CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ D'ESTUDIANTS PER AL PROGRAMA DE DOBLE TITULACIÓ DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES AMB L'UNIVERSITÉ JEAN MOULIN LYON 3 EN EL MÀSTER EN TRADUCCIÓ INSTITUCIONAL. CURS 2021-22

Data d'aprovació
30/04/2021
Data de publicació
07/05/2021
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ D'ESTUDIANTS PER AL PROGRAMA DE DOBLE TITULACIÓ DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES AMB L'UNIVERSITÉ JEAN MOULIN LYON 3 EN EL MÀSTER EN TRADUCCIÓ INSTITUCIONAL. CURS 2021-22

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: divendres, 30 d'abril de 2021

CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ D'ESTUDIANTS PER AL PROGRAMA DE DOBLE TITULACIÓ DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES AMB L'UNIVERSITÉ JEAN MOULIN LYON 3 EN EL MÀSTER EN TRADUCCIÓ INSTITUCIONAL. CURS 2021-22.

Objectiu

Seleccionar estudiants del Màster en Traducció Institucional de la Facultat de Filosofia i Lletres per a realitzar un intercanvi durant tot el curs acadèmic 2021-22 amb l'Université Jean Moulin Lyon 3 amb la qual existeix un conveni de doble titulació, amb la finalitat de promoure la mobilitat internacional dels estudiants de la Facultat de Filosofia i Lletres.

Places oferides

Es concediran 3 places d'intercanvi per a estudiar el curs acadèmic complet, conforme al calendari acadèmic de la universitat de destinació. Les sol·licituds que complisquen els requisits però no siguen seleccionades després de l'aplicació dels criteris de selecció, quedaran en llista d'espera.

Les i els estudiants seleccionats seran admesos en el curs 2021-22 en el Màster en Traducció Institucional de la Universitat d'Alacant superant el límit d'admissió que té establit la titulació.

Requisits de les persones beneficiàries

- Haver obtingut el títol de Grau en Traducció i Interpretació en qualsevol universitat.

- Acreditar un nivell B2 d'anglès i francès.

Criteris de selecció

- Es valorarà amb un 40% les qualificacions obtingudes en les assignatures de traducció jurídica i econòmica.

- Es valorarà amb un 20% el nombre de crèdits cursats en assignatures de traducció jurídica i econòmica.

- Es valorarà amb un 20% la mitjana de l'expedient.

- Es valorarà amb un 20% haver obtingut el títol de Grau en Traducció i Interpretació en la Universitat d'Alacant.

Comissió de selecció

Estarà formada pel degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, la vicedegana de Relacions Internacionals de la Facultat, la coordinadora del Màster en Traducció Institucional i l'administradora de Centre.

Presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà del 10 al 28 de juny de 2021.

La convocatòria es publicarà en el BOUA amb caràcter informatiu, prèviament a la publicació del seu extracte en el DOGV

Les sol·licituds es formalitzaran mitjançant del formulari online, publicat a la pàgina web de Mobilitat de la Facultat https://lletres.ua.es/va/movilidad/tauler-d-anuncis.html, al qual s'adjuntarà la següent documentació:

Egressats s o egressades per la UA:

- DNI, NIE, carta d'identificació o passaport actualitzat.

- Certificat d'acreditació de, almenys, un nivell B2 d'anglès i francès. Aquest certificat no serà necessari si s'acredita aquest nivell amb assignatures superades en el pla d'estudis de la UA segons la Taula d'equivalències d'assignatures i altres certificats en llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant.

Egressats o egressades per una altra universitat:

- DNI, NIE, carta d'identificació o passaport actualitzat.

- Títol de Grau en Traducció i Interpretació, o rebut pagat de les taxes d'expedició del títol

- Certificat acadèmic que incloga la nota mitjana obtinguda.

- Certificat que acredite, almenys, un nivell B2 d'anglès i francès.

Resolucions

Les resolucions i els terminis d'al·legacions d'aquesta convocatòria es publicaran en la pàgina web de mobilitat de la Facultat: https://lletres.ua.es/va/movilidad/tauler-d-anuncis.html, que produirà els mateixos efectes que la notificació a les persones interessades, atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Obligacions de l'alumnat seleccionat

a) Estar matriculada o matriculat en el curs 2021-22 en el Màster en Traducció Institucional de la UA.

b) En el cas que la o el seleccionat no haguera obtingut el títol de Grau en Traducció i Interpretació per la Universitat d'Alacant, haurà d'aportar els originals de la documentació adjuntada al formulari de sol·licitud per a l'acarament corresponent, en l'Oficina de Mobilitat de la Facultat abans del 16 de juliol de 2021.

