CONVOCATÒRIA DE PREMIS TFG DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES EN PERSPECTIVA DE GÈNERE I IGUALTAT

Data d'aprovació
20/06/2022
Data de publicació
21/06/2022
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA DE PREMIS TFG DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES EN PERSPECTIVA DE GÈNERE I IGUALTAT

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dilluns, 20 de juny de 2022

CONVOCATÒRIA DE PREMIS TFG DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES EN PERSPECTIVA DE GÈNERE I IGUALTAT

1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de 3 premis als tres millors treballs de final de grau (TFG) que contemplen la perspectiva de gènere i/o expressió de la identitat de gènere i diversitat afectiu-sexual.

2. Requisits de les persones beneficiàries

Podran obtenir la condició de beneficiari i sol·licitar aquests premis l'alumnat que:

a) Haja presentat el treball final de grau entre l'1 de gener i el 30 d'octubre de 2021. Aquests han de ser originals, no han d'haver-se publicat anteriorment i no poden haver sigut premiats en altres certàmens.

b) Els TFG han d'haver-se presentat com a treball final en els estudis oferits per la Facultat de Filosofia i Lletres i haver sigut dirigits per personal docent i investigador de la Facultat de Filosofia i Lletres.

c) Els TFG hauran d'estar realitzats des d'una perspectiva d'expressió i identitat de gènere, igualtat de gènere i diversitat afectiu-sexual.

d) Han d'ajustar-se a la normativa general de la UA https://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=2154.pdf, al reglament sobre els treballs de final de grau en la Facultat de Filosofia i Lletres https://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=5568.pdf, a les directrius generals de la Facultat de Filosofia i Lletres https://lletres.ua.es/es/documentos/normativa/directrices-basicas-tfg.pdf, a les directrius específiques per a certs estudis, i a la modificació del reglament sobre els treballs de final de grau en la Facultat de Filosofia i Lletres https://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=3186.pdf.

d) Els treballs hauran d'haver aconseguit, en la seua avaluació, una nota mínima de 9.

3. Nombre i dotació dels premis.

Es concedirà un nombre màxim de 3 premis, distribuint l'assignació, de la següent forma:

- Primer premi: 200€

- Segon premi: 150€

- Tercer premi: 150€

4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1. Termini de presentació

El termini per a sol·licitar l'ajuda s'obrirà a partir de l'endemà de publicar-se en el BOUA fins al 31 de juliol de 2022 a les 23.59 h.

4.2. Procediment de presentació

La documentació es presentarà, a través d'UACloud->eadministracio, per instància genèrica al Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres amb indicació de les dades d'aquesta convocatòria ("Premis TFG de la Facultat de Filosofia i Lletres en perspectiva de gènere i igualtat").

S'adjuntarà la següent documentació:

  • A la sol·licitud s'annexarà declaració del sol·licitant en la qual faça constar el consentiment perquè la Secretaria de la Facultat de Filosofia i Lletres accedisca a l'expedient acadèmic per a verificar la nota del TFG i perquè li remeta al tribunal una còpia en format PDF del TFG lliurat per UAProject , en el qual s'haja esborrat qualsevol referència d'autoria.

5. Criteris d'adjudicació

L'assignació dels premis es farà seguint els següents criteris:

CRITERIS ADJUDICACIÓ

FÓRMULA DE CÀLCUL

PONDERACIÓ

Qualificació del TFG

Si supera la qualificació de 9,5 punts

0,5 punt

Novetat i interès del tema

 

Fins a 2 punts

Capacitat d'argumentació i correcció expressiva

 

Fins a 0,5 punt

Estructura del treball

 

Fins a 1 punt

Plantejament del marc teòric i estat de la qüestió

 

Fins a 2 punts

Metodologia i enfocament des d'una perspectiva de gènere, feminista, i/o expressió de la identitat de gènere i diversitat afectiu-sexual

 

Fins a 2 punts

Impacte dels resultats i conclusions

 

Fins a 2 punts

6. Òrgan gestor i Comissió de valoració

6.1. Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres, s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució. El contacte serà a través del correu electrònic dega.lletres@ua.es

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que, si així no es fera, se li tindrà per desistit de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

6.2. Comissió de valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds serà la Comissió d'Igualtat de la Facultat de Filosofia i Lletres.

La comissió de valoració realitzarà l'examen i avaluació de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes.

La comissió tindrà la següent composició:

Presidència:

- Degà de la Facultat o persona en qui delegue.

Secretaria:

- Vicedegana d'Igualtat i RRII

Vocals: Resta de membres de la comissió d'igualtat.

7. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web lletres.ua.es, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

Els premis podran ser declarats deserts si, segons el parer de la comissió, cap dels treballs presentats reuneix els requisits suficients per a merèixer la seua concessió.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 30 d'octubre de 2022. A partir de l'endemà a la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 3 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que estime pertinents, davant l'òrgan gestor.

Transcorregut aquest termini i a la vista la proposta motivada de la resolució per la comissió de valoració, la Rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que procedisca.

8. Marc legal i pressupostari

La convocatòria d'ajuda , que serveix de base reguladora es troba recollida en la línia de subvenció núm. 10 de l'edició 2022 del Pla Estratègic de Subvencions 2021-2023 de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i a aquesta convocatòria.

La dotació de les ajudes d'un màxim de 500€ euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV orgànica 20104B0001 del pressupost de la Facultat de Filosofia i Lletres. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA. S'aplicaran les retencions de rendes que, si escau, establisca la legislació vigent.

9. Obligació i justificació del beneficiari

Las obligacions dels beneficiaris d'aquesta convocatòria són:

  • Presentar fitxa de tercers i fotocòpia del DNI/NIE o Passaport.

10. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, us comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la vostra sol·licitud de participació en aquesta.

En el marc dels tractaments esmentats, les vostres dades no podran ser cedides, excepte obligació legal.

Us informem que podeu exercir els vostres drets en relació amb el tractament de les vostres dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els vostres drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, podeu consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html

11. Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 6.4 de la llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació d'aquesta, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directa o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

A Alacant, a 20 de juny de 2022

La rectora

P.D. de signatura, Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Rosario Isabel Ferrer Cascales