CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, PER A ADJUDICAR LA DIRECCIÓ I EL MUNTATGE DE DUES OBRES DE TEATRE EN LA UNIVERSITAT D'ALACANT. CURS 2023/2024.
- Data d'aprovació
- 24/03/2023
- Data de publicació
- 30/03/2023
- Òrgan competent
- Rectora
- Secció
- CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Títol: CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, PER A ADJUDICAR LA DIRECCIÓ I EL MUNTATGE DE DUES OBRES DE TEATRE EN LA UNIVERSITAT D'ALACANT. CURS 2023/2024.
Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Òrgan: Rectora
Data d'aprovació: divendres, 24 de març de 2023
CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, PER A ADJUDICAR LA DIRECCIÓ I EL MUNTATGE DE DUES OBRES DE TEATRE EN LA UNIVERSITAT D'ALACANT
CURS 2023/2024
BASES
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Adjudicar dues direccions de teatre universitari (Aula de Teatre Clàssic i Aula de Teatre Contemporani en valencià de la Universitat d'Alacant) per al curs 2023-2024, que s'emmarcaran dins d'aquestes característiques:
Opció 1:
- Muntatge i direcció d'una obra del repertori del teatre clàssic universal
- Desenvolupament d'un taller formatiu en pràctica teatral
Opció 2:
- Muntatge i direcció d'una obra de teatre contemporani en valencià
- Desenvolupament d'un taller formatiu en pràctica teatral
2. DESCRIPCIÓ DE LES TASQUES I ACTIVITATS QUE CAL DESENVOLUPAR
Les tasques i activitats formatives que cal desenvolupar en cada projecte seran les següents:
- Quan es resolga la convocatòria, començarà el procés de planificació, proves i selecció dels membres de l'Aula de Teatre de la UA, que seran estudiants de grau i postgrau, Personal d'Administració i Serveis (PAS) i Personal Docent i Investigador (PDI) de la mateixa Universitat. El nombre màxim del qual constarà cada estrena serà de 15 persones.
- Començar els assajos a partir d'octubre del 2023.
- Tindre disponible el muntatge seleccionat per a la seua representació al maig del 2024. El muntatge corresponent a la modalitat de teatre clàssic es representarà també en el marc del Festival de Teatre Clàssic L'Alcúdia-Universitat d'Alacant.
- Durant el curs 2024-2025, cada muntatge durà a terme el nombre de representacions que dispose el VCDEU, tant al campus de la Universitat d'Alacant, com en certàmens d'àmbit estatal, en els circuits de les seus universitàries o en aquelles poblacions amb què la Universitat té signats convenis de col·laboració i intercanvi culturals. Per indicació del VCDEU, el director o directora representarà la Universitat d'Alacant en els actes de lliurament de premis dels certàmens en què concórrega.
- La directora o el director facilitarà la informació requerida pel Servei de Cultura en els terminis establits per a la gestió administrativa de cadascuna de les representacions
3. REQUISITS PER A PARTICIPAR EN AQUESTA CONVOCATÒRIA
Els requisits per a participar en aquesta convocatòria són els següents:
- Acreditar coneixements i experiència professional en la direcció i muntatge d'obres teatrals.
- Presentar un projecte per a la direcció i muntatge d'una obra en qualsevol de les dues modalitats. El projecte inclourà:
o El programa del taller formatiu en pràctica teatral, que es desenvoluparà en paral·lel al muntatge de l'obra.
o Una proposta escenogràfica.
o Una memòria de les necessitats tècniques.
- Si l'obra té drets de propietat intel·lectual, al projecte s'adjuntarà el permís de l'autor o autora per a la seua representació en la UA. A més, si aquests drets els té cedits a una operadora, haurà de figurar el nom d'aquesta.
- No tindre amb la Universitat d'Alacant relació contractual de tipus laboral, de prestació de serveis o assimilable.
