BEQUES SANTANDER COMPLEMENT A LES PRÀCTIQUES 2025 PER A ESTUDIANTS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - SEGONA EDICIÓ
- Data d'aprovació
- 07/07/2025
- Data de publicació
- 11/07/2025
- Òrgan competent
- Rectora
- Secció
- CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Títol: BEQUES SANTANDER COMPLEMENT A LES PRÀCTIQUES 2025 PER A ESTUDIANTS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - SEGONA EDICIÓ
Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Òrgan: Rectora
Data d'aprovació: dilluns, 7 de juliol de 2025
BEQUES SANTANDER COMPLEMENT A LES PRÀCTIQUES 2025 PER A ESTUDIANTS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - SEGONA EDICIÓ
1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes dirigides a l'estudiantat de la Universitat d'Alacant que haja realitzat pràctiques externes durant aquest curs 2024-2025 o les vaja a realitzar ja en el curs 2025-2026 dins del període de setembre al 31 de desembre de 2025. Aquestes ajudes tenen com a finalitat contribuir a sufragar les despeses derivades de la realització d'aquestes pràctiques, com ara transport, manutenció, i altres conceptes relacionats.
2.- REQUISITS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Podrà optar a aquestes ajudes l'estudiantat que complisca els següents requisits:
- Estar matriculat en un grau o màster oficial de la UA durant el curs acadèmic 2024-25 o en el curs 2025-26 i haver sigut seleccionat per a realitzar pràctiques curriculars o extracurriculars.
- Posseir nacionalitat espanyola o d'un país membre de la Unió Europea. En el cas de ciutadans de la Unió Europea o dels seus familiars, beneficiaris dels drets de lliure circulació i residència, es requerirà que tinguen la condició de residents permanents o que acrediten ser treballadors per compte propi o aliè.
- En el supòsit d'estrangers no comunitaris, s'aplicarà el que es disposa en la normativa sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social.
La concessió d'aquestes ajudes del programa "Beques Santander Complement a les Pràctiques" està supeditada a l'assignació de les pràctiques corresponents al curs 2024-25 o al curso 2025-26, que podran haver finalitzat, estar en curs o pendents d'inici, però que en tot cas hauran d'haver acabat a 31 de desembre de 2025.
No entren en l'àmbit d'aquesta convocatòria les pràctiques que es realitzen a l'estranger.
3.- NÚMERO, DOTACIÓ I INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES
Es concediran ajudes per a un màxim de 30 beques amb un import de 500 euros bruts cadascuna.
Aquestes ajudes reben el finançament del Banc Santander en el marc del conveni subscrit amb la Universitat d'Alacant i dins de l'eix d'Ocupabilitat i del seu programa "Beques Santander | Complement a les pràctiques professionals 2025 2a Edició", sent responsabilitat de la Universitat d'Alacant la gestió del pagament a l'alumnat beneficiari.
La percepció de la Beca objecte del Programa serà compatible amb la d'una altra mena d'ajudes de caràcter assistencial de naturalesa igual o distinta a les Beques que són objecte d'aquest Programa, qualsevol que siga el seu origen públic o privat, a les quals puga accedir l'estudiant que realitze la pràctica a l'empara d'aquest. No podran ser beneficiàries en aquesta edició les persones que hagen obtingut una de les ajudes de la convocatòria "Beques Santander | Complement a les pràctiques professionals 2025 1a Edició".
4.- TERMINI I PROCEDIMENT DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
4.1. Termini de presentació
Prèviament a l'inici del termini de sol·licituds, aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant.
El termini d'inscripció estarà obert entre el 3 de setembre i el 28 d'octubre de 2025.
4.2. Procediment d'inscripció
L'estudiantat s'inscriurà a través de la Plataforma Santander Open Academy www.santanderopenacademy.com. És molt important que durant el procés d'inscripció s'indique el correu electrònic de la UA xxx@alu.ua.es i que s'estiga matriculat/a en la Universitat d'Alacant.
5.- CRITERIS D'ADJUDICACIÓ
El procés d'adjudicació constarà de les següents fases:
1) Fase d'admissió de l'alumnat que complisca els requisits per a poder participar. La forma d'acreditació del requisit de tenir assignades unes pràctiques serà l'aplicació de gestió acadèmica UXXI Acadèmic, i la pràctica haurà d'estar disponible per a la seua consulta i verificació.
2) Fase d'assignació: la UA ordenarà les sol·licituds rebudes per rigorós ordre de puntuació, per a això es tindrà en compte els següents criteris:
1. Nota mitjana d'expedient del curs immediatament anterior al de publicació de la convocatòria (curs 2023-24 per als qui hagen realitzat pràctiques en el curs 2024-25 o curs 2024-25 per als qui les realitzen en el curs 2025-26): màxim 5 punts (nota mitjana * 0.5) Si durant el curs anterior es va realitzar el primer curs d'un Màster de dos anys, es tindrà en compte la nota del grau amb el qual es va accedir al màster. El còmput de la nota mitjana es realitzarà incloent les qualificacions corresponents a crèdits no superats.
Per al càlcul de la nota mitjana final, a la qualificació del sol·licitant se li aplicarà un coeficient corrector de 1,17 per a les notes procedents d'estudis de l'àrea d'arquitectura i enginyeria, de 1,11 per a les procedents d'estudis de l'àrea de ciències i de 1,05 per als procedents de l'àrea de ciències de la salut.
2. Si la pràctica és curricular: 2 punts.
3. Si s'ha sigut beneficiari/a d'una beca d'ajuda a l'estudi del Ministeri d'Educació i Formació Professional durant el curs 2024-25: 2 punts.
