PRÀCTIQUES BECADES EN SERVEI DE LLENGÜES - ÀREA DINAMITZACIÓ LINGÜÍSTICA (PERFIL PROJECTE #PRIMAVERAMUSICAL I VOLUNTARIAT LINGÜÍSTIC) DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT EN CONCURRÈNCIA COMPETITIVA (PRA- 04 / 2025-2026)

Data d'aprovació
08/09/2025
Data de publicació
12/09/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: PRÀCTIQUES BECADES EN SERVEI DE LLENGÜES - ÀREA DINAMITZACIÓ LINGÜÍSTICA (PERFIL PROJECTE #PRIMAVERAMUSICAL I VOLUNTARIAT LINGÜÍSTIC) DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT EN CONCURRÈNCIA COMPETITIVA (PRA- 04 / 2025-2026)

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dilluns, 8 de setembre de 2025

PRÀCTIQUES BECADES EN SERVEI DE LLENGÜES - ÀREA DINAMITZACIÓ LINGÜÍSTICA (PERFIL PROJECTE #PRIMAVERAMUSICAL I VOLUNTARIAT LINGÜÍSTIC) DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT EN CONCURRÈNCIA COMPETITIVA (PRA- 04 / 2025-2026)

CURS 2025 - 2026

AVÍS: Tramitació d'urgència

La resolució de la Universitat d'Alacant amb data 30 de juliol de 2025, declara la tramitació d'urgència dels procediments administratius de concessió, en règim de concurrència competitiva, de pràctiques extracurriculars de la Universitat d'Alacant, reduint a la meitat tots els terminis del procediment de concessió, excepte la presentació de sol·licituds i recursos, per tant, els terminis reduïts queden ja incorporats en la convocatòria.

1.   Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'unes pràctiques becades en el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant en l'àrea de Dinamització per al per al projecte #Primaveramusical i Voluntariat Lingüístic, amb la finalitat de facilitar a l'alumnat la possibilitat d'aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seua formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competències que el prepare per a l'exercici d'activitats professionals, facilite la seua ocupabilitat i fomente la seua capacitat d'emprenedoria. El projecte formatiu, les activitats proposades i les condicions són les següents:

1. 1. Descripció de les activitats formatives:

Formació complementària, millora i especialització professional en l'àrea de treball de Dinamització, concretament en:

- Generals:

- Dinamització i promoció del valencià i del multilingüisme donant suport a tasques diverses en l'organització d'activitats que el Servei de Llengües du a terme al llarg del curs.

- Suport i coordinació a les activitats del Voluntariat Lingüístic.

- Suport en la difusió de les activitats a les xarxes socials i creació de continguts.

- Específiques:

- Coordinació de les activitats al voltant del projecte: #PrimaveraMusical

- Producció de continguts de les exposicions.

- Gestió de les itineràncies de les exposicions, visites guiades i activitats complementàries.

- Creació de material didàctic vinculat al projecte.

- Comunicació en les xarxes socials del Servei de Llengües de la UA.

- Manteniment de la pàgina web del projecte.

- Organització de jornades i activitats. 

AVÍS:

Algunes activitats es duran a terme fora del campus i és per això que serà necessari disposar de vehicle propi per als desplaçaments quan no hi haja transport públic.

Jornada: 20 hores/setmana, en horari de matí i, eventualment, en un altre horari per tal d'adaptar-se a les activitats planificades.

Modalitat: Es combinarà l'activitat presencial i no presencial. 

Les pràctiques tindran lloc al Servei de Llengües, situat en l'edifici Germà Bernàcer, codi SIGUA 0036PS011.

Data d'inici prevista de les pràctiques: a partir d'octubre de 2025. Amb una durada de 6 mesos, prorrogables en els casos que establisca la Normativa de Pràctiques Externes de la Universitat d'Alacant.

2.   Requisits de les Persones Beneficiàries

Podrà sol·licitar aquesta BECA, l'alumnat que reunisca tots i cadascun dels següents requisits:

·         Haver-se matriculat en la Universitat d'Alacant durant el curs acadèmic 2025-26 en qualsevol titulació oficial de grau, màster oficial universitari o doctorat.

·         No mantindre cap relació contractual de tipus laboral, de prestació de serveis o assimilable amb la Universitat d'Alacant.

