BEQUES D'ESTIU IUMA-INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Data d'aprovació
15/04/2025
Data de publicació
17/04/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: BEQUES D'ESTIU IUMA-INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimarts, 15 d'abril de 2025

BEQUES D'ESTIU IUMA-INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

1.  Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de 3 beques d'estiu d'iniciació a la investigació destinades a estudiants de grau oferides per l'Institut Universitari de Materials d'Alacant (IUMA) (https://iuma.ua.es/va/institut-universitari-de-materials.html).

Les tasques d'iniciació a la investigació es desenvoluparan amb una duració de 5 setmanes, preferentment durant el període comprès entre el 16 de juny i el 31 de juliol, i entre l'1 i 5 de setembre de 2025, i seguint tant les instruccions de la persona investigadora responsable, com la normativa específica de la universitat sobre treball en el laboratori que s'aplique en aquest període.

L'alumnat seleccionat participarà de l'entorn d'investigació i de les activitats científiques pròpies del grup al qual s'integre.

Les 3 beques oferides estan associades als grups d'investigació següents: Laboratori de Materials Avançats (2 beques), i Electrocatàlisi i Electroquímica de Polímers (1 beca) que formen part de l'IUMA (vegeu en https://iuma.ua.es/va/institut-universitari-de-materials.html)

2.  Requisits de les persones beneficiàries

Podrà sol·licitar una d'aquestes beques l'alumnat que:

·      es trobe en tercer o quart curs dels graus en Química, Física, Enginyeria Química o una altra titulació relacionada amb la Ciència de Materials, matriculat tant en la Universitat d'Alacant com en altres universitats.

·      acredite haver superat 140 crèdits de la titulació abans que finalitze el termini de sol·licitud.

·      acredite una nota mitjana igual o superior a 6,5 en una escala de 0 a 10.

·      no siga o haja sigut beneficiaria d'una altra ajuda destinada al mateix objecte. Aquestes ajudes són incompatibles amb les beques de col·laboració del curs 2024-2025.

3.  Nombre i dotació de les beques

Es concedirà un nombre màxim de 3 beques. L'assignació es distribuirà, fins a un màxim de 750 € (bruts) cadascuna, en els següents grups d'investigació i línies d'investigació:

2 beques en el grup de Laboratori de Materials Avançats.

Línia d'investigació: Materials compostos i escumejats per a dissipació tèrmica i emmagatzematge d'energia.

Línia d'investigació: Síntesi i caracterització de MOFs per a l'aplicació en catàlisi mediambiental.

1 beca en el grup d'Electroanàlisi i Electroquímica de Polímers.

Línia d'investigació: Síntesis de materials i caracterització electroquímica.

4.  Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1 Termini de presentació

La convocatòria es publicarà en el BOUA amb caràcter informatiu prèviament a la publicació de l'extracte en el DOGV.

El termini de sol·licituds comença a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el DOGV i acaba el dia 12 de maig de 2025.

4.2 Procediment de presentació

La documentació es presentarà a través de de el formulari de sol·licitud en línia a l'IUMA amb indicació de les dades d'aquesta convocatòria. (https://cvnet.cpd.ua.es/uaCuestionarios/preguntas.aspx?idcuestionario=217761&idioma=ca). S'hi ha d'indicar el grup d'investigació i la línia d'investigació d'interès per a desenvolupar el treball. Cada persona candidata només podrà sol·licitar la beca per a una de les tres línies d'investigació indicades més amunt.

S'hi adjuntarà la documentació següent:

·         Carta dirigida a la directora de l'IUMA signada per la persona sol·licitant, en la qual es mostre una expressió d'interès i motivació cap a l'activitat a realitzar, així com en quin grup d'investigació i línia d'investigació es vol postular.

·         Expedient acadèmic del grau.

·         Justificant de pagament de matrícula del curs 2024-2025.

En el cas d'estudiants que no cursen els estudis de grau en la UA:

·         Còpia escanejada (1 arxiu PDF) de la certificació acadèmica (o còpia simple de l'expedient) en la qual consten les qualificacions obtingudes en els seus estudis i la qualificació mitjana (escala 0-10). Les certificacions dels estudis fets a l'estranger en un idioma diferent de l'anglès hauran de presentar-se amb la corresponent traducció oficial al valencià o a l'espanyol.

L'adreça de correu electrònic per a consultes és iuma@ua.es i en l'assumpte del missatge cal indicar «BECAVERANOIUMA2025».

Quan la documentació conste en poder la Universitat d'Alacant s'ha d'indicar la unitat administrativa que la va generar o en la qual va ser presentada.

