CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ DELS INSTITUTS DE SECUNDÀRIA DE LA PROVÍNCIA D'ALACANT PARTICIPANTS EN EL IX CERTAMEN ESCOLAR DE TEATRE GRECOLLATÍ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Data d'aprovació
15/10/2025
Data de publicació
16/10/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ DELS INSTITUTS DE SECUNDÀRIA DE LA PROVÍNCIA D'ALACANT PARTICIPANTS EN EL IX CERTAMEN ESCOLAR DE TEATRE GRECOLLATÍ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimecres, 15 d'octubre de 2025

CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ DELS INSTITUTS DE SECUNDÀRIA DE LA PROVÍNCIA D'ALACANT PARTICIPANTS EN EL IX CERTAMEN ESCOLAR DE TEATRE GRECOLLATÍ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 

1.    Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte d'aquesta convocatòria és seleccionar, en règim de concurrència competitiva, diversos projectes elaborats per centres d'ensenyament secundari de la província d'Alacant per a la representació dels seus muntatges teatrals en el IX Certamen Escolar de Teatre Grecollatí de la Universitat d'Alacant (UA). Aquest certamen es realitzarà al campus de la UA en la primera setmana de maig del 2026.

Entre les obres que es representen en el certamen es triarà la millor, a criteri del jurat, que actuarà en el XIV Festival de Teatre Clàssic de L'Alcúdia de la UA el mes de juliol del 2026. 

2.    Requisits de les persones beneficiàries

Podrà obtenir la condició de beneficiari d'aquesta convocatòria el centre d'ensenyament secundari que haja sigut seleccionat per a participar en el IX Certamen de Teatre Grecollatí de la Universitat d'Alacant. Les obres que es presenten han de pertànyer al repertori de textos d'autors clàssics grecollatins i tenir una duració en escena entre 60 i 90 minuts.

3.    Nombre i dotació dels premis

Es concediran un nombre màxim de set premis:

Premi a la millor obra, que implicarà participar en el XIV Festival de Teatre Clàssic que se celebra a l'Alcúdia, al juliol del 2026.

Premi a la millor direcció.

Premi a la millor posada en escena.

Premi a la millor actriu.

Premi al millor actor.

Premi a la millor actriu de repartiment.

Premi al millor actor de repartiment.

Aquests premis s'atorgaran sense dotació econòmica, i rebran diploma acreditatiu.

Tots els centres d'educació secundària participants rebran placa commemorativa per la participació en el certamen. 

4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1 Termini de presentació

El termini per a presentar els projectes comença l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA,i finalitza a les 23.59 h del 20 de desembre de 2025.

4.2 Procediment de presentació

La documentació, amb indicació de les dades de la convocatòria, es presentarà a través del formulari de consultes del Servei de Cultura.

S'hi adjuntarà la següent documentació:

Un únic projecte en PDF, que no excedisca de 10 MB, en el qual hauran d'estar emplenats els següents apartats:

·         Nom del centre educatiu i localitat

·         Nom del grup participant

·         Títol de l'obra i autor o autora

·         Adaptació i gènere de l'obra

·         Duració de l'espectacle i idioma

·         Nombre d'alumnes participants

·         Nom del/de la director/a i les seues dades de contacte: telèfon, correu electrònic

·         Una fotografia del grup teatral

·         Breu sinopsi de l'obra i currículum del grup

·         Duració del muntatge, que serà obligatòriament entre 60 i 90 minuts

Per a més informació, es pot contactar amb l'organització a través del formulari de consultes del Servei de Cultura.

5. Criteris d'adjudicació

La selecció dels grups teatrals participants es realitzarà seguint els següents criteris:

Seran seleccionats un màxim de 6 muntatges per a participar en aquest certamen. L'elecció es realitzarà seguint els següents criteris:

  • Representació de textos en valencià: 25 punts.
  • Muntatges de textos no representats en els dos certàmens immediatament anteriors: 30 punts.
  • Participació exclusiva de l'alumnat dels centres en l'obra, sense el suport d'adults o professionals: 45 punts.

Puntuació màxima: 100 punts. 

Òrgan gestor i Comissió de Valoració

5.1 Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, el Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària, s'encarregarà de l'ordenació i la instrucció del procediment, i acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

La unitat administrativa de referència és el Servei de Cultura de la Universitat d'Alacant, contacte: ofi.cultura@ua.es.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'hi adjunte la documentació requerida, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistida de la petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

5.2 Comissió de Valoració

La Comissió de Valoració per a l'admissió d'obres al certamen realitzarà l'avaluació de les sol·licituds admeses i elaborarà l'informe de valoració.

Presidència:

La vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, o persona que li substituïsca.

Secretaria:

Una persona de l'equip tècnic del Servei de Cultura.

Vocals:        

Una persona de l'equip tècnic del Servei de Cultura.

Una persona de l'equip tècnic del Servei de Cultura. 

La comissió encarregada d'assignar els premis estarà formada per:

Presidència:

La vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, o persona que li substituïsca

Secretaria:

Una persona de l'equip tècnic del Servei de Cultura.

