AJUDES PER AL FINANÇAMENT DE LES TAXES DE MATRÍCULA A L'ESTUDIANTAT DE NOU INGRÉS EN ELS MÀSTERS OFICIALS DE LA FACULTAT DE CIÈNCIES DURANT EL CURS 2025-2026

Data d'aprovació
27/06/2025
Data de publicació
03/07/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: AJUDES PER AL FINANÇAMENT DE LES TAXES DE MATRÍCULA A L'ESTUDIANTAT DE NOU INGRÉS EN ELS MÀSTERS OFICIALS DE LA FACULTAT DE CIÈNCIES DURANT EL CURS 2025-2026

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: divendres, 27 de juny de 2025

AJUDES PER AL FINANÇAMENT DE LES TAXES DE MATRÍCULA A L'ESTUDIANTAT DE NOU INGRÉS EN ELS MÀSTERS OFICIALS DE LA FACULTAT DE CIÈNCIES DURANT EL CURS 2025-2026 

1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes per a finançar parcialment les taxes de matrícula a l'estudiantat de nou ingrés en els següents màsters de la Facultat de Ciències de la Universitat d'Alacant, durant el curs acadèmic 2025-2026:

-     Màster Universitari en Biomedicina

-     Màster Universitari en Biotecnologia per a la Salut i la Sostenibilitat

-     Màster Universitari en Càlcul i Modelització Científica

-     Màster Universitari en Ciència de Materials

-     Màster Universitari en Química Ambiental i Sostenible

-     Màster Universitari en Química Mèdica 

2. Requisits de les persones beneficiàries

Podran sol·licitar aquesta ajuda l'estudiantat que:

- Haja formalitzat la matrícula de curs complet (60 ECTS) en algun dels màsters oficials de la Facultat de Ciències de la Universitat d'Alacant inclosos en aquesta convocatòria, dins dels terminis establits en el calendari d'accés a màsters de la Universitat d'Alacant per al curs 2025-2026.

- No ser beneficiari o beneficiària d'una altra ajuda pública o privada destinada al mateix objecte. 

3. Nombre i dotació de les beques

Es concedirà un nombre màxim de 37 ajudes, amb un import total de 11.900 €. L'import i el nombre d'ajudes per màster serà l'indicat en l'annex 1. (vegeu annex 1) 

4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1. Termini de presentació

El  termini per a sol·licitar les ajudes s'inicia  a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en BOUA i finalitza el dia 15 de octubre de 2025. 

4.2. Procediment de presentació

La documentació es presentarà emplenant el formulari que, a aquest efecte, estarà disponible en la pàgina web de la Facultat de Ciències, https://ciencias.ua.es/va/facultat-de-ciencies.html 

En el formulari de sol·licitud s'indicarà expressament si s'ha sol·licitat o no qualsevol altra ajuda pública o privada, i s'indicarà quina segons el cas, si escau. Amb l'objectiu de comprovar la veracitat de la informació facilitada, les persones interessades que presenten una sol·licitud d'ajuda en aquesta convocatòria autoritzen la Facultat de Ciències a requerir informació a la Unitat de Beques de la Universitat d'Alacant sobre la tramitació d'altres beques i ajudes públiques sol·licitades. Seran excloses les persones candidates que hagen obtingut una altra ajuda amb fons públics o privats per a aquesta mateixa finalitat o hagen obtingut una beca o ajuda en les bases de la qual conste l'exempció de les taxes dels estudis de màster.

Caldrà adjuntar-hi la documentació següent:

-       Fotocòpia del NIF, NIE o passaport, en cas que no conste a l'administració.

-       Documentació justificativa que acredite els mèrits exigits en l'apartat 5. Criteris d'adjudicació, en cas que no consten a l'administració.

-       Declaració responsable signada de no ser o haver-se sigut beneficiat d'altres ajudes finançades amb fons públics o privats per al mateix fi. A més, haurà de complir la resta de requisits inclosos en aquesta declaració 

5. Criteris d'adjudicació

L'assignació de les ajudes es realitzarà seguint aquests criteris:

5.1. Expedient acadèmic global (fins a un màxim 5 punts)

Es tindrà en compte la nota mitjana de l'expedient dels estudis que donen accés al màster. En el cas que en l'expedient no figure la qualificació numèrica, s'aplicarà el criteri següent: aprovat=5,5, notable=7,5, excel·lent=9 i matrícula d'honor=10. La nota mitjana obtinguda es multiplicarà per un factor 0,5.

Per a títols estrangers, la persona sol·licitant haurà d'aportar declaració d'equivalència de nota mitjana d'estudis universitaris realitzats en centres estrangers, generada a través de l'aplicació del ministeri i disponible en la pàgina següent: https://universidades.sede.gob.es/pagina/index/directorio/equivalencia_notas_medias

5.2. Experiència professional (fins a un màxim de 2 punts)

Es computarà un màxim de 0,2 punts per any d'activitat professional a temps complet i fraccions proporcionals, si és a temps parcial. Si les activitats professionals desenvolupades tenen relació amb la temàtica del màster, es valoraran amb un factor 2 respecte de la resta d'activitats professionals.

5.3. Participació en programes de mobilitat o en programes de voluntariat universitari (fins a un màxim de 2 punts)

Cada mes d'estada o de participació en tasques de voluntariat es valorarà amb un màxim de 0,1 punts.

