CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA "LA UA VA AL COL·LE", ACTIVITATS DE DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT
- Data d'aprovació
- 31/10/2024
- Data de publicació
- 04/11/2024
- Òrgan competent
- Rector
- Secció
- CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Títol: CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA "LA UA VA AL COL·LE", ACTIVITATS DE DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT
Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Òrgan: Rector
Data d'aprovació: dijous, 31 d'octubre de 2024
CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA "LA UA VA AL COL·LE", ACTIVITATS DE DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT
1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió
El Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica ofereix el programa d'activitats de divulgació científica "La UA va al col·le" a fi de difondre i acostar a la societat la investigació que es genera en la Universitat. Les activitats van dirigides a:
Fomentar la cultura científica, tecnològica i de la innovació.
Promoure l'alfabetització científica entre escolars i joves no universitaris.
Visibilitzar el treball de la dona en la ciència i posar en relleu la seua aportació en el progrés científic i social.
Contribuir a una societat millor formada i informada, fomentar el pensament crític i la presa de decisions basades en l'evidència.
Les activitats de divulgació científica podran ser: conferències, debats, activitats de formació ciutadana, tallers, experiments científics, diàlegs i altres maneres de divulgar i donar a conèixer al públic en general les línies d'investigació desenvolupades en la Universitat d'Alacant, i implicar la ciutadania en el procés de generació del coneixement. Les activitats que incidisquen específicament en el treball de la dona en la ciència formaran el grup "Dona i ciència".
El programa d'activitats "La UA va al col·le" s'oferirà als centres educatius de primària, secundària, batxillerat, formació professional i similars, a entitats i institucions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus objectius contribuir a una societat millor formada i informada, i als municipis de la província.
2. Requisits dels participants que ofereixen activitats
La forma de participació en el programa d'activitats de divulgació científica "La UA va al col·le" és la següent:
a) Les persones que formen el col·lectiu de personal docent i investigador de la Universitat d'Alacant (PDI) podran oferir activitats a títol individual.
b) Cada activitat serà realitzada per la persona que l'ha oferida, a qui se li abonarà les despeses. Es podrà certificar el suport d'altra persona sempre que s'acredite aquesta necessitat en la descripció de l'activitat en el formulari de l'aplicació "La UA va al col·le".
c) Per a propiciar una millor rotació del professorat participant i de l'oferta d'activitats proposades, es limita a un màxim de tres la quantitat d'activitats finançades que pot realitzar cada PDI en cada convocatòria, sempre que el pressupost ho permeta.
d) La duració màxima de les activitats serà d'una hora i mitja, incloent-hi el possible debat entre el públic i el ponent. En cap cas es podrà estendre l'activitat a nous grups o horaris. Cada activitat haurà de ser objecte d'una sol·licitud prèvia.
e) El professorat de la Universitat d'Alacant que participe en el programa d'activitats de divulgació científica haurà d'emplenar la informació del formulari de la plataforma "La UA va al col·le" una vegada impartida l'activitat. El Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica emetrà el corresponent document acreditatiu d'aquesta participació.
f) Les propostes rebudes i aprovades s'oferiran als centres i municipis a través de la plataforma "La UA va al col·le" de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació-UA Divulga del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica, i es podran realitzar en el període de gener a desembre del 2025. Les activitats que formen part de "Dona i ciència" es realitzaran durant els mesos de febrer i març del 2025.
g) La gestió del programa es realitzarà únicament a través de la plataforma "La UA va al col·le". Qualsevol comunicació fora de la plataforma no podrà ser considerada i podrà comportar l'anul·lació de l'activitat.
3. Requisits de les entitats que sol·liciten activitats
Els centres educatius, entitats i institucions recollits en l'objecte d'aquesta convocatòria que desitgen sol·licitar les activitats de divulgació científica hauran de complir les condicions següents:
a) Accedir al programa "La UA va al col·le" de la pàgina web https://web.ua.es/va/vr-transferencia/divulgacio/conferencies-2025.html i emplenar completament les dades sol·licitades en el formulari.
b) Les peticions s'hauran de realitzar amb una antelació mínima de 30 dies previs a la data proposada de celebració de l'activitat.
c) La duració màxima de les activitats serà d'una hora i mitja, incloent-hi el possible debat entre el públic i el ponent. En cap cas es podrà estendre l'activitat a nous grups o horaris. Cada activitat haurà de ser objecte d'una sol·licitud prèvia.
d) Les activitats es podran realitzar en el període de gener a desembre del 2025. Les activitats que formen part de "Dona i ciència" es realitzaran durant els mesos de febre i març del 2025.