·         Complir els requisits per a poder realitzar unes pràctiques a través del seu Centre, segons la normativa aplicable (Normativa de Pràctiques Externes de la Universitat d'Alacant).

·         La concessió d'aquesta beca serà incompatible amb l'obtenció de qualsevol altra beca o ajuda econòmica que tinga la mateixa finalitat durant el període de duració de les pràctiques (a excepció de les beques d'ajudes a l'estudi), per la qual cosa en cas de coincidència s'haurà de renunciar a l'altra beca perquè aquesta siga adjudicada. Així mateix, serà incompatible amb la percepció de sous o salaris que impliquen vinculació contractual o estatutària de la persona interessada amb la Universitat d'Alacant.

AVÍS:

L'admissió definitiva en la convocatòria estarà condicionada a la comprovació, a l'inici de curs, de la matrícula efectiva en el curs 2025-26

3.   Nombre i dotació de les beques.

Es concedirà un nombre màxim d'1 beca de pràctiques. 

Beca: 600 € bruts mensuals. 

Segons el que disposa l'article 1 del Reial decret 1493/2011 es tramitarà la inclusió de l'estudiant en pràctiques en el Règim General de la Seguretat Social. Amb aquesta finalitat, l'estudiant en pràctiques haurà de facilitar a la Unitat de Pràctiques de la UA la documentació necessària una vegada requerida. 

4.   Termini i procediment de presentació de sol·licituds 

4.1. Termini de presentació

El termini per a sol·licitar la pràctica serà de 10 dies hàbils, a partir del següent al de publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant (BOUA). 

4.2. Procediment de presentació

Les sol·licituds, dirigides al vicerector d'Estudiants i Ocupació, es presentaran únicament a través de l'e-Administració en UACloud (e-Administració>Tràmits>Acadèmics>Sol·licitud de Pràctiques Becades), es triarà el formulari específic de la respectiva convocatòria.

S'adjuntarà la següent documentació:

  • Currículum.
  • Carta de motivació.
  • Documentació que acredite els mèrits al·legats en el currículum (només aquella que no haja sigut expedida per la Universitat d'Alacant).
  • Declaració responsable

IMPORTANT:

Els documents (en PDF) que es pujaran a la plataforma hauran de presentar-se per separat (no comprimits). 

AVÍS:

No s'admetran sol·licituds presentades per una altra via que no siga a través de UACloud: eAdministració>Tràmits>Acadèmics>Sol·licitud de Pràctiques Becades en la UA 

5.    Criteris d'adjudicació

La comissió encarregada de resoldre l'assignació de les pràctiques (composta segons es detalla en el punt 6.2) valorarà les sol·licituds presentades i que complisquen els requisits d'acord amb el barem que es detalla a continuació. Només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts fins que expire el termini de presentació d'instàncies.

Aquelles persones que estiguen admeses en la convocatòria, tindran l'obligació d'acudir a l'entrevista. En cas de no presentar-se, perdran el dret a continuar en el procés d'assignació de les pràctiques.

En cas que quan es procedisca a l'ordenació de les persones aspirants es produïsquen empats, la comissió ho resoldrà atenent els criteris següents: 

1. Puntuació més alta en l'entrevista. 

2. Puntuació més alta en la prova escrita.

Quan el nombre de candidatures no siga superior al de les pràctiques oferides en la convocatòria, es prescindirà de l'entrevista. 

Hi haurà una prova escrita per tal d'avaluar el grau de coneixement en les matèries exigibles per al desenvolupament de les tasques descrites en el punto 1.1 d'aquesta convocatòria i segons els criteris establits en el barem 5.4 indicats més avant. La superació d'aquesta prova serà imprescindible per a l'assignació de les pràctiques i caldrà tindre una puntuació mínima de d'1,2. 

