CONVOCATÒRIA DE BEQUES EN SERVEIS D'ATENCIÓ A USUARIS I USUÀRIES A LES SALES D'INFORMÀTICA DE LLIURE ACCÉS, FINS A LA FINALITZACIÓ DEL CURS ACADÈMIC 2017-2018.

Data d'aprovació
08/06/2017
Data de publicació
08/06/2017
Òrgan competent
Vicerector de Campus i Tecnologia
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA DE BEQUES EN SERVEIS D'ATENCIÓ A USUARIS I USUÀRIES A LES SALES D'INFORMÀTICA DE LLIURE ACCÉS, FINS A LA FINALITZACIÓ DEL CURS ACADÈMIC 2017-2018.

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Vicerector de Campus i Tecnologia

Data d'aprovació: dijous, 8 de juny de 2017

RESOLUCIÓ DEL 8 DE JUNY DE 2017 DEL VICERECTOR DE CAMPUS I TECNOLOGIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER LA QUAL ES CONVOQUEN BEQUES EN SERVEIS D'ATENCIÓ A USUARIS I USUÀRIES A LES SALES D'INFORMÀTICA DE LLIURE ACCÉS, FINS A LA FINALITZACIÓ DEL CURS ACADÈMIC 2017-2018.

OBJECTIU: Formació complementària (segons es detalla en l'annex I), millora i especialització professional d'estudiants en l'àrea de treball d’informàtica, mitjançant la realització d’aquestes pràctiques:

-Suport a l'atenció de les aules informàtiques, facilitant les demandes dels usuaris i les usuàries, col·laborant en la supervisió de l'ús públic dels equipaments, especialment pel que fa a Internet i bases de dades.

-Col·laboració en la supervisió i control d'equips informàtics de lliure accés, com també en l'atenció d'usuaris.

-Difusió i formació en els recursos tecnològics que ofereix la Universitat d'Alacant.

REQUISITS DE LES O ELS ASPIRANTS: Haver estat matriculats o matriculades en qualsevol de les titulacions oficials de l'àmbit TIC i les telecomunicacions de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant (se n’exclou doctorat) en el curs acadèmic 2016-2017. Així mateix, la persona aspirant, una vegada haja sigut seleccionada, haurà d'acreditar que ha fet efectiva la matrícula en el curs acadèmic 2017-18 en qualsevol de les titulacions esmentades. En cas de no fer efectiva la matrícula en el curs 2017-18 el nomenament podrà ser revocat.

RECOLLIDA I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS: Les bases, el barem i l'imprès de sol·licitud es poden descarregar des de la pàgina web:

http://web.ua.es/va/vr-campus/convocatories/beques-sales-d-informatica-de-lliure-acces/2017-18/beques-sales-d-informatica-de-lliure-acces-curs-2017-18.html

Les instàncies, el model de les quals s'adjunta com a annex II, s’han d'acompanyar d'una fotocòpia del DNI i es podran presentar en l'Oficina Principal del Registre General de la Universitat o en les oficines auxiliars, situades a les secretaries de centre i a la Seu d'Alacant.

TERMINI: El termini de lliurament de documentació i de sol·licituds acabarà el 30 de juny de 2017.

CALENDARI DE TRÀMITS I NOTIFICACIONS:

Llista provisional de persones aspirants admeses i excloses

03 de juliol de 2017

Llista definitiva de persones aspirants admeses

10 de juliol de 2017

Resolució provisional d’adjudicació de becaris i becàries

17 de juliol de 2017

Resolució definitiva d'adjudicació de becaris i becàries

24 de juliol de 2017

D'acord amb l'art. 45.1 b) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les successives resolucions o anuncis es publicaran en el tauler d'anuncis de l'edifici del Rectorat i Serveis Generals i en l'adreça de la pàgina web següent:

http://web.ua.es/va/vr-campus/convocatories/beques-sales-d-informatica-de-lliure-acces/2017-18/beques-sales-d-informatica-de-lliure-acces-curs-2017-18.html

DOTACIÓ: 475 euros íntegres/mes.

Segons disposa l'article 1 del Reial decret 1493/2011, es tramitarà la inclusió d'aquest personal en el Règim General de la Seguretat Social.

Esta beca està subjecta a l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

DURADA I HORARI: De setembre de 2017 a juliol de 2018.

L’horari serà, segons el torn, el següent:

-Torn de matí: de 9.30 a 15.00 hores.