5.  Criteris d'adjudicació

L'assignació de la beca es farà seguint aquests criteris:

1.    Criteris d'adjudicació: es valorarà l'adequació formativa de la persona candidata, el seu expedient acadèmic i l'expressió d'interès formulada. Si la formació del candidat o candidata no és l'adequada, és a dir, els seus estudis no corresponen amb els indicats en el punt 2, quedarà exclòs de la convocatòria

2.    Fórmula de càlcul: Nota mitjana de l'expedient 0,80 (Nota mitjana de l'expedient igual o superior a 6,5) + expressió d'interès i entrevista personal 0.20.

3.    Ponderació: la valoració de sol·licituds es realitzarà considerant:

a.    l'expedient acadèmic valorat entre 0 i 10 punts, en funció de la nota mitjana (80 %).

b.    l'expressió d'interès i entrevista personal valorat entre 0 i 10 punts (20 %).

6.  Òrgan gestor i comissió de valoració

6.1 Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, la Direcció de l'Institut Universitari de Materials (IUMA), s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de dictar resolució.

La unitat administrativa de referència, la Secretaria Administrativa de l'Institut Universitari de Materials (IUMA), contacte: iuma@ua.es

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no l'acompanye la documentació requerida es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius amb indicació que si així no ho fa es considerarà que desisteix de la seua petició, amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

6.2  Comissió de valoració

La comissió de valoració realitzarà l'examen i avaluació de les sol·licituds admeses i elaborarà l'informe de valoració.

La comissió tindrà la composició següent, o si és el cas, persones que les substituïsquen:

Presidència:

-              Directora de l'Institut Universitari de Materials

Secretaria:

-              Secretària de l'Institut Universitari de Materials.

Vocals:

-              Els directors o directores dels cinc grups d'investigació de l'IUMA 

Els membres de la comissió de valoració signaran un document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

7.  Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atenent el principi de transparència que recull la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i al que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web https://iuma.ua.es/es/novedades.html, substitueixen la notificació a les persones interessades i produeixen els mateixos efectes.

Després de rebre les sol·licituds s'elaborarà una relació provisional de sol·licituds admeses i excloses i s'establirà un termini d'esmena de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la seua publicació. Una vegada transcorregut aquest termini, s'elaborarà la relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses, que serà remesa a la comissió de valoració perquè l'avalue.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 26 de maig de 2025. A partir de l'endemà de publicar-se, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a presentar les al·legacions que estimen pertinents, davant l'òrgan gestor.

Una vegada transcorregut aquest termini i, si escau, resoltes les al·legacions presentades, la persona titular del Rectorat dictarà la resolució definitiva de concessió.

8.  Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria, amb codi 2025SBV122, serveix de base reguladora i està recollida en la línia de subvenció 2025LS020 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la normativa interna de la Universitat d'Alacant, i aquesta convocatòria.

La dotació d'aquesta convocatòria, d'un màxim de 2.250 euros, serà sufragada amb càrrec al capítol IV 41104B0001 del pressupost del Institut Universitari de Materials. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant. S'hi aplicaran les disposicions fiscals vigents.

9.  Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament.

9.1 Obligacions de les persones beneficiàries.

Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, les següents:

1-    L'activitat subvencionada s'ha de realitzar en 2025.

2-    Presentar i emplenar la fitxa d'alta de persones físiques en el fitxer de tercers de la Universitat d'Alacant i el model 145 de retencions fiscals.

3-    Col·laborar en les tasques d'investigació del grup investigació al qual es vincule la beca i desenvolupar el pla de treball que els siga proposat.

4-    Presentar dins, del termini indicat més avall, una memòria de les activitats realitzades amb el vistiplau del tutor o la tutora.

A més, són obligacions de les persones beneficiàries, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, les establides en l'article 14 de Llei 38/2003, general de subvencions, entre les que es troben:

a)    Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa aplicable.

b)    Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.

c)    Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

9.2 Justificació de persones beneficiàries i pagament

Les persones beneficiàries hauran de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda i de l'aplicació dels fons percebuts fins al 6 d'octubre de 2025, mitjançant la presentació d'una memòria de les activitats realitzades amb el vistiplau del tutor o tutora.

Després de la justificació, la Universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida mitjançant transferència bancària en un únic pagament.

L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com en la seua resolució de concessió, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció i al reintegrament, si escau, de les quantitats percebudes indegudament.

10 . Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participar-hi. En el marc dels tractaments esmentats, les dades de la persona interessada no podran ser cedides, llevat d'obligació legal i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat esmentada (2 anys).

Informem que la persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets de la persona interessada i la Política de privacitat de la Universitat d'Alacant, es pot consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html  

11 . Recursos

Contra aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableixen l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sens perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

La rectora

Alacant, 15 d'abril de 2025 

P.D. de signatura, vicerector d'Estudiants i Ocupació

(Resolució de 19 de desembre de 2024)

Raúl Ruiz Callado