CONVOCATÒRIA D'INCENTIUS A L'ALUMNAT PER L'EMPLENAMENT DE LES ENQUESTES SOBRE LA DOCÈNCIA (CAMPANYA 2024/2025, SEGON QUADRIMESTRE)

Data d'aprovació
14/04/2025
Data de publicació
17/04/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA D'INCENTIUS A L'ALUMNAT PER L'EMPLENAMENT DE LES ENQUESTES SOBRE LA DOCÈNCIA (CAMPANYA 2024/2025, SEGON QUADRIMESTRE)

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dilluns, 14 d'abril de 2025

CONVOCATÒRIA D'INCENTIUS A L'ALUMNAT PER L'EMPLENAMENT DE LES ENQUESTES SOBRE LA DOCÈNCIA (CAMPANYA 2024/2025, SEGON QUADRIMESTRE)

1.       Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

S'estableixen les següents condicions per al lliurament d'incentius, mitjançant sorteig, a l'alumnat matriculat en titulacions oficials de grau i màster de la Universitat d'Alacant per la participació en les enquestes sobre la docència (campanya 2024/2025, segon quadrimestre). 

L'objectiu d'aquest sorteig és aconseguir una elevada participació en les enquestes en línia per a obtenir dades representatives i disposar de taxes i indicadors que permeten elaborar els informes necessaris, tant per als processos de reacreditació de les titulacions com per a aplicar el model d'avaluació de l'activitat docent del professorat (DOCENTIA-UA). 

Les enquestes a les quals es fa referència s'emplenaran a través de l'aplicació Enquestes docents en UACloud, i hi tindrà accés l'alumnat matriculat en titulacions oficials de grau i màster de la UA.

2.       Requisits de les persones beneficiàries

Podrà participar en la campanya d'enquestes per a expressar l'opinió sobre l'activitat docent del professorat qualsevol estudiant matriculat o matriculada en assignatures de segon quadrimestre en estudis oficials de grau o de màster impartits en la Universitat d'Alacant en el curs 2024/2025, bé amb matrícula total o parcial. 

En començar l'enquesta, l'estudiant tindrà l'opció d'escollir si desitja participar en el sorteig que es descriu més endavant; l'acceptació implica la sol·licitud de participació en el premi.

3.       Nombre i dotació dels incentius

Per a fomentar la participació, la Universitat d'Alacant sortejarà, amb càrrec a la partida 11204B0001 del seu pressupost els incentius següents: 

- 5 ordinadors portàtils:  ASUS VIVOBOOK 15 F15 CORE i5-1235U HASTA 4.4GHZ/16GB/ 512GB SSD/ 15.6" FHD /W11H amb un valor aproximat de 450 € cadascun.

- 100 samarretes UA, amb un valor aproximat de 10 € cadascuna.

- 100 dessuadores UA, amb un valor aproximat de 20 € cadascuna.

4.       Termini i procediment de participació

4.1 Termini de participació

La campanya d'enquestes en línia per a opinar sobre la docència del segon quadrimestre del curs 2024/2025 començarà el 5 de maig de 2025 a les 10:00 h i acabarà el 27 de maig de 2025 a les 15 h per a no coincidir amb el període d'exàmens de la C3. 

La participació en les enquestes suposa la sol·licitud participació en aquests premis.

4.2 Procediment de participació

L'emplenament de l'enquesta docent es realitzarà mitjançant l'accés a l'aplicació Enquestes docents d'UACloud. L'accés ha de realitzar-se a través d'aquesta plataforma per a garantir, mitjançant un sistema d'autenticació, que les persones que hi participen estan matriculades en les assignatures, i per a poder obtenir-ne les dades identificatives necessàries per a realitzar el sorteig dels incentius previstos. No obstant açò, l'opinió expressada en l'enquesta es tractarà de manera anònima, i en cap cas es facilitarà al professorat o a altres òrgans universitaris les respostes individuals de l'alumnat. 

Cada estudiant realitzarà només una enquesta, en la qual valorarà a tot el professorat que li haja impartit almenys el 25% de docència en assignatures del segon quadrimestre del curs 2024/2025. L'enquesta podrà ser desada, i és possible eixir per a continuar-ne l'emplenament més endavant. Tanmateix, una vegada que acabe la campanya d'enquestes, quedarà bloquejada i no serà modificable.

5.       Criteris d'adjudicació. Sorteig dels incentius

En el moment del tancament de la campanya, després del 27 de maig de 2025, el Servei d'Informàtica bloquejarà les enquestes i facilitarà al Vicerectorat d'Estudis i Qualitat una relació de les persones que hagen participat en aquesta fase de la campanya. Per a poder participar en el sorteig d'incentius l'estudiant ha d'emplenar les enquestes de tot el professorat que haja confirmat com a docent en aquest període, i expressar el desig de formar part del sorteig. 

