REFERÈNCIA: I-PAS-20/16CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER LA QUAL S'OFERTA PER A COBRIR, AMB CONTRACTE TEMPORAL, DOS PLACES D'ESPECIALISTA TÈCNIC PER A COL·LABORAR EN EL PROJECTE ""MULTIFUNCIONALITAT DE PIPX I XARXES DE SENYALITZACIÓ"" DEL DEPARTAMENT DE FISIOLOGIA, GENÈTICA I MICROBIOLOGIA.

Data d'aprovació
23/05/2016
Data de publicació
07/06/2016
Òrgan competent
Vicerectora d'Investigació i Transfèrencia de Coneixement
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: REFERÈNCIA: I-PAS-20/16CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER LA QUAL S'OFERTA PER A COBRIR, AMB CONTRACTE TEMPORAL, DOS PLACES D'ESPECIALISTA TÈCNIC PER A COL·LABORAR EN EL PROJECTE ""MULTIFUNCIONALITAT DE PIPX I XARXES DE SENYALITZACIÓ"" DEL DEPARTAMENT DE FISIOLOGIA, GENÈTICA I MICROBIOLOGIA.

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Vicerectora d'Investigació i Transfèrencia de Coneixement

Data d'aprovació: dilluns, 23 de maig de 2016

REFERÈNCIA: I-PAS-20/16

CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D’ALACANT PER LA QUAL S’OFERTA PER A COBRIR, AMB CONTRACTE TEMPORAL, DOS PLACES D’ESPECIALISTA TÈCNIC PER A COL·LABORAR EN EL PROJECTE “MULTIFUNCIONALITAT DE PIPX I XARXES DE SENYALITZACIÓ” DEL DEPARTAMENT DE FISIOLOGIA, GENÈTICA I MICROBIOLOGIA.

La Universitat d’Alacant, d’acord amb allò que s’ha establit en la seua Normativa reguladora de les convocatòries per a la selecció de personal d’administració i serveis contractat en règim laboral en els projectes d’investigació, disponible en la següent adreça de la seua pàgina web:

http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/normativa.html,

aprovada per Consell de Govern de 22 de desembre de 2009 (BOUA de 15 de gener de 2010), i la resta de normativa general d’aplicació, convoca oferta pública per a cobrir lloc/s de treball, d’acord amb les bases següents:

1a. Nombre de places: dos.

2a. Característiques de les places:

- Lloc de treball: Especialista tècnic.

- Jornada: completa en horari de matí/vesprada.

- Retribució: 850 € bruts mensuals més les pagues extres corresponents segons la normativa vigent.

- Duració inicialment prevista del contracte: 6 mesos.

En tot cas, la duració del contracte estarà vinculada al objecte de la present convocatòria, a la duració del projecte i a la seua disponibilitat pressupostària.

De conformitat amb el que preveu l’acord de Consell de Govern de la Universitat d’Alacant de 17 de desembre de 2013, pel qual s’aprova el II Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes de la Universitat d’Alacant, es fa constar que existeix infrarepresentació d’homes en els llocs d’especialista tècnic contractats en règim laboral en els projectes d’investigació, per la qual cosa la Universitat d’Alacant, compromesa amb principi d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes, anima especialment al col·lectiu d’homes a participar en esta convocatòria.

3a. Objecte: Col·laborar en el projecte d’investigació “Multifuncionalitat de PipX i xarxes de senyalització” realitzant les tasques següents:

- Obtenció i manteniment d’estirps de cianobacteris.

- Assajos enzimàtics, quantificacions de proteïnes, pigments i àcids nucleics.

- Clonació molecular.

- Anàlisis bioinformàtiques.

- Estudi d’interaccions i coevolució de proteïnes.

4a. Perfil de les places: Es valorarà:

- Experiència i formació relacionada amb l’objecte de la convocatòria i en manipulació i cultius de cianobacteris.

- Titulació: Es valoraran les titulacions següents:

· Llicenciatura en Biologia o els títols de Grau que es corresponguen amb la dita llicenciatura.

