CONVOCATÒRIA ANUAL D'ENSENYAMENTS PROPIS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT A IMPARTIR EN EL CURS ACADÈMIC 2023-24

Data d'aprovació
02/03/2023
Data de publicació
06/03/2023
Òrgan competent
Rectora
Secció
Convocatòries i concursos

Títol: CONVOCATÒRIA ANUAL D'ENSENYAMENTS PROPIS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT A IMPARTIR EN EL CURS ACADÈMIC 2023-24

Secció: Convocatòries i concursos

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dijous, 2 de març de 2023

CONVOCATÒRIA ANUAL D'ENSENYAMENTS PROPIS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT A IMPARTIR EN EL CURS ACADÈMIC 2023-24

Aquesta convocatòria es regeix pel que disposa la Normativa de la Universitat d'Alacant sobre Ensenyaments Propis aprovada pel Consell de Govern el 26 de gener del 2023 i publicada en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant (BOUA) de 27 de gener del 2023

BASES:

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és la presentació de noves propostes d'ensenyaments propis de la Universitat d'Alacant a l'efecte de la seua aprovació pels òrgans competents i posterior implantació, com també les propostes de renovació d'ensenyaments propis ja implantats en els termes previstos en el TÍTOL V de la normativa que regula aquests ensenyaments. Tots els ensenyaments propis presentats en el marc d'aquesta convocatòria hauran d'ajustar-se al que regula el RD 822/2021 de 28 de setembre pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat.

SEGONA. Proponents

Podran actuar com a proponents les facultats o escoles, departaments i instituts universitaris de recerca, els centres propis creats a aquest efecte i els vicerectorats, d'acord al que estableix la normativa que regula aquests ensenyaments.

TERCERA. Presentació de propostes de nous ensenyaments propis

A)     Estudis de formació permanent (Màster de Formació Permanent, Especialista, Expert/a)

Les propostes de nous estudis de formació permanent (Màster de Formació Permanent, Especialista i Expert/a) es presentaran en els models establerts a aquest efecte, disponibles en el següent enllaç:

i exclusivament a través de l'aplicació eAdministració del Campus Virtual de la Universitat d'Alacant (UACloud).

En l'aplicació eAdministració s'haurà de seleccionar: - Tràmits - Docència i Investigació - Sol·licituds i Documentació per a Contínua- Tipus de Gestió - Convocatòria d'Estudis de Formació Permanent 23-24

El termini de presentació començarà l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA i finalitzarà el 31 de maig per als estudis a impartir en el primer quadrimestre i el 29 de setembre per als estudis que caldrà implantar el segon quadrimestre.

D'acord amb els principis recollits en la normativa que regula l'organització dels ensenyaments universitaris en relació amb la promoció de la igualtat de gènere, i en línia amb els objectius del IV Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre dones i homes de la UA (2022-2025), es recomana la inclusió de la perspectiva de gènere en els continguts del pla d'estudi i en les guies docents de les assignatures de les noves propostes d'estudis de formació permanent.

En finalitzar l'estudi de formació permanent, des del Centre de Formació Contínua s'enviarà a l'alumnat una enquesta de satisfacció.

B)        Cursos de formació contínua i activitats de formació complementària (Activitats Acadèmiques i Activitats Universitàries)

El termini de presentació de nous cursos de formació contínua i activitats de formació complementària estarà obert durant tot el curs acadèmic. No obstant això, hauran de presentar fins a l'últim dia hàbil del mes perquè puguen ser informats per la CEFUA i aprovats pel Consell de Govern del mes següent.

