CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER LA QUAL S'OFEREIX PER A COBRIR AMB CONTRACTE LABORAL, UNA PLAÇA DE PERSONAL INVESTIGADOR/A PREDOCTORAL EN FORMACIÓ PER AL PROJECTE: "ADVANCED QUANTUM PHENOMENA IN 2D AND CARBON BASED MATERIALS" DEL DEPARTAMENT DE FÍSICA APLICADA. REFERÈNCIA: I-PI 61-22.

Data d'aprovació
20/06/2022
Data de publicació
21/06/2022
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER LA QUAL S'OFEREIX PER A COBRIR AMB CONTRACTE LABORAL, UNA PLAÇA DE PERSONAL INVESTIGADOR/A PREDOCTORAL EN FORMACIÓ PER AL PROJECTE: "ADVANCED QUANTUM PHENOMENA IN 2D AND CARBON BASED MATERIALS" DEL DEPARTAMENT DE FÍSICA APLICADA. REFERÈNCIA: I-PI 61-22.

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dilluns, 20 de juny de 2022

REFERÈNCIA: I-PI 61-22

CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER LA QUAL S'OFEREIX PER A COBRIR AMB CONTRACTE LABORAL, UNA PLAÇA DE PERSONAL INVESTIGADOR/A PREDOCTORAL EN FORMACIÓ PER  AL PROJECTE: "ADVANCED QUANTUM PHENOMENA IN 2D AND CARBON BASED MATERIALS" DEL DEPARTAMENT DE FÍSICA APLICADA.

Organisme finançador: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital (GV)

Referència: Prometeo/2021/017

La Universitat d'Alacant, dins del Programa Prometeu per a grups d'investigació d'excel·lència, inclòs en la Resolució de 20 de novembre de 2020, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2021, subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i la innovació en la Comunitat Valenciana (DOGV de 24 de novembre de 2020), i d'acord amb el que s'estableix en la seua Normativa reguladora de les convocatòries per a la selecció de personal investigador contractat en règim laboral temporal i la seua contractació, aprovada per Consell de Govern de 29 de juny de 2021, (BOUA de 30 de juny de 2021) i en la Instrucció de la Secretaria General i de la Gerència per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, aportació de documentació, pagament de les taxes, les comunicacions, les notificacions i la resta de la tramitació en els processos de selecció per a la contractació temporal en règim laboral de personal d'administració i serveis i de personal investigador i altra normativa general d'aplicació, convoca oferta pública per a cobrir posat/s de treball, d'acord amb les següents bases:

1. Nombre de places: Una.

2. Característiques de la plaça.

- Figura: Investigador/a Predoctoral en Formació.

- Jornada: 37,5 hores/setmana, en horari de matí/vesprada.

- Retribució: 1.242 € bruts/mensuals (més pagues extra corresponents segons la normativa vigent).

- Duració inicialment prevista del contracte: 12 meses.

  En tot cas, la duració del contracte estarà vinculada a la duració del projecte i a la seua disponibilitat pressupostària.

De conformitat amb el que preveu l'acord de Consell de Govern de 27 de gener de 2022, pel qual s'aprova el IV Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que no existix infrarepresentació de cap dels gèneres en la categoria de/ d'Investigador/a Predoctoral en Formació.

3. Objecte.

- Col·laborar en el projecte d'investigació "Advanced quàntum phenomena in 2D and carbon based materials", fent tasques d'investigació conduents a l'elaboració d'una tesi doctoral en el grup de Nanofísica del departament de Física Aplicada.

- I qualsevol altra tasca afí al lloc que puga sorgir de l'execució del projecte.

4. Perfil de la Plaça. Es valorarà:

- Experiència i formació relacionada amb l'objecte de la convocatòria i en Física de l'Estat Sòlid, Matèria Condensada, Ciència de Materials, Nanociència i similars.

- Experiència en programació en Python, Física Computacional i Nanolitigrafía.

- Titulació: Màster en Nanociència, Ciència de Materials, Física Avançada o un altre màster de contingut equivalent.

5. Requisits del personal aspirant.

El compliment dels requisits relacionats a continuació haurà d'estar referit sempre a la data d'expiració del termini fixat per a la presentació d'instàncies i mantindre's fins a la data de formalització del contracte.

- Estar en possessió o en condicions d'obtenir la titulació de: i) Llicenciatura en Física o ii) grau corresponent més un Màster oficial en Nanociència, Ciència de Materials, Física Avançada o un altre màster oficial de contingut equivalent.

- Reunir els requisits acadèmics necessaris per a l'admissió en un programa de doctorat de la Universitat d'Alacant o cotutelado per la Universitat d'Alacant. El document acreditatiu de l'admissió en aquest programa de doctorat haurà de presentar-lo a la signatura del contracte.

- Tenir la nacionalitat espanyola o trobar-se en alguna de les situacions que arreplega l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (BOE de 31 d'octubre). En el cas establit en el punt 4 d'aquest article, quan es requerisca la residencia  legal a Espanya, s'haurà  d'estar en possessió d'aquesta en el moment de la formalització i signatura del contracte de treball.