El sorteig de l'incentiu descrit serà públic i tindrà lloc en la data i el lloc concrets que publique en la pàgina web del Vicerectorat d'Estudis i Qualitat, amb almenys dues setmanes d'antelació. Aquest sorteig es realitzarà a partir del conjunt de dades que facilite el Servei d'Informàtica mitjançant un programa informàtic que proporcionarà de manera aleatòria el nom de la persona beneficiària i que es podrà consultar en la pàgina web  https://web.ua.es/va/vr-estudis/docentia/encuestas.html

6.       Òrgan gestor i comissió de concessió

6.1 Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, el vicerector d'Estudis i Qualitat, s'encarrega de l'ordenació i la instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

La unitat administrativa de referència és la secretaria administrativa del Vicerectorat d'Estudis i Qualitat. Contacte: vr.estudis@ua.es.

6.2 Comissió de valoració

El sorteig serà dut a terme per una comissió de concessió formada pels integrants següents o, si és el cas, persona que els substituïsca:

Presidència:

Vicerectora o vicerector amb competències en Qualitat.

Secretaria:

Director o directora del Secretariat de Qualitat.

Vocals:

Vicerectora o vicerector amb competències en Estudiants.

Director o directora de la Unitat Tècnica de Qualitat. 

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

7.       Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i allò que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en el web https://web.ua.es/va/vr-estudis/docentia/encuestas.html, que substitueix la notificació a les persones interessades i té els mateixos efectes. 

8.       Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria amb codi 2025SBV104, serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2025LS016 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant, el qual s'està en procés d'elaboració i pendent d'aprovació.

La subvenció assignada s'ajustarà a allò que disposa la Llei 38/2003 i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la normativa interna de la Universitat d'Alacant i aquesta convocatòria.

La dotació d'aquesta convocatòria, d'un màxim de 6.000 € euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV 11204B0001 (BEQUES I AJUDES P.F.) del pressupost del Vicerectorat d'Estudis i Qualitat. La dotació d'aquesta convocatòria queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de la Universitat d'Alacant. S'hi aplicaran les disposicions fiscals vigents.

L'incompliment per part de les persones beneficiàries de les obligacions assenyalades en aquesta convocatòria podrà donar lloc a la revocació del premi. 

No se sortejaran incentius addicionals als descrits. 

9.       Obligació i justificació de la persona beneficiària

L'activitat subvencionada ha de realitzar-se des de 2024 fins a 2025. 

La persona que resulte beneficiària disposarà d'un mes per a arreplegar aquest incentiu en el Vicerectorat d'Estudis i Qualitat (edifici de Rectorat, planta 1). Serà imprescindible la identificació de la persona beneficiària amb el DNI, passaport, NIE, TIU o permís de conduir. La compareixença en persona tindrà efectes d'acceptació de l'incentiu, i caldrà signar un justificant de recepció. En cas de no poder fer-ho personalment, el podrà arreplegar una persona autoritzada per la persona beneficiària amb autorització expressa. Si transcorreguera el termini sense que fora arreplegat l'incentiu, es podrà acumular per a sortejos de campanyes posteriors. 

Per a aquells incentius que, per raó de l'import, impliquen l'obligació per part de la Universitat d'Alacant de declarar i ingressar en concepte d'IRPF a nom de la persona beneficiària, aquesta haurà de facilitar a la Universitat la documentació necessària per a realitzar en nom seu l'ingrés a compte en el tresor públic, segons s'estableix en la legislació vigent. 

La participació en la campanya d'enquestes i en el sorteig implica l'acceptació de les condicions descrites. 

La justificació de la persona beneficiària serà prèvia a la concessió mitjançant la comprovació dels requisits exigits per a la concessió del premi.

10.  Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que estableix la legislació vigent en matèria de protecció de dades, es fa constar que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participació.

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedides, excepte obligació legal.

La persona sol·licitant pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General, o bé a través de la seu electrònica (https://seuelectronica.ua.es/va/index.html)

La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, els seus drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant pot consultar-la en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

11.  Recursos

Contra la convocatòria, les bases i les actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptador a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i el 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria davant la rectora, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims. 

Alacant, 14 de abril de 2025.

La rectora,

PD de signatura, el vicerector d'Estudis i Qualitat,

(Resolució de 19 de desembre de 2024) 

Francisco José Torres Alfosea