4. Si es té acreditada una discapacitat igual o superior al 33%, o s'acrediten necessitats específiques de suport educatiu o necessitats educatives especials: 1 punt.
5. Si la pràctica no és remunerada: 1 punt.
S'assignaran les ajudes als qui obtinguen major puntuació.
En cas d'empat en la puntuació, es tindran en compte els següents criteris:
1. Major nombre de crèdits superats, si són estudiants de grau.
2. No haver realitzat pràctiques externes en cursos anteriors.
Una vegada s'assignen les ajudes, la resta de sol·licitants que, complint els requisits de la convocatòria, no hagen obtingut l'ajuda, quedaran en llista de reserva per a cobrir possibles renúncies i reassignacions.
6.- ÒRGAN GESTOR I COMISSIÓ DE VALORACIÓ
6.1. Òrgan gestor
L'òrgan gestor de la convocatòria serà la Subdirecció de Pràctiques del Servei d'Estudiants i s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.
La unitat administrativa de referència serà la unitat de Pràctiques del Servei d'Estudiants, contacte s.practiques@ua.es
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que si així no es fera se li tindrà per desistit de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.
6.2. Comissió de valoració
La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds i de proposar la concessió i denegació de les ajudes, tindrà la següent composició o si és el cas, la persona que els substituïsca:
- Presidència: Vicerector d'Estudiants i Ocupació.
- Secretària: Subdirectora de Pràctiques del Servei d'Alumnat
- Vocal: Gestora cap de la Unitat de Pràctiques
Els membres integrants de la Comissió de Valoració hauran de signar el document DACI que facilitarà l'òrgan gestor.
7.- RESOLUCIÓ, NOTIFICACIÓ I PUBLICACIÓ DELS RESULTATS
Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la llista provisional de sol·licituds admeses i excloses es publicarà en la pàgina web de la unitat de Pràctiques https://sa.ua.es/va/practicas-empresa/practiques-en-la-ua/convocatories/convocatories-d-ajudes.html el 4 de novembre de 2025, i s'obrirà un termini d'esmenes de 5 dies naturals.
Aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i produirà els mateixos efectes.
La resolució provisional amb la concessió de les ajudes es publicarà en la mateixa pàgina el dia 17 de novembre de 2025, i s'obrirà un termini de 5 dies naturals a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació per a presentar al·legacions.
La concessió definitiva es publicarà el 28 de novembre de 2025 i les persones seleccionades tindran 7 dies naturals per a acceptar o rebutjar l'ajuda a través de la Plataforma Santander Open Academy.
8.- MARC LEGAL I PRESSUPOSTARI
La convocatòria d'ajuda, amb codi 2025SBV154, que serveix de base reguladora es troba recollida en la línia de subvenció 2025LS011 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant
Aquestes ajudes estan supeditades a l'assignació d'unes pràctiques externes, que al seu torn estan regulades en la Universitat d'Alacant tant pel RD 592 / 2014 d'11 de juliol com per la normativa pròpia de la UA i han de seguir el procediment establit per a la tramitació de les pràctiques de l'alumnat de la UA, tant pel que fa a la proposta de pràctiques com a la documentació acadèmica de l'alumnat.
Aquesta convocatòria es desenvolupa segons el que s'estableix en les Bases del Programa: "Termes i Condicions Generals del Programa "Beques Santander | Complement a les Pràctiques 2025 | 2ª Edició".
La subvenció assignada s'ajustarà al que disposa la Llei 38/2003 i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; normativa interna de la Universitat d'Alacant, i aquesta convocatòria.
La dotació global de les ajudes d'un màxim de 15.000 euros serà sufragada amb càrrec al capítol IV orgànica 10504B0001 del pressupost del Vicerectorat d'Estudiants i Ocupació. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents
9.- OBLIGACIÓ I JUSTIFICACIÓ DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
9.1. Obligacions de les persones beneficiàries.
Són obligacions de les persones beneficiàries de la present convocatòria, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, a més de les contemplades en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, d'entre les que es troben:
- Facilitar a la Unitat de Pràctiques de la UA la documentació necessària per a la tramitació de les ajudes, documentació que se li requerirà a través d'un avís en el correu electrònic de la UA.
- Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa d'aplicació. L'activitat subvencionada ha de realitzar-se en 2025.
- Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.
- Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
Tots els requisits relatius a les ajudes hauran de complir-se durant tot el període íntegre del desenvolupament d'aquestes.
L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en la resolució de concessió de l'ajuda i en la present convocatòria, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la beca i al reintegrament, si és el cas, de les quantitats indegudament percebudes.
Qui desitge renunciar a les ajudes una vegada concedides, haurà de comunicar-ho per escrit, exposant les causes, al Vicerectorat d'Estudiants i Ocupació.
9.2. Justificació de persones beneficiàries i pagament.
Les persones beneficiàries hauran de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda i de l'aplicació dels fons percebuts fins al 31 de desembre de 2025. Per a això, la Universitat comprovarà d'ofici la realització de les pràctiques que fonamenten la concessió d'aquestes ajudes.
L'ajuda s'abonarà en únic pagament una vegada s'haja comprovat que les pràctiques s'han realitzat mitjançant ingrés en un compte en la qual la persona beneficiària siga titular o cotitular.
10.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.
La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participar-hi.
En el marc dels tractaments esmentats, les dades de la persona interessada no podran ser cedides, llevat d'obligació legal.
L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.
La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html
11.- RECURSOS
Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.
Sant Vicent del Raspeig, a 7 de juliol de 2025
La Rectora
P.D. de signatura, el Vicerector d'Estudiants i Ocupació
(Resolució de 19 de desembre de 2024)
Raúl Ruiz Callado