IV CONCURS INTERNACIONAL DE CREACIÓ DE VIDEOJOCS RETRO

Data d'aprovació
18/05/2016
Data de publicació
07/06/2016
Òrgan competent
Departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: IV CONCURS INTERNACIONAL DE CREACIÓ DE VIDEOJOCS RETRO

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial

Data d'aprovació: dimecres, 18 de maig de 2016

IV CONCURS INTERNACIONAL DE CREACIÓ DE VIDEOJOCS RETRO

#CPCRETRODEV 2016

El Departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant, juntament amb el Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüistica, ByteRealms i Cheesetea convoquen el 4º Concurs Internacional de Creació de Videojocs Retro de la Universitat d'Alacant (#CPCRetroDev 2016). Aquest concurs pretén incentivar la creació i el descobriment de talent amb capacitats tecnològiques i artístiques al món del videojoc. Amb la finalitat que el talent nacional competeixi i es desenvolupi al màxim nivell, aquest concurs es convoca a nivell internacional. Així, els creadors nacionals tenen l'oportunitat de portar al límit les seves excel·lents capacitats en un entorn de màxima competitivitat global.

La tecnologia “retro” s'utilitza com un factor limitant, en donar als desenvolupadors recursos computacionals escassos. Amb això fomentem l'originalitat i la superació per aconseguir desenvolupar noves i millors solucions tecnològiques, buscant anar més enllà de les capacitats teòriques de les màquines.

Bases

1. Termini

El termini de lliurament de treballs romandrà obert fins al dimecres, 26 d'octubre de 2016 a les 23:59h (Horari CEST)

2. Participants

No hi ha restriccions de participació, per la qual cosa el concurs està obert a qualsevol persona o grup de qualsevol nacionalitat.

3. Premis

Aquesta edició compta amb 1.050 € en premis, amb càrrec a capítol 4 del Departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial, que es repartiran en 2 categories (PRO i BASIC), més esments especials. Els premis són els següents:

Categoria PRO

1er Premi.....300€

2o Premi.....150€

3er Premi......75€

Categoria BASIC

1er Premi.....100€

2o Premi......50€

Esments especials

Gominolas a la millor música..........125€

Jon Ritman al desenvolupament tècnic.....125€

Dinamic a la jugabilitat innovadora..125€

Fins al proper 15 de setembre, els premis podran ser incrementats en funció de les aportacions rebudes per vendes de produccions en casset.

En cas que algun premi resultés desert després de la valoració del jurat, o per falta de participació, el seu import econòmic serà repartit equitativament entre els altres premis no deserts del concurs.

4. Avaluació del jurat

El jurat estarà compost per un panell d'experts del sector que serà anunciat a través de la pàgina web del concurs al moment de la seva formació.

Els membres del jurat avaluaran els videojocs en 4 aspectes principals: Adictividad i diversió, Nivell tècnic, Qualitat gràfica i artística, Música i efectes de so. Cada membre del jurat donarà una puntuació a cada joc en aquests 4 aspectes. La puntuació obtinguda per cada joc, en cadascun dels aspectes principals, serà la mitjana de les puntuacions atorgades per cada membre del jurat.

A partir de les puntuacions en cadascun dels aspectes s'obtindrà una Valoració General , de 0 a 100 punts, per a cada joc. Aquesta valoració es calcularà segons la següent ponderació:

[35 puntos] Adictividad i diversió

[20 puntos] Nivell tècnic

[15 puntos] Qualitat gràfica i artística

[15 puntos] Música i efectes de so

[10 puntos] Lliurament de codi font amb llicència lliure (GPL o MIT)

[ 5 puntos] Inclusió d'una menció al videojoc Camelot Warriors de Dinamic.

La Valoració General serà utilitzada per decidir els videojocs guanyadors en categories PRO i BASIC.

L'organització podrà assignar ponderacions especials a diferents membres del jurat. Aquestes ponderacions hauran de fer-se públiques el mateix dia que els membres que componguin el jurat.