4. CRITERIS DE SELECCIÓ
La comissió encarregada de resoldre l'assignació de les direccions (composta segons es detalla en l'Annex I) verificarà que complisquen els requisits i valorarà les sol·licituds presentades d'acord amb el barem que figura en l'Annex II. Només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts i documentats fins al dia en què finalitze el termini de presentació de les sol·licituds.
El procediment de selecció consta de dues parts: una primera part de valoració de mèrits, i una segona part d'entrevista personal.
Resultarà seleccionada la candidatura que obtinga la puntuació final més elevada.
La participació en aquesta convocatòria implica l'acceptació de les bases.
La contractació per serveis artístics que implica aquesta direcció serà incompatible amb la percepció de sous o salaris que impliquen vinculació contractual o estatutària de la persona interessada amb la Universitat d'Alacant.
5. MARC LEGAL I PRESSUPOSTARI
La dotació màxima en concepte d'ajuda a la direcció i muntatge de cadascun dels projectes de l'Aula de Teatre de la UA serà de 5.500 € (IVA inclòs) per curs acadèmic, prèvia presentació de factura nominal corresponent.
Aquesta dotació econòmica anirà amb càrrec al centre de despesa del Servei de Cultura, clau orgànica 52.00.2E.00.02. Aquesta quantitat té caràcter estimat i queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.
La UA pagarà la quantitat de 200 € (impostos inclosos) al director o directora seleccionat de cada projecte de direcció i muntatge quan facen una representació durant el curs acadèmic 2024-2025; aquest import cobrirà les despeses de desplaçament i dietes, prèvia presentació de la factura nominal corresponent. En el cas excepcional que l'assistència i participació en algun certamen requerisca l'estada de més d'un dia, i previ vistiplau del VCDEU, al director o directora se li abonarà la mateixa quantitat per dia de més.
Aquestes dotacions econòmiques aniran amb càrrec als centres de despesa les claus orgàniques dels quals són les següents: 52.00.2E.00.02, 71.20.2E.00.01, 71.20.2E.00.03, 71.20.2E.00.04, 71.20.2E.00.05, 71.20.2E.00.06, 71.20.2E.00.07, 71.20.2E.00.11, 71.20.2E.00.12, 71.20.2E.00.13, 71.20.2E.00.15, 71.20.2E.00.16, 71.20.2E.00.17 i 10.62.2E.00.01. Aquestes quantitats tenen caràcter estimat i queden condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.
La contractació assignada a la convocatòria s'ajustarà al que disposa la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, a les regulacions, requisits i termes establits per les normes de funcionament intern de la #UA i al que estableix aquesta convocatòria.
La persona beneficiària s'obliga a facilitar tota la informació els siga requerida i a complir, si escau, els deures que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
L'incompliment per part del beneficiari o la beneficiària de les obligacions assenyalades en aquesta convocatòria podrà donar lloc a la revocació del contracte.
Si per alguna raó, en qualsevol dels dos muntatges, no s'aconsegueix formar grup i, per tant, no es pot estrenar al maig, s'entendrà que el muntatge corresponent queda anul·lat. En aquest cas, la directora o el director del muntatge afectat cobrarà la part prorratejada estipulada en aquesta convocatòria pels mesos treballats.
6. OBLIGACIONS DEL SERVEI DE CULTURA
El VCDEU, per part seua, assumirà les obligacions següents:
a) Farà la producció executiva de cada projecte i facilitarà les representacions durant el període corresponent al curs acadèmic 2024/2025.
b) La producció s'ajustarà al que estableix l'Annex III d'aquesta convocatòria.
c) Posarà un mitjà de transport adequat per als desplaçaments en ruta.
d) S'encarregarà de la difusió i la promoció del projecte i de les representacions que se'n facen.
e) Farà un vídeo de la producció, del qual es farà un resum (teaser) que serà el que es divulgue per plataformes audiovisuals i socials que no pertanguen a la UA (YouTube, Facebook, etc.). La #UA podrà fer el visionat de l'obra completa sempre que siga per a complir amb les seues funcions, i només es permetrà la utilització d'aquest vídeo per tercers quan així s'autoritze expressament.