-Torn de vesprada: de 14.30 a 20.00 hores

SELECCIÓ: Per a l'adjudicació de les beques i les posteriors crides de la borsa de treball que es forme, es tindran en compte aquestes consideracions:

-El beneficiari d'aquestes beques no podrà ser beneficiari de cap altra beca durant el període de durada d'aquesta. Per tant, en cas de coincidència s'haurà de renunciar a l'altra beca perquè aquesta li siga adjudicada.

-Tindrà prioritat l’aspirant que reunisca els requisits i no s’haja beneficiat d'aquesta beca o se n'haja beneficiat durant un període acumulat inferior a 18 mesos.

La comissió encarregada de resoldre (composta segons es detalla en l'annex III) valorarà els expedients considerant el percentatge de crèdits superats sobre el total de crèdits de la titulació i la nota mitjana. L’orde de la borsa s’establirà agrupant els expedients segons cinc trams de percentatges de crèdits superats. Dins de cada tram, s'ordenaran els expedients segons la nota mitjana. La nota mitjana serà ponderada, multiplicant per un factor d'1,5 per als estudiants de les següents titulacions (tal com es detalla en l'annex IV):

  • Grau: Enginyeria Informàtica.
  • Màster oficial: Enginyeria Informàtica.
  • 1º i 2º cicle: Enginyeria Informàtica.

La resta de titulacions tindran un factor de ponderació d'1.

Les o els aspirants autoritzen la Universitat d’Alacant a demanar les dades necessàries per a complir la finalitat d’aquesta convocatòria.

PUBLICACIÓ DELS ANNEXOS I INFORMACIÓ GENERAL : Tots els annexos relatius a aquesta convocatòria, com també la resta d'informació que s’hi refereixen i els actes que se’n deriven i requerisquen ser publicats a efectes divulgatius, es podran consultar en la pàgina web del Vicerectorat de Campus i Tecnologia:

http://web.ua.es/va/vr-campus/convocatories/beques-sales-d-informatica-de-lliure-acces/2017-18/beques-sales-d-informatica-de-lliure-acces-curs-2017-18.html

RECURSOS: Contra la convocatòria, les bases i qualsevol acte administratiu que se’n derive i que esgoten la via administrativa es pot interposar recurs contenciós administratiu davant de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d’acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, 6 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d’aquesta convocatòria, davant del rector, d’acord amb el que disposa l'article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tot això sens perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant de les actuacions de la Comissió de Valoració es podrà interposar el recurs d'alçada previst en l'article 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de ser publicades o notificades. El recurs es podrà interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre’l.

MARC LEGAL I PRESSUPOSTARI: La dotació màxima per a aquesta convocatòria és de 37.000 € i es troba consignada en els crèdits del capítol IV del pressupost del Vicerectorat de Campus i Tecnologia. L'execució d’aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA.

La subvenció assignada a cada ajuda s'ajustarà al que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a les regulacions, requisits i termes establits per les normes de funcionament intern de la UA i al que estableix aquesta convocatòria.

Alacant, 8 de juny de 2017

EL VICERECTOR DE CAMPUS I TECNOLOGIA

Rafael Muñoz Guillena

ANNEX I. PROJECTE FORMATIU

La formació que rebran els becaris i les becàries per a l’atenció d’usuaris i usuàries a les sales de lliure accés és eminentment pràctica. Faran tasques que es corresponen amb les que hauran d’exercir en la seua professió en l'àrea de suport a usuaris.

El valor d'aquesta formació prové de treballar en un entorn real, amb un gran nombre d'usuàries i usuaris, amb una quantitat de dispositius i programari elevada. Rebran sessions formatives sobre cadascun dels aspectes que s'enumeren i sempre comptaran amb la supervisió i suport de personal tècnic especialista de la Universitat d'Alacant.

D'altra banda, adquiriran pràctica en la comunicació amb usuàries i usuaris finals, aprenent a superar les barreres de comunicació entre personal tècnic i no especialistes.

En concret, les becàries i els becaris rebran formació en aquestes àrees:

-Configuració i resolució de problemes wireless en els diferents dispositius i sistemes operatius que actualment hi ha disponibles en el mercat i aprendran a aplicar aquests coneixements en contacte directe amb els usuaris. Escau remarcar que aquest entorn de treball és molt dinàmic i exigeix una constant atenció a les novetats.

Aprenentatge en:

+Estàndards WIFI. 802.11.

+Protocols d'accés a la xarxa 802.1x.

+Seguretat en WIFI (autenticació i encriptació).

