PRÀCTIQUES BECADES EN EL DEPARTAMENT DE FÍSICA APLICADA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT, EN CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, (REFERÈNCIA PRA- 33 / 2023-2024)

Data d'aprovació
17/04/2024
Data de publicació
19/04/2024
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: PRÀCTIQUES BECADES EN EL DEPARTAMENT DE FÍSICA APLICADA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT, EN CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, (REFERÈNCIA PRA- 33 / 2023-2024)

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimecres, 17 d'abril de 2024

PRÀCTIQUES BECADES EN EL DEPARTAMENT DE FÍSICA APLICADA DE  LA UNIVERSITAT D'ALACANT, EN CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, (REFERÈNCIA PRA- 33 / 2023-2024)

CURS 2023 -2024

1.   Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'unes pràctiques becades en el departament de Física Aplicada de la Universitat d'Alacant, amb la finalitat de facilitar a l'alumnat la possibilitat d'aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seua formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competències que el prepare per a l'exercici d'activitats professionals, facilite la seua ocupabilitat i fomente la seua capacitat d'emprenedoria. El projecte formatiu, les activitats proposades i les condicions són les següents:

1. 1. Descripció de les activitats formatives:

Formació complementària, millora i especialització professional en l'àrea de treball de Física Aplicada, Física de la Matèria Condensada, Astronomia i Astrofísica i/o Física de la Terra, concretament en:

- Participació en les tasques de l'entorn d'investigació i de les activitats científiques pròpies del grup d'investigació al qual s'integren.

Jornada: 15 hores/setmana, en horari de matí i de vesprada.

Modalitat: Es combinarà l'activitat presencial i no presencial. L'activitat presencial es desenvoluparà en el departament de Física Aplicada de la Universitat d'Alacant, situada en la Facultat de Ciències, Fase II, codi SIGUA 0007P2002.

Data d'inici prevista de les pràctiques: a partir de mitjans/finals de maig de 2024. Amb una duració d'un (1) mes, prorrogable en els casos que establisca la Normativa de Pràctiques Externes de la Universitat d'Alacant.

2.   Requisits de les Persones Beneficiàries

Podran obtenir la condició de beneficiari i sol·licitar aquesta BECA, els/les estudiants que reunisquen tots i cadascun dels següents requisits:

·         Estiguen matriculats/des en la Universitat d'Alacant durant el curs acadèmic 2023-24 en la titulació oficial de grau de Física.

·         No mantinguen cap relació contractual de tipus laboral, de prestació de serveis o assimilable amb la Universitat d'Alacant.

·         Complisquen els requisits per a poder realitzar unes pràctiques a través del seu Centre, segons la normativa aplicable (Normativa de Pràctiques Externes de la Universitat d'Alacant).

·         La concessió d'aquesta beca serà incompatible amb l'obtenció de qualsevol altra beca o ajuda econòmica que tinga la mateixa finalitat durant el període de duració de les pràctiques (a excepció de les beques d'ajudes a l'estudi), per la qual cosa en cas de coincidència s'haurà de renunciar a l'altra beca perquè aquesta siga adjudicada. Així mateix, serà incompatible amb la percepció de sous o salaris que impliquen vinculació contractual o estatutària de la persona interessada amb la Universitat d'Alacant.

3.Nombre i dotació de les beques.

Nombre de pràctiques: 5, repartides de la següent forma:

- 4 pràctiques en qualsevol dels grups d'investigació del departament de Física Aplicada, inclòs el grup de Nanofísica.

- 1 pràctica per al grup d'investigació de Nanofísica.

Beca: 425 € bruts mensuals, per a cadascuna de les pràctiques.

A tenor del que es disposa en l'article 1 del Reial decret 1493/2011 es tramitarà la inclusió del / de l'estudiant en pràctiques en el Règim General de la Seguretat Social. Per a això l'estudiant o l'estudiant en pràctiques haurà de facilitar a la Unitat de Pràctiques de la UA la documentació necessària una vegada requerida.

4.        Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1. Termini de presentació

El termini per a sol·licitar la pràctica serà de 5 dies hàbils, a partir del següent al de publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant (BOUA).

4.2. Procediment de presentació

Les sol·licituds, dirigides a la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat es presentaran únicament a través de la e-Administració en UACloud (e-Administració>Tràmits>Acadèmics>Sol·licitud de Pràctiques Becades), es triarà el formulari específic de la respectiva convocatòria, amb indicació de les dades d'aquesta convocatòria.

S'adjuntarà la següent documentació:

  • Currículum.
  • Carta de motivació.
  • Documentació que acredite els mèrits al·legats en el currículum (només aquella que no haja sigut expedida per la Universitat d'Alacant).
  • Declaració responsable

IMPORTANT: A l'hora de pujar els documents (en pdf) a la plataforma, aquests hauran de presentar-se per separat (no comprimits).

AVÍS: No s'admetran sol·licituds presentades per una altra via que no siga a través d'UACloud: eAdministració>Tràmits>Acadèmics>Sol·licitud de Pràctiques Becades en la UA

5.    Criteris d'adjudicació

La comissió encarregada de resoldre l'assignació de les pràctiques (composta segons es detalla en el punt 6.2) valorarà les sol·licituds presentades i que complisquen els requisits d'acord amb el barem que es detalla a continuació. Només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts fins que finalitze el termini de presentació d'instàncies.

Els i les sol·licitants que estiguen admesos en la convocatòria, estaran obligats/des a acudir a l'entrevista, en cas de no presentar-se perdrà el dret a continuar en el procés d'assignació de les pràctiques.

Quan el nombre de candidats/es no siga superior al de les pràctiques oferides en la convocatòria, es prescindirà de l'entrevista.

Podrà realitzar-se una prova per a avaluar el grau de coneixement en les matèries exigibles en la convocatòria. La superació de la prova, si escau, serà condició necessària per a l'assignació de les pràctiques.

L'assignació de la pràctiques es realitzarà seguint el següent barem:

  1. Nota mitjana de l'expedient acadèmic de grau (Màxim 2 punts):

 (Nota mitjana de la qualificació global de l'expedient de grau*2) / 10

  1. Assignatures de l'àrea de coneixement (Màxim 2 punts):

- Mecànica Estadística (codi 26231).

- Mecànica Quàntica I (codi 26229).

La baremació de cada assignatura es realitzarà en funció de la nota d'aquesta i s'anirà sumant punts segons el barem, fins a un màxim de 2 punts:

-       Matrícula d'honor: 1 punt.

-       Excel·lent: 0.75 punts.

-       Notable: 0.50 punts.

3. Entrevista personal (Màxim 2 punts):

Els criteris per a la valoració són:

3.1  Capacitat de resposta del/de la candidat/a: 0.5 punts.

3.2 Claredat en l'exposició: 0.5 punts.

3.3 Motivació i entusiasme: 0.5 punts.

3.4 Capacitat per a identificar i resoldre problemes: 0.5 punts.

4.  Prova per a comprovar els coneixements i aptituds requerides, si escau (APTE / NO APTE).

6. Òrgan Gestor i Comissió de valoració

6.1. Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, UNITAT DE PRÀCTIQUES del Servei d'Alumnat, s'encarregarà de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la llista de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en la pàgina web de la unitat de Pràctiques https://centroempleo.ua.es/va/practicas-y-empleo/practiques-en-la-ua/convocatories/convocatories-ua/practiques-en-la-ua.html una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i es donarà un termini de 3 dies hàbils per a les possibles esmenes a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació.

Aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i produirà els mateixos efectes.

6.2. Comissió de valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds, serà la comissió de selecció.

La comissió de selecció realitzarà l'examen i avaluació de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes.

La comissió tindrà la següent composició:

Presidència:

- Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat o persona en qui delegue.

Secretària:

- Subdirectora de Pràctiques, Ocupació i Emprenedoria.

Vocals:

- Directora del departament de Física Aplicada, com a unitat proponent de les pràctiques, o persona en qui delegue.

- Responsable de la supervisió de les pràctiques en la unitat proponent.

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

7. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la llista de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en la pàgina web de la unitat de Pràctiques https://centroempleo.ua.es/va/practicas-y-empleo/practiques-en-la-ua/convocatories/convocatories-ua/practiques-en-la-ua.html una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i es donarà un termini de 3 dies hàbils per a les possibles esmenes a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació.

Aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i produirà els mateixos efectes.

La llista definitiva de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en aqueixa pàgina web una vegada acabat el termini d'al·legacions. Una vegada publicat el llistat, es reunirà la comissió de selecció per a l'aplicació del barem i la resolució del procés.

La resolució de l'assignació de les pràctiques i la concessió de la beca es publicarà en aqueixa pàgina web i s'obrirà un període d'al·legacions de 3 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació.

La resolució definitiva es publicarà en aqueixa pàgina web i la persona seleccionada tindrà un termini de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació per a acceptar la beca i presentar la documentació necessària per a la tramitació de les pràctiques i dels pagaments de la beca i l'alta en Seguretat Social, documentació que se li requerirà a través d'un avís en el correu electrònic de la UA.

Qui desitge renunciar a les pràctiques i a la beca, haurà de comunicar-ho per escrit, exposant les causes, al vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat, en els 5 dies següents a la publicació de la resolució de la convocatòria.

8. Marc legal i pressupostari

Aquestes pràctiques amb beca estan regulades en la Universitat d'Alacant tant pel RD 592 / 2014 d'11 de juliol com per la normativa pròpia de la UA, i han de seguir el procediment establit per a la tramitació de les pràctiques de l'alumnat de la UA, tant pel que fa a la proposta de pràctiques com a la documentació acadèmica de l'alumnat.

Aquesta convocatòria amb codi 2024SBV100 que serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2024LS008 del Pla Estratègic de Subvencions 2024 de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.

La dotació global de les ajudes d'un màxim de 2.125 euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV orgànica 31104B0001 del pressupost del departament de Física Aplicada de la Universitat d'Alacant. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents.

9. Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament.

9.1 Obligacions de les persones beneficiàries.

Són obligacions de les persones beneficiàries de la present convocatòria, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, a més de les contemplades en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, d'entre les que es troben:

·         Tenir el DNI/NIE en vigor, tant a l'hora de començar les pràctiques, com durant el desenvolupament d'aquestes. En cas d'estudiants amb permís de residència, no s'admetrà la sol·licitud de renovació del seu NIE, només la resolució amb la renovació d'aquest amb la nova data de vigència.

AVÍS: Si aquest caducara durant la realització de les pràctiques, la data de finalització d'aquestes serà el mateix dia en què caduque el NIE i només es podran reprendre les pràctiques quan presenten la resolució amb la renovació i amb el nou període de vigència i, sempre que es mantinguen les condicions acadèmiques per a continuar les pràctiques.

·         Facilitar a la Unitat de Pràctiques de la UA la documentació necessària per a la tramitació de les pràctiques i dels pagaments de la beca i l'alta en Seguretat Social, en un termini de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació de la resolució definitiva. Documentació que se li requerirà a través d'un avís en el correu electrònic de la UA.

·         Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa d'aplicació.

·         Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.

·         Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

·         A la finalització de l'estada de pràctiques haurà de pujar en UACloud, on va signar l'acord de pràctiques, la memòria d'activitats de la seua estada de pràctiques.

Tots els requisits relatius a les pràctiques becades hauran de complir-se durant tot el període íntegre del gaudi d'aquesta.

L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en la resolució de concessió de l'ajuda i en la present convocatòria, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la beca i al reintegrament, en el seu cas, de les quantitats indegudament percebudes.

Qui desitge renunciar a les pràctiques i a la beca, haurà de comunicar-ho per escrit, exposant les causes, al vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat, en els 5 dies següents a la publicació de la resolució de la convocatòria.

9.2 Justificació de persones beneficiàries i pagament.

·         La justificació de la destinació de l'ajuda al compliment de la seua finalitat serà prèvia a la concessió, mitjançant la comprovació dels requisits exigits per a l'adjudicació. La Universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida.

10. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, us comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió feta en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la vostra sol·licitud de participació en aquesta. En el marc dels tractaments esmentats, les vostres dades no podran ser cedides, excepte obligació legal i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.

Us informem que la persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant una sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades, els drets de la persona interessada i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant es poden consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

11. Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenció-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei orgánica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directa o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

La rectora

P.D. de signatura, (Resolució de 22 de desembre de 2020),

La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat

Rosario Ferrer Cascales