CONCURS D'IDEES SOBRE EL SISTEMA PÚBLIC VALENCIÀ DE SERVEIS SOCIALS DE LA CÀTEDRA SPVSS 2024

Data d'aprovació
17/04/2024
Data de publicació
19/04/2024
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONCURS D'IDEES SOBRE EL SISTEMA PÚBLIC VALENCIÀ DE SERVEIS SOCIALS DE LA CÀTEDRA SPVSS 2024

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimecres, 17 d'abril de 2024

CONCURS D'IDEES SOBRE EL SISTEMA PÚBLIC VALENCIÀ DE SERVEIS SOCIALS  DE LA CÀTEDRA SPVSS 2024

BASES:

1.      Objecte de la convocatòria i procediment de concessió.

La Càtedra "Sistema Públic Valencià de Servicis Socials" es crea mitjançant un conveni de col·laboració entre la Universitat d'Alacant, a través del Departament de Treball Social i Servicis Socials, i la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana, a través de l'Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Servicis Socials, institució finançadora d'esta.

La Càtedra "Sistema Públic Valencià de Servicis Socials" de la Universitat d'Alacant té per objecte impulsar activitats que el foment del coneixement i de difusió de temàtiques relacionades amb el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials. Des de la Càtedra es pretén afavorir activitats que contribuïsquen a la generació de coneixement, a la innovació i a la millora del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials, i especialment en aspectes relacionats amb la promoció i la sensibilització sobre el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials des de l'àmbit universitari.

Amb la finalitat de complir amb els seus objectius, la Càtedra desenvoluparà, entre les seues activitats de divulgació i transferència de coneixement, accions d'organització i convocatòria de concursos i premis relacionats amb l'objecte de la Càtedra.

En este marc, l'objecte d'esta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'un Concurs d'Idees sobre el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials des de l'àmbit universitari, que promoguen la innovació i la sensibilització del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials. 

2.    Requisits de les persones beneficiàries.

Podran obtindre la condició de beneficiari i sol·licitar este premi els grups compostos per alumnat de qualsevol titulació de la Universitat d'Alacant que complisquen els següents requisits:

-       Els equips de treball estaran integrats entre 2 i 6 estudiants.

-       Tots els membres hauran d'estar matriculats en la Universitat d'Alacant en el curs 2023-24 en qualsevol de les seues titulacions de Grau o de Postgrau.

-       Cada equip participant podrà presentar un màxim de dos propostes.

-       Les idees presentades hauran de promoure la innovació i la sensibilització sobre el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials entre l'alumnat universitari de la Universitat d'Alacant, mitjançant un o diversos dels mitjans que, sense caràcter exhaustiu, s'enumeren a continuació:

o   Campanyes de sensibilització o comunicació sobre el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.

o   Màrqueting social per a la promoció del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.

o   Idees per a la visibilització del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.

o   Innovació social en el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.

-       Les idees presentades podran incloure lemes, logos, fotografies, vídeos, fotografies, infografies, etc., així com altres expressions artístiques que desenvolupen o estructuren la proposta.

-       Les idees presentades hauran de ser originals i inèdites.

-       No s'admetrà cap proposta els drets de propietat de la qual intel·lectual no pertanguen íntegrament i, sense excepció, a les persones participants en el concurs. En cas d'ús d'imatges d'una altra autoria, estes hauran de ser acreditades com a lliures de drets i/o reclamacions pel seu ús.

-       Cap de les persones que formen l'equip pot ser beneficiari/a d'una altra ajuda destinada al mateix objecte.

Així mateix, la participació en este concurs suposa l'acceptació plena de les seues bases.

3.    Número i dotació dels premis.

Es concedirà un número màxim de tres premis, distribuint l'assignació, fins a un màxim de 800 €. La dotació econòmica queda distribuïda de la manera següent:

o   Primer premi: dotació econòmica de 450 €

o   Segon premi: dotació econòmica de 250€

o   Tercer premi: dotació econòmica de 100€

4.    Propietat de les idees premiades.

La propietat de les idees premiades se cedirà a la Càtedra Sistema Públic Valencià de Servicis Socials de la Universitat d'Alacant. La cessió s'exercitarà sempre amb el reconeixement de la seua condició d'autoria, excepte manifestació en contra.