L'assignació de les pràctiques es realitzarà seguint el següent barem:

1. Nota mitjana de l'expedient acadèmic de grau o màster. Per al cas dels estudiants de doctorat, es prendrà la nota mitjana de l'expedient acadèmic de màster (Màxim 1 punt):

 (Nota mitjana de la qualificació global de l'expedient de grau o màster) / 10

2.    Pertinença al Voluntariat Lingüístic i hores de participació (Màxim 1,25 punts):

2.1 Pertinença al Voluntariat Lingüístic: 0,25 punts.

2.2 Hores de participació en el Voluntariat Lingüístic, fins a un màxim d'1 punt. La pertinença i la participació en el Voluntariat Lingüístic serà valorada fins al dia anterior a la publicació d'aquesta convocatòria i es puntuarà en funció del següent barem:

- Fins a 15 hores de participació: 0,25 punts.

- De 16 a 25 hores de participació: 0,75 punts.

- 26 o més hores de participació: 1 punt.

3.    Entrevista personal (Màxim 2 punts): 

Els criteris per a la valoració són: 

3.1 Capacitat de resposta del/de la candidat/a: 0,5 punts.

3.2 Claredat en l'exposició: 0,5 punts.

3.3 Motivació i entusiasme: 0,5 punts.

3.4 Capacitat per a identificar i resoldre problemes: 0,5 punts. 

4.  Prova escrita per tal d'avaluar el grau de coneixement en les matèries exigibles per al desenvolupament de les tasques (màxim 2 punts):

Els criteris per a la valoració són: 

4.1 Originalitat: 0,5 punts.

4.2 Adequació: 0,5 punts.

4.3 Ortografia: 0,5 punts.

4.4 Gramàtica: 0,5 punts. 

6. Òrgan Gestor i Comissió de valoració

6.1. Òrgan gestor 

L'òrgan gestor de la convocatòria, la UNITAT DE PRÀCTIQUES del Servei d'Estudiants de la Universitat d'Alacant, s'encarregarà de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la llista de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en la pàgina web de la unitat de Pràctiques https://centroempleo.ua.es/va/practicas-y-empleo/practiques-en-la-ua/convocatories/convocatories-ua/practiques-en-la-ua.html una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i es donarà un termini de 5 dies hàbils per a les possibles esmenes a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació.

Aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i produirà els mateixos efectes.

6.2. Comissió de valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds, serà la comissió de selecció.

La comissió de selecció  farà l'examen i avaluació de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes.

La comissió tindrà la següent composició, o si és el cas, les persones que els substituïsquen:

Presidència:

- Vicerector d'Estudiants i Ocupació.

Secretària:

- Subdirectora de Pràctiques del Servei d'Estudiants.

Vocals:

- Director del Servei de Llengües, com a unitat que proposa les pràctiques.

- Responsable de la supervisió de les pràctiques en la unitat.

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI). 

7. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la llista de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en la pàgina web de la unitat de Pràctiques https://centroempleo.ua.es/va/practicas-y-empleo/practiques-en-la-ua/convocatories/convocatories-ua/practiques-en-la-ua.html una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i es donarà un termini de 5 dies hàbils per a les possibles esmenes a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació.

Aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i produirà els mateixos efectes.

La llista definitiva de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en aqueixa pàgina web una vegada acabat el termini d'al·legacions. Una vegada publicat el llistat, es reunirà la comissió de selecció per a l'aplicació del barem i la resolució del procés.

La resolució de l'assignació de les pràctiques i la concessió de la beca es publicarà en aqueixa pàgina web i s'obrirà un període d'al·legacions de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació.

La resolució definitiva es publicarà en aqueixa pàgina web i la persona seleccionada tindrà un termini de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació per a acceptar la beca i presentar la documentació necessària per a la tramitació de les pràctiques i dels pagaments de la beca i l'alta en Seguretat Social. La documentació li serà requerida a través d'un avís en el correu electrònic de la UA.

Qui desitge renunciar a les pràctiques i a la beca, haurà de comunicar-ho per escrit, exposant les causes, al vicerectorat d'Estudiants i Ocupació, en els 5 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de la convocatòria. Les persones admeses que no hagen resultat seleccionades passaran a una llista d'espera per a cobrir renúncies i possibles baixes sobrevingudes.

La no presentació de l'acceptació o la renúncia en el termini esmentat s'entendrà com una renúncia tàcita i es farà constar en una addenda a la resolució definitiva.

Les renúncies una vegada assignades les estades i les ajudes es cobriran amb les persones admeses que hagen participat en el procés de selecció i que hagen quedat en llista d'espera. 