· Tècnic Superior en Laboratori d’Anàlisi i de Control de Qualitat.

· Tècnic Superior en Laboratori Clínic i Biomèdic.

· Tècnic Superior en Laboratori de Diagnòstic Clínic.

· Tècnic en Laboratori.

· Tècnic en Operacions de Laboratori.

5a. Requisits del personal aspirant: El compliment dels requisits relacionats a continuació haurà d’estar referit sempre a la data d’expiració del termini fixat per a la presentació d’instàncies i mantindre’s fins a la data de formalització del contracte:

- Estar en possessió o haver abonat els drets per a l’expedició del títol de Batxiller, Tècnica o Tècnic o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes en l’estranger haurà d’estar-se en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

- Tindre la nacionalitat espanyola o trobar-se en alguna de les situacions arreplegues en l’article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (BOE de 31 d’octubre).

- Tindre un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per a l’exercici del lloc de treball.

- Tindre complits 16 anys i no excedir l’edat màxima de jubilació forçosa.

- Posseir la capacitat funcional per a l’exercici de les tasques.

- No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de qualssevol funcions públiques o d’aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d’haver sigut despedit disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d’altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l’accés a l’ocupació pública.

6a. Presentació d’instàncies: Les instàncies estan disponibles en la següent adreça de la pàgina web de la Universitat, Servei de Selecció i Formació - Selecció i Provisió PAS-:

http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/plazas-temporales/actual

i podran presentar-se en l’Oficina Principal del Registre General de la Universitat (Edifici de Rectorat i Serveis General s del Campus de Sant Vicent) o en les Oficines Auxiliars, situades en les Secretaries de Centre i en la Seu d’Alacant, en el termini de 10 dies hàbils, a partir del següent al de publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la Universitat d’Alacant (BOUA).

Es podran emprar les vies establides en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE de 27 de novembre), preferentment a través de les Oficines de Correus, i en este cas la sol·licitud que es presente haurà d’anar en sobre obert perquè el personal de Correus puga estampar en ella el segell amb la data de presentació abans de la seua certificació.

En cap cas s’admetrà la presentació de sol·licituds a través del Registre electrònic de la Universitat d’Alacant.

A la instància s’adjuntarà:

- Fotocòpia del DNI. Les o els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de presentar fotocòpia del NIE, o si no disposen d’este últim, fotocòpia del Passaport o d’un altre document del seu país d’origen que acredite la seua identitat, edat i nacionalitat.

- Fotocòpia del títol acadèmic que es requereix per a poder participar en la convocatòria (base 5a) o resguard d’haver abonat els drets per a la seua expedició.

- Model de Currículum

de la Universitat d’Alacant per a Personal d’Administració i Serveis en Projectes d’Investigació, disponible en la mateixa pàgina web referenciada per a la instància i acompanyat de fotocòpies de tots els mèrits que s’hi al·leguen, i per a l’apartat ‘6. Activitats de caràcter professional’ s’acompanyarà de l’informe de vida laboral expedit per la tresoreria general de la seguretat social i els contractes de treball. Quan de les dades continguts en el contracte de treball no es desprenga la relació amb l’objecte i perfil de la convocatòria, es complementarà amb un certificat de l’empresa on consten les funcions desenvolupades.

La comissió no valorarà aquells mèrits aportats una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, si estos no han sigut prèviament relacionats en el currículum que s’adjunta a la instància.

En qualsevol moment del procés, es podrà sol·licitar al personal aspirant la presentació dels originals dels documents presentats i, si és el cas, de la seua traducció per intèrpret jurat.

7a. Relació d’aspirants admesos i exclosos: Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, es publicarà la relació provisional d’aspirants admesos i exclosos. A partir de l’endemà de la seua publicació les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació de possibles esmenes. Transcorregut este es publicarà la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos.

8a. Comissió de selecció: La comissió encarregada de resoldre la convocatòria estarà composta per 5 membres i els seus suplents: Presidenta o President, Secretària o Secretari i 3 vocals i la seua composició haurà d’ajustar-se als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus components, procurant una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que no siga possible per raons fundades i objectives degudament motivades.