5.4. Altres: coneixement d'idiomes, cursos de formació acadèmica relacionada amb la titulació (fins a un màxim d'1 punt)

-       Coneixement d'idiomes: es valorarà atenent la següent escala: Nivell B1 (0,15 punts); Nivell B2 (0,25 punts); Nivell C1 (0,40 punts), i Nivell C2 (0,50 punts).

-       Cursos de formació acadèmica relacionada amb la titulació: es valorarà amb 0,01 punts per hora de duració del curs fins a un màxim de 0,50 punts. 

6. Òrgan gestor i comissió de valoració

6.1. Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria és la degana de la Facultat de Ciències, que s'encarrega de l'ordenació i la instrucció del procediment i acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució. Les dades de contacte són el correu electrònic master.ciencies@ua.es 

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no estiga acompanyada de la documentació que siga exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o adjunte els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment. 

6.2. Comissió de valoració

La comissió de valoració examinarà i avaluarà les sol·licituds admeses i elaborarà l'informe de valoració.

La comissió tindrà aquesta composició, o en el seu cas, persona que els substituïsca: 

Presidència:

Degana de la Facultat de Ciències.

Secretaria:

Secretària de la Facultat de Ciències.

Vocals:

Coordinadora acadèmica de Postgrau.

Coordinador o coordinadora acadèmic de la titulació.

Administrador o administradora del centre. 

Els membres de la comissió de valoració signaran un document d'absència de conflicte d'interessos (DACI). 

7. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atenent el principi de transparència que recull la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i el que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu Comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es faran en l'adreça web https://ciencias.ua.es/va/facultat-de-ciencies.html, substitueixen la notificació a les persones interessades i produeixen els mateixos efectes.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del de l'1 de desembre de 2025. A partir de l'endemà a la publicació, les persones interessades tindran un termini de 10 dies hàbils per a presentar les al·legacions que estimen pertinents, davant l'òrgan gestor.

En acabar aquest termini i a la vista la proposta motivada de la resolució per la comissió de valoració, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que siga procedent. 

8. Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria, amb codi 2025SBV146, serveix de base reguladora i està recollida en la línia de subvenció 2025LS004 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que disposa e la Llei 38/2003 i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i aquesta convocatòria.

La dotació d'aquesta convocatòria, d'un màxim de 11.900 euros, serà sufragada amb càrrec al capítol IV 20.20.4B.00.01 del pressupost de la Facultat de Ciències. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant. S'hi aplicaran les disposicions fiscals vigents.

9. Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament

9.1. Obligacions de les persones beneficiàries

És obligació de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003, General de Subvencions, incorporar-se a la Universitat d'Alacant en la data prèviament fixada i cursar les matèries corresponents al Títol durant el curs acadèmic 2025-26. L'estudiantat que no inicie el seu període d'estudis en la data fixada perdrà el dret a percebre l'ajuda concedida.

Les persones beneficies hauran de presentar a través del formulari de Contacta amb secretaria els documents següents:

-      Fitxer de tercers emplenat per a recollir dades personals i bancàries per a poder fer el pagament de l'ajuda. A aquest fitxer s'hi adjuntarà la documentació que es requerisca per a donar d'alta en el fitxer de tercer de la Universitat d'Alacant.

-      Credencial de denegació de beques públiques que en les seues bases recullen l'exempció de les taxes dels estudis de màster, en el cas d'haver-la sol·licitada i haver sigut denegada.

A més, són obligacions de les persones beneficiàries, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, les contingudes en l'article 14 de Llei 38/2003, general de subvencions, d'entre les que hi ha:

a)    Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa aplicable.

L'activitat subvencionada ha de fer-se des de 2025 fins 2026.

b)  Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.

c)  Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en la mesura que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control. 

9.2 Justificació de persones beneficiàries i pagament

La justificació de la destinació de l'ajuda al compliment de la seua finalitat es farà mitjançant la comprovació, per l'òrgan gestor d'aquesta convocatòria, que les persones beneficiàries continuen cursant el màster universitari que fonamenta la concessió, amb data 20/02/2026.

Després de la justificació, la Universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida, mitjançant transferència bancària i amb pagament únic.

L'incompliment per part de la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en la resolució de concessió d'aquesta subvenció i en la convocatòria i bases reguladores, podrà donar lloc a la revocació total de la subvenció i al reintegrament, si escau, de les quantitats percebudes indegudament. 

10. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb allò que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participar-hi. En el marc dels tractaments esmentats, les dades de la persona interessada no podran ser cedides, llevat d'obligació legal.

Informem que la persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud adreçada a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets de la persona interessada i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant, es pot consultar en aquest enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html. 

11. Recursos

Contra aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i, potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sens perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims. 

La rectora 

Alacant, 27 de juny de 2025 

P.d. s., el Vicerector d'Estudiants i Ocupació

(Resolució de 19 de desembre de 2024)

Raúl Ruiz Callado 

ANNEX 1: AJUDES PER AL FINANÇAMENT DE LES TAXES DE MATRÍCULA A L'ESTUDIANTAT DE NOU INGRÉS EN ELS MÀSTERS OFICIALS DE LA FACULTAT DE CIÈNCIES DURANT EL CURS 2025-2026

Titulació

Nombre d'ajudes

Dotació per ajuda (euros)

Màster en Biomedicina

1

500

Màster en Biotecnologia per a la Salut i la Sostenibilitat

1

500

Màster en Càlcul i Modelització Científica

7

400

Màster en Ciència de Materials

4

1000

Màster en Química Ambiental i Sostenible

20

125

Màster en Química Mèdica

4

400