AJUDES AL TRANSPORT PER A ESTUDIANTS DE PRÀCTIQUES EXTERNES DE GRAU DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES EN EL CURS 2024-25

Data d'aprovació
01/07/2025
Data de publicació
03/07/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: AJUDES AL TRANSPORT PER A ESTUDIANTS DE PRÀCTIQUES EXTERNES DE GRAU DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES EN EL CURS 2024-25

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimarts, 1 de juliol de 2025

AJUDES AL TRANSPORT PER A ESTUDIANTS DE PRÀCTIQUES EXTERNES DE GRAU DE LA FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES EN EL CURS 2024-25

1.            Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'una ajuda econòmica per a sufragar part de les despeses de transport de l'alumnat de les titulacions de grau de la Facultat de Filosofia i Lletres que haja superat en el curs 2024-25 l'assignatura Pràctiques Externes del seu pla d'estudis.

2.            Requisits de les persones beneficiàries

-             Ser estudiant de qualsevol titulació de grau de la Facultat i superar l'assignatura Pràctiques Externes del corresponent pla d'estudis en el curs 2024-25.

-             Haver realitzat les pràctiques de manera presencial.

-             Haver realitzat les pràctiques en una empresa/institució situada a més de 10 km de la Universitat d'Alacant i del domicili familiar de la persona sol·licitant. No obstant això, en el cas que s'hagueren realitzat en el mateix lloc i període en el qual s'ha gaudit d'un intercanvi de mobilitat, no es tindrà dret a l'ajuda

3.    Nombre i dotació de les beques

Es concediran 36 ajudes, i es distribuirà l'assignació de la manera següent:

Modalitat A: 12 ajudes de 100 € cadascuna per a estudiants del grau en Turisme.

Modalitat B: 24 ajudes de 50 € cadascuna per a estudiants de la resta de titulacions de grau de la Facultat.

Si no s'adjudicara la totalitat d'ajudes destinades a una opció, el romanent podrà acumular-se a l'altra opció incrementant el nombre d'ajudes, sempre sense depassar la dotació màxima d'aquesta convocatòria.

4.            Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1.            Termini de presentació

El termini per a sol·licitar l'ajuda s'obrirà l'endemà de la seua publicació en el BOUA i finalitzarà el 30 de juliol de 2025 a les 23.59 h.

4.2.  Procediment de presentació

La sol·licitud es presentarà a través del formulari següent.

5.    Criteris d'adjudicació

L'assignació de les ajudes es realitzarà seguint els criteris següents:

-             Modalitat A, s'ordenaran pels següents criteris

· Criteri 1 En primer lloc, no haver rebut remuneració per les pràctiques.

· Criteri 2. En segon lloc, dins del criteri 1. S'ordenaran de major a menor per distància entre l'empresa/institució i el campus de Sant Vicent del Raspeig de la Universitat d'Alacant, o del domicili familiar (es triarà el cas menys favorable de les dos distàncies, complint en ambdós el requisit d'un mínim de 10 km de distància).

-             Modalitat B s'ordenaran pels següents criteris

· Criteri 1. En primer lloc, no haver rebut remuneració per les pràctiques.

· Criteri 2 En segon lloc, dins del criteri 1. S'ordenaran de major a menor per distància entre l'empresa/institució i el campus de Sant Vicent del Raspeig de la Universitat d'Alacant, o del domicili familiar (es triarà el cas menys favorable de les dos distàncies, complint en ambdós el requisit d'un mínim de 10 km de distància).

En cas d'empat, se seguiran successivament els següents criteris de desempat:

1.       Major qualificació numèrica obtinguda en l'assignatura de Pràctiques.

2.       Major nota mitjana de l'expedient de grau.

3.       Major nombre de crèdits superats en el grau.

Una vegada resoltes les sol·licituds de pràctiques no remunerades, i si quedaren ajudes per assignar, dins de cada modalitat, s'adjudicaran seguint els mateixos criteris entre les sol·licituds de pràctiques que van tindre ajuda econòmica.

6.            Òrgan gestor i comissió de valoració

6.1.            Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, el degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment. Acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

La unitat responsable de la tramitació de la convocatòria és l'Oficina de Pràctiques de la Facultat de Filosofia i Lletres. Contacte: https://cvnet.cpd.ua.es/uaSolicitudes/Home/CreateId/?id=26

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè d'acord amb la legislació de procediment administratiu comú n'esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que, si així no es fera, se li tindrà per desistit de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

6.2.            Comissió de valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds, tindrà la composició següent o, si escau, persones que els substituïsquen:

Presidència: Degà de la Facultat de Filosofia i Lletres.

Secretaria: Administradora de la Facultat de Filosofia i Lletres.

Vocal: Vicedegana de Pràctiques, Estudiants i Emprenedoria

Els membres de la Comissió de Valoració firmaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

7.            Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atés el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web de l'Oficina de Pràctiques de la Facultat de Filosofia i Lletres https://lletres.ua.es/va/practiques/, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

La resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 22 de setembre de 2025. A partir de l'endemà de la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació d'al·legacions per qualsevol de les formes previstes en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, davant l'òrgan gestor.

Transcorregut aquest termini i a la vista la proposta motivada de la resolució per la comissió de valoració, la Rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que procedisca.

8.            Marc legal i pressupostari

Esta convocatòria amb codi 2025SBV158 servix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2025LS011 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-27 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la Llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.

La dotació de les ajudes, d'un màxim de 2.400 euros, serà sufragada amb càrrec al capítol IV (orgànica 20.10.4B.00.01) del pressupost de la Facultat de Filosofia i Lletres L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents.

9.            Obligació i justificació del beneficiari

9.1.            Obligacions de les persones beneficiàries.

Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les previstes en la Llei 38/2003, General de Subvencions, les següents:

a)       Proporcionar la documentació que se li requerisca per a poder fer efectiu el pagament.

A més, són obligacions de les persones beneficiàries, les previstes en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, entre les quals es troben:

a)       Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en estes bases reguladores i altra normativa d'aplicació.

b)      Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.

c)       Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

L'activitat subvencionada ha de realitzar-se al llarg del curs acadèmic 2024-25.

9.2.            Justificació de persones beneficiàries i pagament

La justificació del compliment dels beneficiaris d'aquesta convocatòria és prèvia a la seua resolució. La universitat comprovarà d'ofici els requisits exigits per a l'adjudicació i la farà efectiva en un únic pagament a cada persona beneficiària.

L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en la resolució de concessió de la subvenció i en aquesta convocatòria i bases reguladores, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció i al reintegrament, si n'és el cas, de les quantitats indegudament percebudes.

10.         Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació.

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedides, excepte obligació legal, i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.

L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html

11.         Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que siga competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant de la rectora, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirecta el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

Alacant, 1 de juliol de 2025.

La rectora 

PD de signatura, el vicerector d'Estudiants i Ocupació

(Resolució de 20 de desembre de 2024)

Raúl Ruiz Callado