- Tenir complits 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

- Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques, per al que, amb caràcter previ a la signatura del contracte, s'haurà d'aportar certificat mèdic que acredite posseir aquestes capacitats i aptituds. A aquests efectes els reconeixements es podran realitzar a través dels serveis mèdics existents en el servei de prevenció de la Universitat d'Alacant.

- No haver sigut separada o separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a què exercien en el cas del personal laboral, en el que haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

6. Presentació telemàtica de sol·licituds

Els que vulguen prendre part en  el procés de selecció presentaran en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant (BOUA), la sol·licitud corresponent, que haurà de ser formalitzada a través de la Seu Electrònica, (https://seuelectronica.ua.es/) Tràmits-Sol·licitud de places de personal investigador per a projectes d'investigació o accedint a l'adreça següent:

En aquesta mateixa aplicació caldrà adjuntar la documentació que s'indica en aquesta base 6.1.

Haurà d'adjuntar-se escanejada en format JPG, PDF, DOC i DOCX. Es recomana una resolució de 200ppp i escaneig en blanc i negre. La mida màxima de tota la documentació a adjuntar no podrà superar els 100 Mb.

Els mitjans electrònics que s'empraran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la Seu Electrònica.  En "Instruccions per a emplenar i presentar la sol·licitud E-administració"  que es troba disponible en la pàgina web del Servei de Selecció i formació, Accés PDI es pot consultar tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds.

6.1. Documentació digitalitzada a adjuntar a la sol·licitud.

Hauran d'annexar-se en l'apartat «Documents adjunts» de l'aplicació informàtica:

- Còpia del DNI, o en el cas de persones estrangeres, del document que acredite la seua identitat, data de naixement i nacionalitat. La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada seleccionant en tipus de document «DNI» o «Un altre document identificatiu d'identitat».

- Còpia del títol acadèmic que es requereix per a poder participar en la convocatòria o de la certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del mateix i haver abonat els drets per a l'expedició del títol. La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada seleccionant en tipus de document "Requisit de titulació".

Aquells documents acreditatius de la titulació que es presenten en un idioma diferent d'algun dels oficials a la Comunitat Valenciana hauran d'anar acompanyats de traducció per intèrpret jurat.

- Model de currículum de la Universitat d'Alacant per a personal investigador en projectes d'investigació, disponible en la mateixa pàgina web haurà d'annexar-se en l'apartat «Model de CV» i còpies dels documents que acrediten els mèrits al·legats; i per a l'apartat «12. Activitats de caràcter professional», s'acompanyarà, a més, de l'informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i els contractes de treball o certificat de serveis prestats, cas de ser ocupació pública. Totes les còpies dels documents acreditatius del currículum s'hauran d'incloure en els apartats I. a IV de l'aplicació informàtica. Es podran agrupar tots els documents corresponents a un apartat i adjuntar-se en un únic document.

- Còpia de les CERTIFICACIONS ACADÈMIQUES, en la qual consten les qualificacions obtingudes en les titulacions oficials que posseïsca (si no es presentara no podrà ser valorada en l'apartat corresponent del barem), hauran d'annexar-se en l'apartat «Certificació acadèmica» de l'aplicació informàtica.

En qualsevol moment del procés es podrà sol·licitar a la persona aspirant la presentació dels originals dels documents presentats i, si escau, de la traducció per intèrpret jurat d'aquests. 

7. Notificacions a aspirants.

D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre esmentada anteriorment, les publicacions detallades en aquestes bases, així com la informació d'altres actes que es deriven d'aquesta convocatòria que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, a l'efecte de notificació es realitzaran en Seu Electrònica/ Carpeta d'Expedients en l'apartat "Altres documents generals", substituint a la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

Es podran consultar a títol informatiu en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació-Accés PDI https://s.ua.es/9rMo

En aquesta mateixa direcció es troba la resta d'informació general referent a la convocatòria i l'accés a tota la normativa i legislació esmentada en aquesta.

En el cas d'haver de realitzar alguna notificació individual es realitzarà a través del sistema de notificació electrònica de la UA.

8. Relació de persones admeses i excloses.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, es publicarà, en Seu Electrònica, la relació provisional de persones admeses i excloses. A partir de l'endemà de publicar-se les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació d'esmenes o reclamacions, que tramitaran accedint al seu expedient electrònic. No s'admetrà documentació acreditativa dels mèrits una vegada finalitzat aquest termini.

Transcorregut aquest, es publicarà, en Seu Electrònica, la relació definitiva de persones admeses i excloses.

9. Comissió de Selecció.

La comissió encarregada de resoldre la convocatòria estarà composta per 5 membres de ple dret i els seus suplents. Cada sindicat present en la taula negociadora podrà proposar la participació d'una observadora o un observador.

El nomenament dels membres es farà públic abans de l'acte de constitució en Seu Electrònica.

La comissió vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes, així com la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat adoptant en el procediment les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.