e) Les entitats sol·licitants han d'incloure el logo de la Universitat d'Alacant/UA Divulga, i el de la FECYT-Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats en lloc preminent en el material de difusió que elaboren, i hauran de remetre aquest material per correu electrònic a divulga@ua.es amb almenys cinc dies previs a la celebració de l'esdeveniment per a l'aprovació. Els dos logos es troben disponibles en la web https://web.ua.es/va/vr-transferencia/divulgacio/conferencies- 2025.html de "La UA va al col·le".
f) La gestió del programa es realitzarà únicament a través de la plataforma "La UA va al col·le". Qualsevol gestió fora de la plataforma no serà considerada i podrà implicar l'anul·lació de l'activitat.
g) La comunicació entre la UA i les entitats sol·licitants es realitza per mitjans electrònics a través d'UA Divulga. La comunicació directa amb el personal de la UA que realitza l'activitat i que és aliè a UA Divulga no pressuposa l'aprovació ni la realització d'aquesta activitat. Les entitats hauran de respondre als correus que se'ls envie des d'UA Divulga i emplenar l'enquesta del formulari una vegada acabada l'activitat. La falta de resposta per part de les entitats podrà implicar l'anul·lació de l'activitat.
h) Per a proporcionar l'accés a aquestes activitats al màxim nombre de centres i municipis, es limita a un màxim de tres la quantitat d'activitats finançades que pot sol·licitar cada entitat en cada convocatòria, sempre que el pressupost ho permeta. No obstant això, l'entitat que així ho desitge podrà sol·licitar realitzar més activitats i assumir-ne el finançament, i en aquest cas ha de fer-ho constar en el camp d'observacions del formulari de sol·licitud.
i) A fi de proporcionar accés al programa al màxim nombre d'entitats possible, no podran ser tramitades conjuntament diverses sol·licituds d'un mateix centre, excepte si el centre n'assumeix el finançament, i en aquest cas ha de fer-ho constar en el camp d'observacions del formulari de sol·licitud.
j) No és possible sol·licitar directament al personal de la UA la realització de sessions que no hagen sigut gestionades a través de la plataforma "La UA va al col·le".
k) L'incompliment dels requisits per part de les entitats participants podrà implicar l'anul·lació de les activitats sol·licitades.
4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds
El termini d'inscripció del PDI s'inicia l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA i es prolonga fins a les 23.59 hores del 19 de novembre de 2024.
La inscripció es realitzarà en aquesta web https://web.ua.es/va/vr-transferencia/divulgacio/conferencies-2025.html.
5. Òrgan gestor i Comissió de valoració
L'òrgan gestor de la convocatòria, el Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica, s'encarrega de l'ordenació i la instrucció del procediment, i acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar la resolució.
La unitat de referència serà la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació-UA Divulga, del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica. El contacte electrònic és: divulga@ua.es.
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'hi adjunte la documentació que resulte exigible es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistida de la petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.
6. Resolució, notificació i publicació dels resultats
Atès el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i allò que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en la pàgina web https://web.ua.es/va/vr-transferencia/canvi-web- 2024/convocatories.html, que substitueix la notificació a les persones interessades i té els mateixos efectes.
La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 15 de gener de 2025.
7. Marc legal i pressupostari
Les col·laboracions seran retribuïdes amb 230 € bruts si l'activitat es realitza a menys de 50 km de la UA, o amb 250 € bruts si es realitza a més de 50 km de la UA, i inclouen en tots els casos la remuneració de l'activitat, el desplaçament i les dietes de la persona que realitza l'activitat.
La dotació d'aquesta convocatòria, d'un màxim de 50.000 euros, es consigna en la clau orgànica 10902E0002 del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica. El pagament d'aquesta dotació estarà supeditat a la disponibilitat de liquiditat de la UA.
L'ajuda assignada s'ajustarà als principis de la Llei 38/2003 i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la normativa interna de la Universitat d'Alacant i aquesta convocatòria.
L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant.
8. Protecció de dades
De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.
La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participació.
En el marc dels tractaments esmentats, les dades no podran ser cedides, excepte obligació legal.
L'informem que pot exercir els drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html.
La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, els seus drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html.
9. Recursos
Contra la convocatòria, les bases i els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent en el termini de dos mesos comptador a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria davant el rector en funcions, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.
Alacant, 31 d'octubre de 2024
El rector en funcions,
PD de signatura, la vicerectora de Transferència, Innovació i Divulgació Científica (Resolució de 3 d'octubre de 2024)
María Jesús Pastor Llorca