c) Incorporar-se a la universitat de destinació durant el curs acadèmic 2021-22 en la data fixada per aquella universitat per a l'inici del curs i complir amb l'estada docent d'un curs acadèmic, que es considerarà per conclosa en la data establida per la universitat de destinació. Si el motiu de no cursar el període d'estudis establert no fos imputable al beneficiari, l'import es prorratejarà durant el període efectiu de gaudiment.

d) A l'inici de l'intercanvi, emplenada la data d'arribada (arrival), enviar la confirmació d'estada escanejada i adjunta a un correu electrònic (lletres@ua.es), i en finalitzar l'estada, presentar el document original a l'Oficina de Mobilitat de la Facultat amb la data de sortida (departure) emplenada.

e) Complir les normes disciplinàries de la UA i de la universitat de destinació i els requisits d'assistència i avaluació fixats per aquesta última universitat.

f) Responsabilitzar-se dels tràmits d'inscripció en la universitat d'acolliment.

g) Comunicar el més aviat possible a l'Oficina de Mobilitat de la Facultat de Filosofia i Lletres qualsevol canvi de la sol·licitud inicial (renúncia, calendari, etc.), mitjançant el correu: lletres@ua.es.

h) Responsabilitzar-se de procurar la cobertura d'assegurança a efectes de malaltia comuna, accident i repatriació.

i) Responsabilitzar-se de la recerca d'allotjament.

j) Mantenir-se localitzable a través de l'adreça de correu electrònic institucional de la UA.

k) Acceptar totes les condicions del Programa d'Intercanvi.

L'incompliment de les obligacions esmentades implicarà l'anul·lació de l'ajuda concedida i el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, així com la revocació de l'admissió en el Màster en Traducció Institucional de la Universitat d'Alacant.

Quantia de les ajudes

Les i els 3 estudiants seleccionats rebran una ajuda econòmica única de 500€.

Situacions derivades de la crisi sanitària per la COVID-19:

a) Tenint en compte que l'acceptació de l'alumnat pot veure's afectada per la situació de la COVID-19, en cas de que es tanquen fronteres o la universitat no accepte nominacions d'estudiants, no es produirà la mobilitat.

b) Així mateix, la modalitat de docència presencial pot veure's afectada, de manera que passaria a docència en línia. En aquest cas, la mobilitat acadèmica no seria viable, excepte que s'haguera començat la mobilitat amb la modalitat de docència presencial.

Justificació de les persones beneficiàries

Les i els beneficiaris hauran d'acreditar la seua incorporació a la universitat de destinació com a màxim el dia 30 d'octubre de 2021, mitjançant la presentació del document de confirmació d'arribada. Després de la justificació s'abonarà l'import de l'ajuda.

Marc legal i pressupostari

La dotació per a aquesta convocatòria és de 1.500 € i està consignada en la clau orgànica 20.10.4B.00.01 del pressupost de la Facultat de Filosofia i Lletres. El pagament d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA.

La subvenció assignada a cada ajuda s'ajustarà a allò que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a les regulacions, requisits i termes establerts per les normes de funcionament intern de la UA i a allò que aquesta convocatòria estableix.

Protecció de dades

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella.

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades podran ser cedides a la Universitat Jean Moulin Lyon, amb la finalitat de gestionar la seua relació acadèmica amb ella, a la comissió de selecció de la Facultat de Filosofia i Lletres; així com a les entitats asseguradores d'accidents de viatges, per a garantir que la seua estada es realitza amb la cobertura adequada, a entitats financeres, Administració autonòmica i Ambaixades i Consolats d'Espanya a l'estranger.

Així mateix, es comunicaran les resolucions corresponents en la pàgina web indicada en la convocatòria.

No es realitzaran un altre tipus de cessions, llevat que poguera existir obligació legal per a això.

L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que siga competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb l'establit en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 6.4 de la Llei Orgànica 6/ 2001 de 21 de desembre, d'Universitats i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciós-administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant les actuacions definitives de la Comissió de valoració, es podrà interposar recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de les seues publicacions o notificacions. El recurs es podrà interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre-ho.

No es podrà presentar recurs davant aquelles resolucions o actes que, per establir un termini d'esmenes, reclamacions o al·legacions, no siguen definitives. Les resolucions que es produïsquen després d'aquest tràmit sí que seran susceptibles del recurs corresponent.

Alacant, 30 d'abril de 2021

La rectora,

P.D. de firma, la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Rosario Isabel Ferrer Cascales