7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINI
Les sol·licituds es presentaran únicament a través dels formularis publicats en la pàgina del Servei de Cultura (cultura.ua.es), a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant (BOUA), fins a les 23.59 h, del 6 de juny del 2023. No s'admetran sol·licituds presentades per una altra via.
A la sol·licitud s'adjuntarà:
- Curriculum vitae
- Documentació que acredite els mèrits al·legats.
- Projecte que cal desenvolupar.
Encara que una aspirant o un aspirant concórrega a diverses convocatòries de l'Aula de Teatre del Servei de Cultura (UPUA, Contemporani, Clàssic) i quede en primer lloc amb més d'un projecte, el VCDEU només li n'adjudicarà un.
8. PUBLICACIÓ DE LLISTATS I RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la relació de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en la pàgina web del Servei de Cultura i es donarà un termini de 5 dies hàbils per a les possibles esmenes, comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació.
El llistat definitiu de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en aquesta pàgina web una vegada acabat el termini d'al·legacions. Una vegada publicat, abans de finalitzar el mes de juny del 2023, es reunirà la comissió de selecció per a la valoració dels mèrits, la realització de l'entrevista o les entrevistes i la resolució del procés.
La resolució provisional de l'assignació de cadascuna de les direccions es publicarà en la pàgina web del Servei de Cultura i s'obrirà un període d'al·legacions de 3 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la data de publicació.
La resolució definitiva es publicarà en aquesta pàgina web i la persona seleccionada tindrà un termini de 15 dies hàbils per a subscriure el contracte de serveis artístics esmentat més amunt.
En cas que la persona seleccionada en primer lloc no arribe a signar el contracte de serveis artístics, per part del VCDEU s'oferirà la direcció corresponent a la persona següent de la llista definitiva, sempre que no se li haja assignat alguna altra direcció. En aquest cas, s'oferiria a la persona que segueix i així successivament.
En cas que ningú signara el contracte corresponent o es declarara desert algun dels projectes, s'obriria amb caràcter urgent un nou procediment per a cobrir aquella o aquelles direccions que hagueren quedat vacants.
9. PUBLICACIONS
Atès el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i el que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions referides en aquestes bases es faran en l'adreça web cultura.ua.es que substitueix la notificació a les persones interessades i produeix els mateixos efectes.
10. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades, així com aquelles contingudes en la documentació que l'acompanye, amb la finalitat de tramitar sol·licituds presentades en aquesta convocatòria. Aquesta finalitat està basada en el consentiment de la persona interessada manifestat en l'enviament de la seua sol·licitud a la Universitat. En el marc dels tractaments esmentats, les vostres dades no seran cedides a tercers excepte obligació legal.
Es podran exercir els drets en relació amb el tractament de les dades personals mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica (https://seuelectronica.ua.es/).
Es pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades relacionada amb les finalitats esmentades en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html
11. RECURSOS
Contra la convocatòria, les bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que siga competent, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant de la rectora, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
Davant les actuacions de la Comissió de valoració, podrà interposar recurs d'alçada previst en l'article 112 de la 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions pública, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant de la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l.
Alacant, a 22 de març del 2023
La rectora,
PD de signatura, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària
(Resolució de 22 de desembre del 2020)
Catalina Iliescu Gheorghiu
ANNEX I. COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ DE SELECCIÓ
- La vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària o persona en qui delegue (que presidirà la comissió).
- La directora del Servei de Cultura.
- La subdirectora del Servei de Cultura (que actuarà com a secretària)
- Una persona de reconegut prestigi en el sector teatral.
ANNEX II. BAREM A APLICAR
Valoració de mèrits:
a) Interès cultural i artístic del projecte (fins a 40 punts).
b) Trajectòria artística i professional de la persona proponent del projecte (fins a 20 punts).
c) Viabilitat del muntatge respecte a mitjans tècnics i humans de la #UA. (fins a 10 punts).
d) Qualitat formativa del taller que s'impartirà i realisme del cronograma detallat de treball (fins a 10 punts).
