són incompatibles amb les ajudes concedides per a realitzar una estada amb la mateixa finalitat, tant dins de programes de la UA com de programes externs, com Erasmus +.  Són compatibles amb les ajudes a l'estudi.

La justificació de totes les ajudes concedides haurà d'estar completada a 31 de gener de 2023.

10. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella.

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal.

L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

11. Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós%u2010administrativo davant el jutjat del contenciós%u2010administrativo d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 6.4 de la llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció ContenciósAdministrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant les actuacions definitives de la comissió de valoració podrà interposar-se el recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre-ho. D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directa o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims. L'oposició a aquests actes de tràmit podrà al·legar-se per les persones interessades per a la seua consideració en la resolució que pose fi al procediment.

A Alacant, a 12 de maig de 2022.    

La rectora

P.D. de signatura, la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Rosario Isabel Ferrer Cascales