La Càtedra SPVSS es reserva el dret de reproducció mitjançant els formats i a través dels mitjans que considere oportuns.

Així mateix, la Càtedra SPVSS es reserva el dret d'adaptar les idees premiades per al seu ús en qualsevol de les llengües cooficials.

Els qui participen es responsabilitzen que no existisquen drets a tercers per l'ús d'imatges o de missatges en les propostes presentades, ni cap reclamació per drets d'imatge de les persones que pogueren aparéixer en elles, així com que les propostes presentades no estiguen sotmeses a cap reclamació legal i es troben dins del que s'establix per la llei de propietat intel·lectual, eximint a la Càtedra SPVSS de qualsevol tipus de responsabilitat.

5.    Termini i procediment de presentació de sol·licituds

5.1.  Termini de presentació

El termini de sol·licituds s'inicia l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en BOUA i finalitza el dia el 30 de maig de 2024 a les 23.59 h.

5.2.  Procediment de presentació

La documentació es presentarà, per instància genèrica de manera telemàtica al Departament de Treball Social i Servicis Socials, amb indicació de les dades d'esta convocatòria.

S'adjuntarà la següent documentació:

·         Instància genèrica:

o   La sol·licitud serà presentada per una persona integrant en el grup, qui al seu torn serà la intermediària amb l'administració corresponent per a notificacions.

o   En l'apartat "EXPOSA" s'indicaran les dades de la convocatòria ("CONCURS D'IDEES SOBRE EL SISTEMA PÚBLIC VALENCIÀ DE SERVICIS SOCIALS"), així com el nom i cognoms complets i adreça completa de totes les persones components de l'equip i la titulació en la qual està matriculada cadascuna d'elles.

o   En el camp "SOL·LICITA" haurà d'indicar-se "Dirigit a la Càtedra SPVSS del Dpt. Treball Social i Servicis Socials".

·         En el camp "DOCUMENTS ADJUNTS" hauran de pujar-se, com a mínim, els següents documents o materials, de manera independent, preferiblement PDF quan es tracte d'arxius de text:

La informació sobre la idea proposada detallada en el Annex I.

o   La documentació acreditativa de la matrícula en titulacions de Grau o de Postgrau de la Universitat d'Alacant en el curs 2023-24.

o   El material complementari que acompanya la proposta. En el cas d'excedir el límit de grandària permesa, el material de la proposta es podrà enviar mitjançant enllaç WeTransfer o Google Drive o en carpeta comprimida (.zip o .rar).

o   En cas d'ús d'imatges d'una altra autoria, acreditació que estes estan com a lliures de drets i/o reclamacions pel seu ús.

6.    Criteris d'adjudicació.

L'assignació dels premis es realitzarà seguint els següents criteris:

·         La incidència i impacte dels treballs en el coneixement disponible i en la sensibilització de l'alumnat universitari sobre el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials: fins a 30 punts (30% ponderació).

·         Novetat i innovació de la proposta realitzada: fins a 30 punts (30% de la ponderació).

·         La creativitat i l'estètica de la proposta realitzada: fins a 20 punts (20% de la ponderació).

·         La perspectiva multidisciplinària de la idea presentada i de l'equip, valorant-se positivament que entre les persones integrants del grup hi haja diversitat de titulacions: fins a 20 punts (20% de la ponderació).

Els premis podran declarar-se deserts, mitjançant proposta motivada de la comissió tècnica de valoració, sense que això implique un augment en la quantia per a la resta dels treballs premiats.

El premi pot quedar desert si cap participant aconseguira la puntuació mínima de 30 punts.

Se certificarà la participació a l'equip creador de la proposta guanyadora, així com a els/as que hagen elaborat la segona millor proposta i la tercera millor proposta segons la puntuació obtinguda.

7.      Òrgan Gestor i Comissió de valoració.

7.1.  Òrgan gestor.

L'òrgan gestor de la convocatòria, Departament de Treball Social i Servicis Socials, s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.

El contacte es realitzarà a través de la unitat administrativa de referència, Secretaria administrativa del Departament de Treball Social i Servicis Socials, mitjançant les següents vies de contacte: dtsss@ua.es

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que si així no es fera se li tindrà per desistit de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

7.2.  Comissió de valoració.

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds té la competència d'establir l'orde de prelació de les persones candidates participants.