El nomenament dels membres es farà públic abans de l’acte de constitució.

La comissió vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d’igualtat d’oportunitats i de tracte entre dones i homes.

9a. Sistema de selecció amb dos fases:

a) Prova: Es realitzarà una prova relacionada amb l’objecte i perfil de la convocatòria, que tindrà una puntuació màxima de 5 punts. Serà necessària una puntuació mínima de 3 punts perquè siguen considerats i baremats els currículums presentats. Per a la seua realització es convocarà el personal aspirant amb una antelació mínima de 4 dies hàbils.

b) Baremació de mèrits: La comissió valorarà els mèrits al·legats pel personal aspirant en els seus currículums d’acord amb el barem que figura en l’annex II de la Normativa de la UA referenciada a l’inici de la convocatòria i amb l’acord previ dels criteris de valoració específics d’aquells apartats que ho requerisquen. Només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts fins a la data que finalitze el termini de presentació d’instàncies establit en la base 6a.

Els resultats provisionals d’ambdós fases, en la segona junt amb els criteris de valoració específics del barem, es publicaran amb un termini de reclamacions establit per la Comissió del menys 3 dies hàbils. Vistes les reclamacions o transcorregut l’esmentat termini sense haver presentat cap, es publicaran els resultats definitius.

10a. Adjudicació: La Comissió per a l’elaboració de la proposta d’adjudicació sumarà les puntuacions obtingudes i les ordenarà de major a menor; corresponent la proposta d’adjudicació a l’aspirant amb major puntuació. L’esmentada proposada s’elevarà al Vicerectorat d’Investigació i Transferència de Coneixement, per a la seua adjudicació, després de la qual es formalitzarà contracte laboral a través del Servei de Gestió de Personal. Les condicions de treball podran patir modificacions substancials a l’empara dels articles 41 i 12.4.e) de l’Estatut dels Treballadors.

A la vista dels resultats de l’aplicació del sistema de selecció, i en cas d’evidenciar-se la inadequació dels mèrits del personal aspirant al perfil i objecte de la convocatòria, es podrà declarar motivadament la no adjudicació del lloc convocat.

11a. Notificacions a les o als aspirants: Als efectes de notificació i d’acord amb l’article 59.6 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, les publicacions detallades en estes bases, així com la informació d’altres actes que d’ella es deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa, es realitzaran en la adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent:

http://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/plazas-temporales/actual

En esta mateixa adreça es troba la resta d’informació general referent a la convocatòria i l’accés a tota la normativa i legislació que s’hi menciona.

12a. Protecció de dades de caràcter personal: Els dades de caràcter personal aportats pel personal aspirant quedaran inclosos en el fitxer automatitzat de Personal d’esta Universitat, que es compromet a no fer un ús diferent d’aquell per al qual han sigut sol·licitats, segons la resolució de la Universitat d’Alacant, de 17 de desembre de 2002, per la qual es regula els fitxers automatitzats de dades de caràcter personal (DOCV de 15 de gener de 2003).

La Universitat d’Alacant informa així mateix, sobre la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i, si és el cas, d’oposició, que preveu l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades; que han de ser exercits, per escrit, davant del Gerent d’esta Universitat.

13a. Recursos: Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d’esta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós-administratiu davant del jutjat del contenciós-administratiu dels d’Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l’endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que establix l’article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, 6.4 de la llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d’un mes comptat a partir de l’endemà al de la publicació de la present, davant del rector, de conformitat amb el que disposa l’article 116 de la Llei 30/1992, redactat d’acord amb la Llei 4/1999, de 13 de gener. Tot això sense perjudici que s’utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant de les actuacions de la Comissió de valoració, podrà interposar-se un recurs d’alçada previst en l’article 114 de la Llei 30/1992, redactat d’acord amb la Llei 4/1999, de 13 de gener, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant de l’òrgan que va dictar l’acte que s’impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre’l.

Alacant, 23 de maig de 2016

Vicerectorat d’Investigació

i Transferència de Coneixement,

Sgt.: Amparo Navarro Faure