CONVOCATÒRIA D'AJUDA A L'ESTUDI "RAFAEL BERNABEU" PER A ESTUDIANTS DEL MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN MEDICINA REPRODUCTIVA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER A SUFRAGAR DESPESES DE MATRÍCULA. CURS ACADÈMIC 2024/2025
- Data d'aprovació
- 11/09/2025
- Data de publicació
- 12/09/2025
- Òrgan competent
- Rectora
- Secció
- CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Títol: CONVOCATÒRIA D'AJUDA A L'ESTUDI "RAFAEL BERNABEU" PER A ESTUDIANTS DEL MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN MEDICINA REPRODUCTIVA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER A SUFRAGAR DESPESES DE MATRÍCULA. CURS ACADÈMIC 2024/2025
Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Òrgan: Rectora
Data d'aprovació: dijous, 11 de setembre de 2025
CONVOCATÒRIA D'AJUDA A L'ESTUDI "RAFAEL BERNABEU" PER A ESTUDIANTS DEL MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN MEDICINA REPRODUCTIVA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PER A SUFRAGAR DESPESES DE MATRÍCULA. CURS ACADÈMIC 2024/2025
1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió
L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'una ajuda equivalent al 50% de les taxes de matrícula per a algun dels estudiants matriculats en el Màster de Formació Permanent en Medicina Reproductiva.
2. Requisits de les Persones Beneficiàries
Podrà sol·licitar aquesta ajuda l'alumnat que:
- Haja estat efectivament matriculat en els citat estudi durant el curs acadèmic 2024-25.
- Haja abonat el 100% de les taxes acadèmiques del citat estudi.
- No ser beneficiari/a d'una altra ajuda destinada al mateix objecte.
3.Número i dotació de les beques.
Es concedirà un número màxim d'1 ajuda per un import de 2.475 euros.
4.Termini i procediment de presentació de sol·licituds
4.1.Termini de presentació
El termini de sol·licitud s'inicia a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en BOUA i finalitza el dia 20 de setembre 2025.
4.2.Procediment de presentació
La documentació es presentarà a través de la e-administració, mitjançant instància genèrica, dirigida a la direcció del Centre de Formació Permanent de la UA, amb indicació de les dades d'aquesta convocatòria.
S'adjuntarà la següent documentació:
- Expedient acadèmic del títol que dá accés al Màster de Formació Permanent en Medicina Reproductiva, en el qual conste la qualificació mitjana de l'expedient.
- Document d'identitat, o un altre document oficial, en el qual conste l'adreça de residència habitual de l'estudiant.
Quan la documentació obre en poder la Universitat d'Alacant, ha de indicar-se la unitat administrativa que la va generar o en la qual va ser presentada.
Després de rebre les sol·licituds, s'elaborarà una relació provisional de sol·licituds admeses i excloses i s'establirà un termini d'esmena de 10 dies hàbils a partir de l'endemà a la seua publicació. Transcorregut aquest termini, s'elaborarà la relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses, que serà remesa a la comissió de valoració per a la seua avaluació.
5. Criteris d'adjudicació
L'assignació de l'ajuda es realitzarà seguint els següents criteris:
1. Criteris d'adjudicació: Es tindrà en compte la nota mitjana de l'expedient acadèmic, així com el lloc de residència habitual de l'estudiant.
2. Fórmula de Càlcul: L'expedient acadèmic 70% i la residència 30%.
3. Ponderació:
1. Nota mitjana de l'expedient acadèmic de grau (Màxim 7 punts):
(Nota mitjana de la qualificació global de l'expedient de grau * 7) / 10
2. Lloc de residència habitual (Màxim 3 punt):
- Residència a la província d'Alacant: 1 punt.
- Residència en una altra província del territori nacional: 2 punts.
- Residència en un altre país: 3 punts.
Òrgan Gestor i Comissió de valoració
5.1. Òrgan gestor
L'òrgan gestor de la convocatòria, la direcció del Centre de Formació Permanent, s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.
La unitat administrativa de referència, Centre de Formació Permanent, contacte: https://cfp.ua.es/va/contacte.html i cfpua@ua.es
5.2. Comissió de valoració
La comissió de valoració realitzarà l'examen i avaluació de les sol·licituds admeses i elaborarà l'informe de valoració.
La comissió tindrà la següent composició, o en el seu cas, persones que els substituïsquen:
Presidència:
- Director/a del Màster de Formació Permanent en Medicina Reproductiva.
Secretaria:
- Coordinador/a d'estudis del Màster en Formació Permanent en Medicina Reproductiva.
Vocals:
- Un membre del professorat del Màster en Formació Permanent en Medicina Reproductiva que siga PDI de la Universitat d'Alacant.
Els membres de la Comissió de Valoració signaran un document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).
6. Resolució, notificació i publicació dels resultats
Atés el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web https://web.ua.es/es/medicinareproductiva/master/, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.
La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 22 de setembre de 2025. A partir de l'endemà a la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 10 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que estime pertinents, davant l'òrgan gestor.
Transcorregut aquest termini i, si escau, resoltes les al·legacions presentades, la persona titular del rectorat dictarà la resolució definitiva de concessió.
7. Marc legal i pressupostari
Aquesta convocatòria amb codi 2025SBV171, serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2025LS03 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant.
La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en la normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.
La dotació d'aquesta convocatòria, d'un màxim de 2475 euros, serà sufragada amb càrrec al capítol IV 10.91.4E.00.01 del pressupost del Centre de Formació Permanent. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents.
8. Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament.
8.1. Obligacions de les persones beneficiàries.
Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003, General de Subvencions, les següents:
1- L'activitat subvencionada ha de realizar-se durant l'any 2025
A més, són obligacions de les persones beneficiàries, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, les contemplades en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, d'entre les que es troben:
a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa d'aplicació.
b) Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.
c) Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
8.2. Justificació de persones beneficiàries i pagament
La justificació del beneficiari serà prèvia a la concessió, mitjançant la comprovació dels requisits exigits per a la concessió. La Universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida mitjançant un únic pagament en forma de transferència bancària al compte indicat per la persona beneficiària.
L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com en la seua resolució de concessió, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció i al reintegrament, en el seu cas, de les quantitats indegudament percebudes.
9. Protecció de dades de caràcter personal
De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestió d'aquesta convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella. En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal i seran conservats durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.
L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html. Pot, així mateix, #posar en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.
La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html
10. Recursos
Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot #interposar recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directa o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.
A Alacant, a 11 de setembre de 2025
La rectora
P.D. de signatura, la Vicerectora de Formació Permanent i Llengües
(Resolució de 19 de desembre de 2024)
Rosabel Roig Vila