Per a la tramitació dels nous cursos de formació contínua i activitats de formació complementària s'usaran els models establerts a aquest efecte, disponibles en l'enllaç següent: https://web.ua.es/va/continua/informacio-organitzadors-cursos-de-formacio-continua-i-activitats/informacio-per-a-organitzadors-de-cursos-i-activitats.html i exclusivament a través de l'aplicació eAdministració del Campus Virtual de la Universitat d'Alacant (UACloud). En l'aplicació eAdministració s'haurà de seleccionar: - Tràmits - Docència i Investigació - Sol·licituds i Documentació per a Contínua- Tipus de Gestió - Nous Cursos de Formació Contínua/Activitats Acadèmiques

D'acord amb els principis recollits en la normativa que regula l'organització dels ensenyaments universitaris en relació amb la promoció de la igualtat de gènere, i en línia amb els objectius del IV Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre dones i homes de la UA (2022-2025), es recomana la inclusió de la perspectiva de gènere en el contingut dels cursos de formació contínua.

El nombre d'hores diàries de docència en els cursos de formació contínua no podrà ser superior a 8.

La memòria justificativa del curs haurà de presentar-se en el termini de dos mesos a partir de la data de finalització mitjançant el formulari disponible en l'enllaç següent: https://forms.gle/SQqxSMqBAHb9YDce8

En finalitzar el curs de formació contínua, des del Centre de Formació Contínua s'enviarà a l'alumnat una enquesta de satisfacció.

QUARTA. Renovació d'ensenyaments de formació Permanent ja implantades.

A)        Estudis de formació permanent (Màster de Formació Permanent, Especialista, Expert/a)

La renovació els estudis de formació permanent ja implantats queda condicionada a:

·         la presentació per eAdministració del pressupost actualitzat per al curs acadèmic 2023/24, el termini de presentació del qual començarà l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA i finalitzarà el dia 30 de juny del 2023. L'imprès del nou pressupost es presentarà amb el model establert a aquest efecte, disponible en el següent enllaç: https://web.ua.es/va/continua/informacio-organitzadors-estudis-de-formacio-permanent/informacio-organitzadors-estudis-de-formacio-permanent.html i exclusivament a través de l'aplicació eAdministració del Campus Virtual de la Universitat d'Alacant (UACloud). En l'aplicació eAdministració s'haurà de seleccionar: - Tràmits - Docència i Investigació - Sol·licituds i Documentació per a Contínua - Tipus de Gestió - Pressupost Estudi de Formació Permanent 2023-24

·         l'enviament de la memòria justificativa del curs 2022/23 que es farà mitjançant el formulari següent que es pot trobar en aquest enllaç: https://cvnet.cpd.ua.es/uacuestionarios/preguntas.aspx?idcuestionario=145678&idioma=ca. Les dates de presentació de la memòria justificativa són des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA fins al dia 29 de setembre del 2023. La presentació de la memòria justificativa serà requisit indispensable per a liquidar les taxes acadèmiques del curs acadèmic següent.

·         l'emplenament de les guies docents de les assignatures d'acord amb la Normativa de la Universitat d'Alacant per a l'elaboració i l'aprovació de les guies docents (BOUA de 27 de març del 2017, modificada en BOUA de 2 de novembre del 2018 i BOUA de 30 de juny del 2021)

B)     Cursos de formació contínua i activitats de formació complementària (activitats acadèmiques i activitats universitàries)

La renovació dels cursos de formació contínua d'un curs acadèmic a un altre es farà mitjançant l'imprès a aquest efecte que es pot trobar en l'enllaç següent:

L'imprès es presentarà a través de l'aplicació eAdministració del Campus Virtual de la Universitat d'Alacant (UACloud).

En l'aplicació  eAdministració s'haurà de seleccionar: - Tràmits - Docència i Investigació - Sol·licituds i Documentació per a Contínua-Tipus de Gestió - Renovació de Cursos de Formació Contínua/Activitats Acadèmiques

Es podrà renovar un Curs de Formació Contínua que s'haja impartit dins dels tres cursos acadèmics anteriors. En cas contrari, s'haurà de presentar una nova proposta.

Les activitats de formació complementària sempre hauran de ser objecte d'una nova sol·licitud.