10. Sistema de selecció. Constarà de dues fases:

a) Baremació de mèrits, la Comissió valorarà els mèrits al·legats pel personal aspirant en el currículum, una vegada acordats els criteris de valoració específics ajustats als criteris generals, que figuren en el Anexo I de la normativa de la UA referenciada a l'inici de la convocatòria. Només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts fins a la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies establit en la base 6.

b) Entrevista personal, la finalitat de la qual serà la de valorar l'adequació del personal aspirant per a ocupar el lloc de treball oferit. La Comissió podrà acordar la seua realització de manera presencial o no presencial Per a la seua realització li'ls convocarà, a través de Seu Electrònica, amb una antelació mínima de 4 dies hàbils. Tindrà caràcter obligatori, pel que si alguna o algun aspirant convocat no es persona en el dia, lloc (físic o virtual, segons si el desenvolupament és presencial o no presencial) i hora establits, es consideraran decaiguts en els seus drets. Es puntuarà de 0 a 2 punts.

Els resultats provisionals d'ambdós, junt amb els criteris de valoració específics del barem, es publicaran, en Seu Electrònica, amb un termini de reclamacions, establit per la Comissió de, almenys, 3 dies hàbils. Vistes les reclamacions, o transcorregut l'esmentat termini sense haver-se'n presentat cap, es publicaran els resultats definitius.

Realitzada la proposta de provisió definitiva, que es farà pública en Seu Electrònica,  la Comissió podrà acordar la constitució d'una borsa de treball amb la resta d'aspirants, ordenada per puntuació de major a menor, que podrà utilitzar-se en cas de renúncia de la persona adjudicatària, la seua baixa definitiva o per a cobrir necessitats posteriors de places amb les mateixes característiques per al mateix projecte.

11. Adjudicació.

La comissió, per a l'elaboració de la proposta d'adjudicació sumarà les puntuacions obtingudes i les ordenarà de més a menys, i la proposta d'adjudicació correspondrà a l'aspirant amb una puntuació més elevada. En el cas que en la base 2a s'haja fet constar infrarepresentació d'algun dels gèneres i es produïra un empat en la puntuació total del procés, per a dirimir aquest empat s'aplicaran les Instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre).

La proposta de la comissió s'elevarà a la rectora, per a la seua adjudicació, que es farà pública en Seu Electrònica, després de la qual es formalitzarà contracte laboral a través del Servei de Gestió de Personal Docent i les condicions de treball del qual de podran ser objecte de modificacions substancials a l'empara dels articles 12.4.e) i 41 de l'Estatut dels treballadors.

A la vista dels resultats de l'aplicació del sistema de selecció, i en cas d'evidenciar-se la inadequació dels mèrits del personal aspirant al perfil i objecte de la convocatòria, es podrà declarar motivadament la no adjudicació del lloc convocat.

12. Signatura del contracte.

En el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de l'adjudicació definitiva, la persona proposada formalitzarà el contracte. Per a això, haurà de presentar, mitjançant instància genèrica a través del Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant (disponible en la seu electrònica de la Universitat d'Alacant), o a través de Uacloud-eadministración-tràmits-instància genèrica, la documentació requerida per la Unitat de Gestió de Personal Docent i Investigador. El termini indicat en aquesta base podrà ser ampliat per petició motivada, formulada amb anterioritat a l'expiració d'aquest, de la investigadora o investigador sol·licitant de la plaça o de la persona proposada. El Vicerectorat d'Investigació, sentida la investigadora o investigador sol·licitant de la plaça i el responsable de la unitat de destinació, podrà concedir l'ampliació.

13. Protecció de dades personals.

Les dades de caràcter personal que consten en la sol·licitud seran tractats per la Universitat d'Alacant, en el seu caràcter de responsable i incorporats a l'activitat de tractament "113 - Convocatòries de concurs per a la provisió de places de personal investigador". La finalitat d'aquest tractament de dades personals serà la gestió i resolució de la convocatòria. La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic.

Les seues dades no podran ser cedits excepte obligació legal. No estan previstes transferències internacionals.

Els drets d'accés, rectificació, supressió, entre altres, en relació amb el tractament de les seues dades es podran exercitar davant el Gerent de la Universitat mitjançant sol·licitud amb fotocòpia del document d'identitat, presentada en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va. La Universitat ha designat un Delegat de Protecció de Dades, amb el qual es pot contactar a través de l'adreça de correu electrònic (dpd@ua.es). Així mateix, l'informem que té dret a presentar una reclamació davant l'AEPD. A més, la UA compta amb una política de privacitat la qual pot ser consultada en el lloc web: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

14. Recursos.

Contra aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que agoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu dels d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei orgànica 6/2001 de 21 de desembre, d'universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la llei 39/2015. Tot això sens perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant de les actuacions de la Comissió de Selecció es podrà interposar un recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les seues publicacions o notificacions. El recurs es podrà interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l.

No es podrà presentar recurs davant d'aquelles resolucions o actes que, per establir un termini d'esmenes, reclamacions o al·legacions, no siguen definitives. Les resolucions que es produïsquen després d'aquest tràmit sí que seran susceptibles del recurs corresponent.

La rectora

P.D. (Resolució rectoral 22/12/2020)

El vicerector d'Investigació

Juan Mora Pastor