Els esments especials seran avaluades, de 0 a 100 punts, per membres individuals del jurat reconeguts pel seu coneixement i prestigi, com es detalla a continuació:

Esment especial Jon Ritman al desenvolupament tècnic:

serà valorada exclusivament per Jon Ritman, qui tindrà en compte les capacitats tecnològiques exhibides per cadascun dels videojocs. Això inclou, de forma no extensiva, característiques com a fluïdesa d'execució, qualitat d'efectes gràfics, quantitat de sprites en pantalla, tècniques de representació especials, intel·ligència artificial, etc.

Esment especial Gominolas a la mejor música:

serà valorada exclusivament per Cesar Astudillo (Gominolas) sobre la base de la qualitat artística i sonora de les músiques dels jocs. Es tindran en compte aspectes com la varietat, longitud i adequació de les músiques i efectes de so.

Esment especial Dinamic a la jugabilidad más innovadora:

serà valorada exclusivament per Víctor Ruíz, fundador de Dinamic. Es tindrà en compte la jugabilitat amb especial atenció a la usabilidad, l'experiència d'usuari i la innovació. Es valoraran els conceptes de joc poc o mai vists en ordinadors Amstrad CPC, reconeixent-se les novetats jugables que puguin ser apreciades pels jugadors.

En cada categoria o premi especial resultarà guanyador aquell videojoc que rebi major puntuació per part del jurat. En cas d'empat, guanyarà el videojoc que hagi estat lliurat abans.

Els equips que resultin guanyadors disposaran de 30 dies, a partir de l'acte de lliurament de premis, per aportar les seves dades bancàries i quants documents siguin requerits per a la Universitat d'Alacant, amb la finalitat de poder rebre el pagament del premi per transferència bancària.

La decisió del jurat serà inapel·lable.

El jurat es reserva el dret de realitzar l'adequada interpretació d'aquestes bases, així com de declarar qualsevol dels premis anteriors com a desert.

5. Condicions d'admissió dels videojocs presentats

Els videojocs lliurats hauran de funcionar en un Amstrad CPC 464 real, sense expansions, i també en algun dels següents emuladors:

WinAPE 2.0 beta 2, amb profile CPC 464 with PARADOS

JavaCPC 2.9 amb system CPC 464 (AMSDOS)

Els videojocs han de carregar en memòria una sola vegada. S'admeten diverses càrregues abans que comenci la primera partida. Una vegada començada, no es permet realitzar més càrregues. Només es disposarà de 64K de memòria per al joc complet en execució.

Està permès utilitzar qualsevol llenguatge i/o eina de programació (BASIC, C, assemblador, llibreries,...), sempre que que els autors posseeixin una llicència adequada per a la publicació del videojoc resultant.

Els videojocs lliurats no poden haver estat publicats prèviament ni haver participat en cap concurs anterior.

Els videojocs poden ser creats individualment o en equips. Només es permetrà un únic videojoc per persona/equipo.

Es podrà lliurar videojocs de qualsevol temàtica mentre respecti les regles del concurs.

Els videojocs hauran de ser aptes per a tots els públics. Qualsevol videojoc que inclogui continguts no aptes per a totes les edats serà desqualificat.

Tots els continguts del videojoc (músiques, gràfics, codi, etc) han de ser de producció pròpia o els autors han de comptar amb la corresponent llicència per poder incloure'ls en la seva producció, distribuir-los i cedir-los a tercers. En cas de disposar de llicències particulars, aquestes hauran de ser incloses en el lliurament del videojoc.

Qualsevol joc que no pugui ser inclòs legalment en la producció en casset serà desqualificat. També podrà ser desqualificat si hi hagués dubtes respecte a la legalitat dels continguts d'algun joc (llicències, termes, etc).

Condicions d'admissió de treballs en les diferents categories de premis:

Els videojocs presentats en categoria BASIC han d'estar programats íntegrament en Locomotive BASIC 1.0. interpretat. No s'admeten videojocs compilats ni videojocs que utilitzin rutines RSX o codi màquina.

Els videojocs presentats a la categoria BASIC optaran també als premis de la categoria PRO. Els videojocs de categoria PRO només optaran als premis de categoria PRO.