CINQUENA. Pla d'Ordenació Docent i Guies Docents en Ensenyaments Propis

Amb caràcter previ a l'inici de les classes, com recull l'article 22 de la Normativa d'Ensenyaments Propis de la Universitat d'Alacant, el pla docent dels estudis de formació permanent i els cursos de formació contínua haurà d'estar introduït en l'aplicació de gestió acadèmica. A més, segons l'article 13.2 de la Normativa de la Universitat d'Alacant per a l'elaboració i aprovació de les guies docents (BOUA de 27 de març de 2017, modificada en BOUA de 2 de novembre de 2018 i BOUA de 30 de juny de 2021) la guia docent haurà d'estar emplenada i aprovada per l'òrgan responsable abans que comence el període de matriculació per al curs al qual la guia fa referència.

SEXTA. Gestió acadèmica i econòmica dels Ensenyaments Propis

D'acord amb el que estableix l'article 13 de la Normativa d'Ensenyaments Propis de la Universitat d'Alacant, el Centre de Formació Contínua podrà assumir les tasques de gestió acadèmica i econòmica dels ensenyaments propis, bé mitjançant una nova proposta o mitjançant la presentació de la modificació corresponent.

L'assumpció de la gestió acadèmica i econòmica estarà supeditada en tot moment a la capacitat organitzativa del Centre de Formació Contínua.

La relació de funcions assumides en aquests àmbits pel Centre de Formació Contínua està publicada en la pàgina web en l'enllaç següent:

SETENA. Anàlisi i autorització

A)        Estudis de formació permanent (Màster de Formació Permanent, Especialista, Expert/a)

El Vicerectorat d'Estudis, Qualitat i Llengües analitzarà les propostes de nous estudis de formació permanent i previ informe favorable del Consell de Direcció s'establirà un període d'exposició pública amb termini d'al·legacions de 15 dies naturals. Finalitzat el termini d'exposició pública i d'al·legacions, les propostes de nous estudis de formació permanent seran informades per la Comissió d'Estudis i Formació, previ informe favorable del Consell de Direcció i seran elevades per a la seua aprovació pel Consell de Govern i el Consell Social, en les respectives competències.

B)        Cursos de formació contínua i activitats de formació complementària (Activitats Acadèmiques i Activitats Universitàries)

Les noves propostes de cursos de formació contínua i activitats de formació complementària seran objecte d'exposició pública una setmana abans de ser sotmeses a l'obtenció de l'informe favorable de la CEFUA i posterior aprovació pel Consell de Govern.

OCTAVA. Professorat d'ensenyaments propis

El límit en el nombre d'hores que pot impartir durant un mateix curs acadèmic el professorat en ensenyaments propis estarà determinat per la Circular número 6 del VOAP i la Gerència del 2019, com també la normativa universitària que ho regule.

Pel que fa a la direcció acadèmica dels ensenyaments propis, d'acord amb el que estableix l'article 5.2 de la normativa, en el cas dels estudis de formació permanent, en cada curs acadèmic, no es podrà ser director o directora de més d'un estudi, excepte si formen un PEFP.

En el cas dels cursos de formació contínua no hi ha un límit en la direcció acadèmica d'aquests ensenyaments propis durant un mateix curs acadèmic.

D'acord amb l'article 18 de la Normativa tot el professorat que participe en un mateix ensenyament percebrà idèntica retribució per hora impartida. Excepcionalment, el professorat extern dels ensenyaments propis podrà, de manera justificada, percebre una retribució diferent.

NOVENA. Publicació dels actes administratius.

Els actes administratius que es deriven d'aquesta convocatòria seran objecte de publicació, que substituirà la notificació. La publicació es farà en la web del Centre de Formació Contínua.

La rectora

PD de signatura, el vicerector d'Estudis, Qualitat i Llengües

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Francisco José Torres Alfosea

Alacant, 3 de març de 2023