Vocals:

Una persona vinculada al món teatral i nomenada per la rectora de la Universitat d'Alacant.

Una persona vinculada al món teatral i nomenada per la rectora de la Universitat d'Alacant.

Una persona vinculada al món teatral i nomenada per la rectora de la Universitat d'Alacant. 

Els membres de la Comissió de Valoració signaran un document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

6.  Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i allò que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en la pàgina web del Servei de Cultura (https://cultura.ua.es), que substitueix la notificació a les persones interessades i té els mateixos efectes.

Després de rebre les sol·licituds, s'elaborarà una relació provisional de sol·licituds admeses i excloses i s'establirà un termini d'esmena de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació. Transcorregut aquest termini, s'elaborarà la relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses, que serà remesa a la Comissió de Valoració per a l'avaluació.

La proposta de resolució provisional de la selecció dels muntatges teatrals es publicarà a partir del 20 de gener del 2026. A partir de l'endemà de la publicació, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que consideren pertinents davant l'òrgan gestor.

La resolució dels premis es comunicarà l'últim dia del certamen, al maig del 2025, en una gala organitzada a aquest efecte. 

7.            Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria s'ajusta als principis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la normativa interna de la Universitat d'Alacant i aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria no comporta dotació econòmica.

8.         Obligacions de les parts

8.1.             Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions dels grups teatrals participants les següents:

·         L'activitat ha de realitzar-se durant 2025.

·         Acceptaran aquestes bases.

·         Es comprometran a la representació del muntatge, estaran exempts d'abonar cap quantitat en concepte de pagament de la representació i d'abonar qualsevol quantitat en concepte de danys i perjudicis. 

·         Cada grup teatral assumirà la responsabilitat artística de la representació i aportarà la infraestructura escènica necessària (escenografia, vestuari, elements, muntatge i desmuntatge). 

·         Els grups teatrals presentaran, amb almenys un mes d'antelació a l'inici del certamen, la fitxa tècnica necessària que haurà de ser aprovada pels tècnics de la UA. 

·         Participarà en el XIV Festival de Teatre Clàssic de L'Alcúdia el grup l'obra del qual obtinga la menció a la millor obra.

Els centres responsables dels grups teatrals participants:

·         Recaptaran l'autorització paterna o materna de participació, a més de l'autorització per a qüestions d'imatge i comunicació, de les persones participants menors d'edat.

·         Tindran en compte la informació sobre la Unitat Mèdica del Servei de Prevenció de la UA disponible en aquest enllaç: https://sp.ua.es/va/webs/servei-de-prevencio/unitat-de-salut.html.

·         Cediran els drets d'autor i explotació que siguen necessaris per a dur a terme la participació en el certamen. 

·         Donaran el seu consentiment a la utilització de les dades bàsiques de les obres, títol i descripció per a fins de promoció de les accions pròpies de foment de la cultura per part del Servei de Cultura de la Universitat d'Alacant. 

·         Seran responsables de les reclamacions que es puguen produir per drets de propietat intel·lectual.

L'incompliment d'alguna d'aquestes obligacions per part del grup teatral o del centre responsable donarà lloc a la desqualificació.

8.2 Per la Universitat d'Alacant

·         Gestionar la campanya de publicitat i de divulgació del certamen a través dels mitjans que estime oportuns i amb antelació suficient per a donar a conèixer el programa de les representacions teatrals. 

  • Posar a la disposició del grup teatral un tècnic d'il·luminació i so durant la representació, i personal tècnic de gravació i fotografia en l'acte de clausura del certamen.
  • Gestionar i assumir el desplaçament amb autobús i l'assistència tècnica per al muntatge teatral que obtinga la menció a la millor obra i que participarà en el XIII Festival de Teatre Clàssic de L'Alcúdia.
  • Gestionar i assumir la despesa relacionada amb la participació de les persones vocals de la comissió encarregada d'assignar els premis.
  • Dur a terme el certamen en la primera setmana de maig del 2026.
  • Gestionar i assumir la despesa dels trofeus de participació i coordinació de l'acte de clausura del certamen.
  • Gestionar i assumir la despesa de gravació i fotografia de l'acte de clausura del certamen.
  • No utilitzar amb finalitats lucratives el dret a la reproducció de les obres seleccionades.

9.     Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de participar en el IX Certamen Escolar de Teatre Grecollatí. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el consentiment expressat en la sol·licitud de participació. En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedides, excepte obligació legal, i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir la finalitat esmentada.
L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seu electrònica . Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de Protecció de Dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, els seus drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant pot consultar-la en el següent enllaç: privadesa seu electrònica 

10.  Recursos 

Contra la convocatòria, les bases i els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent en el termini de dos mesos comptador a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

Sant Vicent del Raspeig, 14 d'octubre de 2025 

La rectora,

PD de signatura, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària

(Resolució de 19 de desembre de 2024)

Catalina Iliescu Gheorghiu