+Estàndards WPA/TKIP, WPA2/AES. Protocols EAP

+Estudi de la problemàtica i de les limitacions de la banda de 2,4 GHz

+La WIFI en entorns d'alta densitat d'usuaris. Interferències i cobertures.

+Monitoritzar el rendiment de la xarxa wifi, eines per a mesurar l'ample de banda

+Poder estar en contacte amb les últimes tecnologies maquinari i programari i sistemes operatius que ixen en el mercat.

-Aprendran a utilitzar FOG, un sistema lliure i obert de desplegament i configuració de programari i d'imatges a equips connectats en una xarxa. És interessant destacar que es tracta d'un sistema centralitzat, en el qual la major part de les tasques es fan sense intervenció local.

-Fonaments de virtualització d'aplicacions, en aquest cas, utilitzant l'aplicació CAMEYO.

-Utilització de l'eina d'assistència remota ISL en línia.

-Rebran formació específica sobre atenció a persones usuàries, amb especial èmfasi en les dificultats de comunicació entre personal tècnic i usuàries i usuaris.

-En totes les fases hi ha un contacte permanent entre el personal del Servei d'Informàtica i els becaris o becàries, amb una retroalimentació mútua constant.

-A les aules de lliure accés hi ha un programa que autentica els usuaris o usuàries perquè puguen accedir a l'ordinador. Se'ls ensenyarà a administrar aquest programa perquè puguen validar usuaris, deshabilitar i habilitar el programa per aules i, fins i tot, per persones. Disposen d'una eina per a diagnosticar els possibles problemes amb les seues claus d'usuari o usuària i contrasenya. Aquest contacte inicial amb les persones que fan ús de les aules de lliure accés permetrà als becaris i becàries conèixer directament les necessitats que poden sorgir.

-Interactuaran directament amb els usuaris i usuàries finals, als quals donaran suport sota la supervisió del personal especialista de la Universitat d'Alacant.

ANNEX II

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A CONVOCATÒRIES DE BEQUES

BEQUES EN SERVEIS D'ATENCIÓ D'USUARIS I USUÀRIES A LES SALES D'INFORMÀTICA DE LLIURE ACCÉS. CURS ACADÈMIC 2017-2018

Data de la convocatòria:

DADES PERSONALS

Primer cognom

Segon cognom

Nom

Data de naixement

Lloc de naixement

DNI

Domicili

Telèfon

Municipi

Província

Codi postal

DOCUMENTACIÓ QUE CAL ADJUNTAR

-Fotocòpia del DNI

La persona que signa, ………………………………………………………………., matriculada en la titulació oficial de …………………………………………………… de l'EPS, sol·licita ser admesa a la convocatòria de la Universitat d'Alacant per a les beques en serveis d'atenció a usuàries o usuaris a les sales d'informàtica de lliure accés i declara que són certes totes les dades consignades en aquesta instància.

Alacant, ……… de…………..…………de 20……

Signatura

D’acord amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre de protecció de dades de caràcter personal, quedeu informat que les dades personals aportades seran objecte de tractament com a responsable del fitxer per la UNIVERSITAT D'ALACANT amb seu a la carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n - 03690, Sant Vicent del Raspeig - Alacant. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament de les dades es podran exercir davant del gerent de la Universitat, mitjançant sol·licitud amb fotocòpia del document d'identitat, presentada en el Registre General de la UNIVERSITAT D'ALACANT o a través dels mitjans que estableix l'art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.

ANNEX III. COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ

President:

Vicerector de Campus i Tecnologia o persona en qui delegue.

Secretari:

Personal amb destinació en Suport i Assistència a Usuaris del Servei d'Informàtica.

Vocal:

Director del Servei d'Informàtica.

ANNEX IV. BAREM APLICABLE

Expedient acadèmic:

-Agrupació per trams de crèdits superats sobre el total de crèdits de la titulació, segons el següent ordre:

  • Tram 1: 80,01% - 100%
  • Tram 2: 60,01% - 80%
  • Tram 3: 40,01% - 60%
  • Tram 4: 20,01% - 40%
  • Tram 5: 0% - 20%

-Dins de cada tram s'ordenaran els expedients segons la nota mitjana. La nota mitjana serà ponderada, multiplicant per un factor d'1,5 per als estudiants de les següents titulacions:

  • Grau: Enginyeria Informàtica.
  • Màster oficial: Enginyeria Informàtica.
  • 1º i 2º cicle: Enginyeria Informàtica.

La resta de titulacions tindran un factor de ponderació d'1.

Nota: Aquestes dades les extraurà l'administració dels seus arxius.