La comissió de valoració realitzarà l'examen i avaluació de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes.

La comissió del concurs es reserva el dret d'excloure les propostes el contingut de les quals siga violent, sexista, racista o vulnere algun dret fonamental de les persones.

La comissió tindrà la següent composició:

Presidència:

-              Persona directora de la Càtedra "Sistema Públic Valencià de Servicis Socials" o persona en qui delegue.

Secretaria:

-              Persona subdirectora de la Càtedra "Sistema Públic Valencià de Servicis Socials" o persona en qui delegue.

Vocals:

Dos docents de la UA de reconegut prestigi experts o expertes en la temàtica per a la qual es convoquen els premis o en la naturalesa de la idea proposada, que actuaran com a vocals.

Els membres de la Comissió de Valoració firmaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

8.      Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atés el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en estes bases es realitzaran en l'adreça web de la Càtedra: https://web.ua.es/va/catedra-spvss/ , substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

La proposta de resolució provisional dels premis es publicarà a partir del 31 de maig de 2024. A partir de l'endemà de la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que estime pertinents, davant l'òrgan gestor.

Es contactarà amb l'equip guanyador del concurs mitjançant el correu electrònic institucional facilitat en el lliurament de les propostes, els membres de les quals hauran de respondre, en el termini de 72 hores, per a identificar-se i acceptar expressament el premi. Si transcorregut eixe temps no hi haguera resposta, s'entendrà que renuncien a este.

Transcorregut este termini i a la vista la proposta motivada de la resolució per la comissió de valoració, la Rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que procedisca.

9.      Marc legal i pressupostari.

Esta convocatòria amb codi 2024SBV103 servix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2024LS027 del Pla Estratègic de Subvencions 2024 de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.

La dotació de les ajudes d'un màxim de 800 euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV ORGÀNICA 35804B0001 del pressupost de la Càtedra "Sistema Públic Valencià de Servicis Socials" (SPVSS). L'execució d'esta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la UA. S'aplicaran les retencions de rendes que, si és el cas, establisca la legislació vigent.

10.   Obligacions, justificació de les persones beneficiàries i pagament.

10.1.     Obligacions de las persones beneficiàries.

Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003, General de Subvencions, les següents:

1.    Complir amb el que es disposa en les bases d'esta convocatòria. L'incompliment de qualsevol de les condicions establides implicarà l'anul·lació de la participació en este concurs.

2.    Acceptar de manera expressa el premi, en el termini de 10 dies naturals a comptar des de la seua concessió.

3.    Presentar fitxa de tercers de cadascun dels integrants de l'equip (https://sge.ua.es/es/documentos/facturacion/proveedores-espa-val.pdf)

4.    Presentar fotocòpia del DNI/NIE o Passaport de cada persona integrant de l'equip, en el cas que la Universitat d'Alacant no dispose del mateix en vigor, des de la data posterior a la resolució definitiva, en un termini màxim de 10 dies.

10.2.     Justificació i pagament.

La justificación del equipo beneficiario será previa a la concesión, mediante la comprobación de los requisitos exigidos para la concesión.

El pago de la totalidad del importe del premio se realizará una vez dictada la resolución de adjudicación de los premios.

El incumplimiento por la persona beneficiaria de cualquiera de los requisitos y obligaciones, establecidos en la resolución de concesión de la subvención y en esta convocatoria y bases reguladoras, podrá dar lugar a la revocación total o parcial de la subvención y al reintegro, en su caso, de las cantidades indebidamente percibidas.

11.   Protecció de dades de caràcter personal .

De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la Universitat d'Alacant tractarà les dades personals de les persones beneficiàries amb la finalitat de gestionar i tramitar el concurs d'idees previst en esta convocatòria.

La base de legitimació d'este tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella.

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal i seran conservats durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.

Les persones participants poden exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html . Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es .

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç:  https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html

12.   Recursos.

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'esta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'establix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que estos decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims.

A Alacant, a 15 d'abril de 2024 

La rectora,

P.D. de firma, el director de Relacions i Projectes Institucionals

(Resolució de 4 de gener de 2021)

Juan Llopis Taverner

Annex I

Títol de la proposta:

Breu descripció de la idea proposada:

Objectiu de la idea proposada:

Desenvolupament i justificació de la idea proposada:

Enumeració del material complementari que acompanya la proposta: