BEQUES D'ESTIU IUMA-INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Data d'aprovació
23/04/2024
Data de publicació
24/04/2024
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: BEQUES D'ESTIU IUMA-INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimarts, 23 d'abril de 2024

BEQUES D'ESTIU IUMA-INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

1.     Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte d'esta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de 5 beques d'estiu d'iniciació a la investigació destinades a estudiants de grau oferides per l'Institut Universitari de Materials d'Alacant (IUMA) (https://iuma.ua.es).

La finalitat de les beques és proporcionar a estudiants interessats en la Ciència de Materials l'oportunitat de desenvolupar un breu projecte d'iniciació a la investigació sota la supervisió d'un investigador o una investigadora del IUMA, en una de les línies d'investigació d'este institut.

Les tasques d'iniciació a la investigació es desenvoluparan amb una duració de 5 setmanes, preferentment durant el període comprés entre el 12 de juny i el 31 de juliol, i entre el 2 i 6 de setembre de 2024, i seguint tant les instruccions de la persona investigadora responsable, com la normativa específica de la universitat sobre treball en el laboratori que s'aplique en este període.

L'alumnat seleccionat participarà de l'entorn d'investigació i de les activitats científiques pròpies del grup al qual s'integre.

Cadascuna de les 5 beques oferides està associada a un dels grups d'investigació que formen el IUMA (veure en https://iuma.ua.es). Si la beca associada a un determinat grup no s'arribara a assignar (bé per no haver sigut sol·licitada o per no haver-se considerat apte cap candidat o candidata), esta quedaria deserta.

2.     Requisits de les persones beneficiaries

Podrà obtindre la condició de beneficiari i sol·licitar esta beca l'alumnat que:

·       es trobe en tercer o quart curs dels graus en Química, Física, Enginyeria Química o una altra titulació relacionada amb la Ciència de Materials, matriculat/a tant en la Universitat d'Alacant com en altres universitats.

·       acredite haver superat 140 crèdits de la titulació abans que finalitze el termini de sol·licitud.

·       acredite una nota mitjana igual o superior a 6,5 en una escala de 0 a 10.

·       no siga o haja sigut beneficiari/a d'una altra ajuda destinada al mateix objecte. Estes ajudes són incompatibles amb les beques de col·laboració del curs 2023-2024.

3.     Número i dotació de les beques

Es concedirà un número màxim de 5 beques, amb una assignació de 750 € (bruts), cadascuna.

4.     Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1. Termini de presentació

La convocatòria es publicarà al BOUA amb caràcter informatiu prèviament a la publicació del seu extracte en el DOGV.

El termini de sol·licituds s'inicia el dia 29 d'abril i finalitza el dia 12 de maig.

4.2. Procediment de presentació

La documentació es presentarà a través del formulari de sol·licitud en línia al IUMA amb indicació de les dades d'esta convocatòria. (https://cvnet.cpd.ua.es/uaCuestionarios/acceso/pruebas.aspx?idcuestionario=194943&idioma=Es).  En ell s'ha d'indicar el grup d'investigació d'interés per a desenvolupar el treball.

S'adjuntarà la següent documentació:

·       Carta dirigida a la directora del IUMA firmada per el/la sol·licitant, en la qual es mostre una expressió d'interés i motivació cap al treball a realitzar si s'obté la beca en un determinat grup d'investigació.

·       Expedient acadèmic del grau.

·       Justificant de pagament de matrícula del curs 2023-2024.

En el cas d'estudiants que no cursen els seus estudis de grau en la UA:

·       Còpia escanejada (1 arxiu PDF) de la certificació acadèmica (o còpia simple de l'expedient) en la qual consten les qualificacions obtingudes en els seus estudis i la qualificació mitjana (escala 0-10). Les certificacions dels estudis realitzats a l'estranger en un idioma diferent de l'anglés hauran de presentar-se amb la corresponent traducció oficial a l'espanyol o al valencià.

L'adreça de correu electrònic per a consultes és iuma@ua.es, indicant en l'assumpte del missatge "BECAESTIUIUMA2024".

5.     Criteris d'adjudicació

L'assignació de la beca es realitzarà seguint els següents criteris:

1.     Criteris d'adjudicació: es valorarà l'adequació formativa del/a candidat/a, el seu expedient acadèmic i l'expressió d'interés formulada. Si la formació del candidat o candidata no és l'adequada, és a dir els seus estudis no corresponen amb els indicats en el punt 2, quedarà exclòs/a de la convocatòria.

2.     Fórmula de Càlcul: Nota mitjana de l'expedient*0,9 (Nota mitjana de l'expedient igual o superior a 6,5) + Expressió d'interés*0.1.

3.     Ponderació: la valoració de sol·licituds es realitzarà considerant:

a.     l'expedient acadèmic valorat entre 0 i 10 punts, en funció de la nota mitjana (90%).

b.     l'expressió d'interés i motivació per a treballar amb algun dels grups d'investigació de l'institut valorat entre 0 i 10 punts (10%).

6.     Òrgan gestor i comisión de valoració

6.1. Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, Institut Universitari de Materials (IUMA), s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.

La unitat administrativa de referència, la secretaria administrativa de l'Institut Universitari de Materials (IUMA), contacte: iuma@ua.es

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que si així no es fera se li tindrà per desistit de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

6.2. Comissió de valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds és la denominada com a Comité Científic Intern del IUMA.

La comissió de valoració realitzarà l'avaluació de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes.

La comissió tindrà la següent composició:

Presidència:

-                  Directora de l'Institut Universitari de Materials

Secretaria:

-                   Secretaria de l'Institut Universitari de Materials.

Vocals:

-                  Els directors o directores dels cinc grups d'investigació del IUMA

Els membres de la Comissió de Valoració firmaran un document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

7.     Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atés el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en estes bases es realitzaran en l'adreça web https://iuma.ua.es/es/novedades.html, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del termini  màxim de 2 setmanes des de la data de fi de presentació de sol·licituds. A partir de l'endemà de la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que estime pertinents, davant l'òrgan gestor.

Transcorregut este termini i a la vista la proposta motivada de la resolució per la comissió de valoració, la Rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que procedisca.

8.     Marc legal i pressupostari

Esta convocatòria amb codi 2024SBV106 servix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2024LS022 del Pla Estratègic de Subvencions 2024 de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.

La dotació d'esta convocatòria d'un màxim de 3.750 euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV 41104B0001 del pressupost del Institut Universitari de Materials. L'execució d'esta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents.

9.     Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament

9.1. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003, General de Subvencions, les següents:

·       presentar i emplenar la fitxa d'alta de persones físiques en el fitxer de tercers de la Universitat d'Alacant i el model 145 de retencions fiscals.

·       col·laborar en les tasques d'investigació del grup d'investigació al qual es vincule la beca i desenvolupar el pla de treball que els siga proposat.

·       presentar dins del termini a baix indicat una memòria de les activitats realitzades amb el vistiplau del tutor/a .

A més, són obligacions de les persones beneficiàries, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, les contemplades en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, d'entre les que es troben:

a)    Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en estes bases reguladores i altra normativa d'aplicació.

b)    Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.

c)     Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

9.2. Justificació de persones beneficiàries i pagament

Les persones beneficiàries hauran de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda i de l'aplicació dels fons percebuts fins al 6  d'octubre de 2024, mitjançant la presentació d'una memòria de les activitats realitzades amb el vistiplau del/a tutor/a.

Després de l'adequada justificació, la Universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida.

L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions, establits en la resolució de concessió de la subvenció i en esta convocatòria i bases reguladores, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció i al reintegrament, si és el cas, de les quantitats indegudament percebudes.

10. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en esta convocatòria. La base de legitimació d'este tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella. En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal i seran conservats durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada (2 anys).

L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html"

11. Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'esta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós¿administratiu davant el jutjat del contenciós¿administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'establix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 6.4 de la llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós¿Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que estos decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims.

A Alacant, a  de 2024

La rectora

P.D. de firma, la Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Rosario Isabel Ferrer Cascales