Els premis en les categories PRO i BASIC no són acumulables: un equip que optés a guanyar 2 premis es quedaria només amb el de major quantia.

Els esments especials són acumulables i compatibles amb els premis de les categories PRO i BASIC.

Tots els videojocs presentats optaran als esments especials.

6. Exposició, llicència i ús dels videojocs participants

Els teasers, tràilers i gameplays dels videojocs en vídeo seran exposats al canal de Youtube de

ByteRealms.

Els videojocs nominats seran exposats el dissabte, 5 de novembre de 2016, durant el lliurament de premis.

Els videojocs lliurats seran publicats a la pàgina web del concurs i difosos a les xarxes socials de

ByteRealms,

Cheesetea i la

Universitat d'Alacant.

Tots els documents relatius al videojoc aportats pels autors seran adaptats i publicats. Si es considera oportú, es podran crear nous vídeos del joc per a la mateixa o futures publicacions.

Tots els videojocs lliurats seran recopilats en una edició física conjunta en casset per a ordinadors reals Amstrad CPC 464. Els equips guanyadors en categories PRO i BASIC rebran una còpia de l'edició física. Les còpies restants seran posades a la venda per la

Universitat d'Alacant,

ByteRealms,

Cheesetea

i/o entitats col·laboradores del concurs. Tots els diners recaptats d'aquesta venda serà destinat íntegrament a finançar premis i edicions físiques de videojocs presentats a anteriors, presents i futures edicions del concurs.

7. Lliurament dels videojocs

El lliurament d'un videojoc per part d'un participant/equipo implica l'acceptació de les bases.

Es recomana encaridament als concursants que la versió principal del videojoc, juntament amb el seu manual, estiguin en Anglés, per facilitar la valoració del jurat. Addicionalment, es poden aportar versions traduïdes a altres llenguatges.

En realitzar el lliurament, els autors del videojoc accepten cedir, de forma no exclusiva, els drets de reproducció, distribució i comunicació pública als organitzadors del concurs

(Universitat d'Alacant,

ByteRealms

iCheesetea),

per a les finalitats especificades en aquestes bases. Així mateix, accepten que els organitzadors puguin cedir, també de forma no exclusiva, els citats drets a entitats col·laboradores del concurs amb l'única finalitat de complir les finalitats especificades en aquestes bases.

Els videojocs hauran de ser lliurats a través de la pàgina web del concurs

(http://cpcretrodev.byterealms.com).

Es permet lliurar tantes versions com es vulgui del videojoc abans de la data límit. Només serà considerada a concurs l'última versió lliurada.

Es lliurarà un únic arxiu comprimit en format ZIP, de 20 MB com a màxim, que haurà de contenir:

1) El videojoc en format CDT.

2) El manual del videojoc en format PDF: ús, funcionament, tecles, història, etc.

3) El fitxer d'autoria, en format TXT, amb els noms dels autors del joc i una llista amb tots els tercers autors i els seus continguts utilitzats en el joc, incloent referències als originals quan sigui possible.

4) Totes les llicències del contingut de tercers en una carpeta.

5) 4 captures de pantalla per incloure en la fitxa web del joc, en format PNG.

Opcionalment, es recomana als participants incloure també els següents continguts:

1) Fitxers DSK amb el mateix videojoc que el CDT.

2) Un vídeo del videojoc en format MP4: tràiler/gameplay (màxim 1 minut).

3) El codi font en una carpeta, incloent instruccions de compilació. Haurà de contenir una còpia de la llicència d'ús del codi font que permeti la seva distribució (preferiblement GPL o MIT).

4) Descripció de el “making-of” del joc, en HTML o PDF. Explicació de com ha estat realitzat el joc, les tecnologies utilitzades, els problemes oposats, les lliçons apreses, fotos i captures del desenvolupament, etc. La finalitat d'aquest document és completar la fitxa del videojoc a la web per aportar més informació al públic.

María Isabel Alfonso Galipienso

Directora del Departament.

Alacant, 18 de maig de 2016