8. Marc legal i pressupostari

Aquestes pràctiques amb beca estan regulades en la Universitat d'Alacant tant pel RD 592 / 2014 d'11 de juliol com per la normativa pròpia de la UA, i han de seguir el procediment establit per a la tramitació de les pràctiques de l'alumnat de la UA, tant pel que fa a la proposta de pràctiques com a la documentació acadèmica de l'alumnat.

Aquesta convocatòria amb codi 2025SBV173 que serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2025LS008 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027, exercici 2025, de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la Llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.

La dotació global de les ajudes d'un màxim de 5.535 euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV orgànica 51804B0001 del pressupost del Servei de Llengües  de la Universitat d'Alacant. La incorporació de la persona beneficiària d'aquesta pràctica becada s'estima que siga a començament de novembre de 2025. Per tant, del total de la dotació global, 1.230 euros aniran a càrrec del pressupost de l'exercici 2025 i 4.305 euros aniran a càrrec del pressupost de l'exercici 2026. Si la incorporació es retardara, l'import no pagat en l'exercici 2025 es pagaria en el 2026. La dotació d'aquesta convocatòria queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de la Universitat d'Alacant, en els exercicis 2025 i 2026. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents. 

9. Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament. 

9.1 Obligacions de les persones beneficiàries.

Són obligacions de les persones beneficiàries de la present convocatòria, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, a més de les contemplades en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, d'entre les que es troben:

·         L'activitat subvencionada s'ha d'iniciar en l'any 2025 i finalitzar en l'any 2026. 

·         Tenir el DNI/NIE en vigor, tant a l'hora de començar les pràctiques, com durant el desenvolupament d'aquestes. En cas d'estudiants amb permís de residència, no s'admetrà la sol·licitud de renovació del seu NIE, només la resolució amb la renovació d'aquest amb la nova data de vigència. 

AVÍS: Si el NIE caducara durant la realització de les pràctiques, la data en què acabaran serà el mateix dia en què caduque el NIE i només es podran reprendre les pràctiques quan presenten la resolució amb la renovació i amb el nou període de vigència, sempre que es mantinguen les condicions acadèmiques per a continuar les pràctiques. 

·         Desplaçar-se al lloc de les pràctiques. Serà imprescindible disposar d'un mitjà de transport propi per a poder acudir al lloc de realització de les pràctiques quan no hi haja transport públic. 

·         Facilitar a la Unitat de Pràctiques de la UA la documentació necessària per a la tramitació de les pràctiques i dels pagaments de la beca i l'alta en Seguretat Social, en un termini de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació de la resolució definitiva. La documentació serà requerida a través d'un avís en el correu electrònic de la UA. 

·         Fer l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa d'aplicació. 

·         Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs. 

·         Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en la mesura que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control. 

·         A la finalització de l'estada de pràctiques haurà de pujar en UACloud, on va signar l'acord de pràctiques, la memòria d'activitats de la seua estada de pràctiques. 

Tots els requisits relatius a les pràctiques becades hauran de complir-se durant tot el període íntegre del gaudi d'aquesta. 

L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establides en la resolució de concessió de l'ajuda i en la present convocatòria, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la beca i al reintegrament, si escau, de les quantitats indegudament percebudes. 

Qui desitge renunciar a les pràctiques i a la beca, haurà de comunicar-ho per escrit, exposant les causes, al vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat, en els 5 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de la convocatòria. 

9.2 Justificació de persones beneficiàries i pagament. 

·         La justificació de la destinació de l'ajuda al compliment de la seua finalitat serà prèvia a la concessió, mitjançant la comprovació dels requisits exigits per a l'adjudicació. La Universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida.

10. Protecció de dades de caràcter personal 

D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, us comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió feta en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la vostra sol·licitud de participació en aquesta convocatòria. En el marc dels tractaments esmentats, les vostres dades no podran ser cedides, excepte obligació legal, i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.

Us informem que la persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant una sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades, els drets de la persona interessada i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant es poden consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

11. Recursos

Contra la convocatòria, les bases i els actes administratius se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenció-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei orgánica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims. 

La rectora  

P.D. de signatura, (Resolució de 19 de desembre de 2024),

El vicerector d'Estudiants i Ocupació

Raúl Ruiz Callado