Aquesta valoració suposarà com a màxim 80 punts.
Entrevista personal:
Les persones que concursen hauran d'exposar i explicar el seu projecte davant de la Comissió de Selecció. La puntuació màxima d'aquesta part serà de 20 punts.
ANNEX III. REQUISITS TÈCNICS SOBRE EL MUNTATGE
El pressupost haurà d'ajustar a 1.500 €, IVA inclòs (en concepte de vestuari, elaboració d'escenografia i attrezzo). Cada despesa del pressupost es presentarà per a la seua aprovació amb una antelació mínima de dues setmanes a la compra.
A més, el muntatge haurà d'ajustar-se als requisits següents:
- Espai escènic, que dependrà de la seua localització i infraestructura, estarà condicionat per la instal·lació (maquinària, luminotècnia, so, imatge...), a més de les mesures preventives de seguretat en el treball.
- Escenografia, haurà de complir amb les normes específiques de seguretat en el treball dins d'un espai escènic, a més de les normes generals de prevenció general de riscos laborals. El transport de l'escenografia no podrà superar els tres metres cúbics amb la finalitat de facilitar-ne el trasllat.
- Attrezzo, l'attrezzo ha de complir amb les normes de la CE; el seu emmagatzematge ha d'albergar, com a màxim, en dos baguls de transport amb les mesures següents: 120 cm. x 60 cm. x 40 cm.
- Vestuari, el vestuari s'ha d'emmagatzemar en dos baguls de transport amb les mesures següents: 120 cm. x 60 cm. x 40 cm.
- Maquinària i rigging, tots els elements que hagen de ser penjats com a càrregues estàtiques o dinàmiques hauran de consultar-se prèviament amb el Servei de Cultura per a assegurar que es compleixen amb les normes de PRL i CE.
- Luminotècnica, el plantejament i posterior disseny d'il·luminació s'establirà en dos formats A i B, aquests s'executaran segons pla en funció de l'espai escènic. El pla d'il·luminació s'estudiarà i confeccionarà en col·laboració amb el Servei de Cultura, qui facilitarà l'assessorament necessari i l'adquisició de materials.
- Sonorització, el disseny de la sonorització i espai sonor s'establirà en dos formats A i B. El disseny de sonorització i espai sonor es farà amb supervisió del Servei de Cultura quant al material disponible en cada cas.
- Backline, el material de backline necessari entrarà dins del pressupost establit en concepte d'escenografia tenint en compte el disseny de sonorització i espai sonor.
- Imatge, les videoprojeccions i visionat s'inclouran dins del disseny d'il·luminació.
Els terminis per a peticions de material tècnic en concepte de compra o lloguer han de comunicar-se amb dos mesos d'antelació a la data programada per a muntatge i estrena, amb la finalitat de poder canalitzar i gestionar els pressupostos destinats en cadascun dels apartats.
La Universitat, per al muntatge, estrena i representacions que es facen dins del Campus de Sant Vicent del Raspeig, aportarà un tècnic en il·luminació i so, amb les funcions següents i servei específic en gestió audiovisual:
- Suport tècnic en l'elaboració de plans
- Assessorament en l'ús de programari, maquinari i formats estàndard compatibles amb els mitjans tecnicoaudiovisuals.
- Material específic detallat en fitxa tècnica aules de teatre de la UA.
- Subministrament de filtres i material consumible per a elements tècnics.
- Coordinació amb espais, empreses i la direcció de les aules.
La Universitat, a més, per a les representacions que es facen fora del Campus de Sant Vicent del Raspeig, contractarà un tècnic d'il·luminació i so amb les funcions específiques següents:
- Executar el pla il·luminació A o B segons espai.
- Manejar taula d'il·luminació atenent les instruccions de la direcció de l'aula.
- Muntar so perquè una persona designada per la direcció de l'aula manege la taula i llance les cançons.
- Transportar l'escenografia des de la UA al teatre. (NOTA ACLARIDORA: L'escenografia, attrezzo haurà de ser muntada i desmuntada pels membres de l'aula).