PROCEDIMENT D'APLICACIÓ DE LA NORMATIVA DE PERMANÈNCIA I CONTINUACIÓ D'ESTUDIS PER A ALUMNES MATRICULATS EN TÍTOLS DE GRAU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT.

Data d'aprovació
28/09/2010
Data de publicació
06/10/2010
Òrgan competent
Consell de Govern
Secció
Disposicions generals

Títol: PROCEDIMENT D'APLICACIÓ DE LA NORMATIVA DE PERMANÈNCIA I CONTINUACIÓ D'ESTUDIS PER A ALUMNES MATRICULATS EN TÍTOLS DE GRAU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT.

Secció: Disposicions generals

Òrgan: Consell de Govern

Data d'aprovació: dimarts, 28 de setembre de 2010

PROCEDIMENT D’APLICACIÓ DE  LA  NORMATIVA  DE  PERMANÈNCIA  I  CONTINUACIÓ  D’ESTUDIS  PER A  ALUMNES  MATRICULATS  EN  TÍTOLS  DE  GRAU  DE  LA  UNIVERSITAT  D’ALACANT.

 

1.  EXPOSICIÓ DE MOTIUS

El passat 31 de març de 2010 el Consell Social, segon una proposta del Consell de Govern de 25 de febrer d’enguany, va aprovar la normativa de permanència i continuació d’estudis per a alumnes matriculats en títols de grau de la Universitat d’Alacant (BOUA de 15 de juny). Aquesta norma requereix, necessàriament, un procediment que en permeta l'aplicació i un òrgan institucional que l'aprove. Aquests aspectes no s’han recollit en la norma, però es consideren imprescindibles per a una igual i correcta aplicació als estudiants, tenint en compte, a més, que el procediment que es propose contribuïsca a assolir els objectius de la norma sense entrar en contradicció amb la norma mateix. Sense menyscabar la competència normativa del Consell Social, s’entén que l’aprovació pel Consell de Govern serà suficient.

 

2.  DEFINICIONS

 

Alumnes de nou ingrés

 

Es consideren alumnes de nou ingrés els que es matriculen per primera vegada en l’estudi, procedents de preinscripció o trasllat. Seran també estudiants de nou ingrés els que, encara que es matriculen per segona vegada en l’estudi, hagen obtingut l’anul·lació de la matricula realitzada per primera vegada.

 

Alumnes de continuació d’estudis

 

Els estudiants que es matriculen per segona vegada en l’estudi i els que, tot i no ser titulats,  provinguen de l’estudi en extinció originari del grau a què s’accedeix.

 

Assignatures pendents de cursos anteriors

 

Les assignatures pendents de cursos anteriors són aquelles en què l’estudiant ha estat matriculat, segons el que estableix el punt IV.3 de la normativa de permanència i continuació d’estudis per a alumnes matriculats en títols de grau de la Universitat d’Alacant.

 

3.  ASSIGNACIÓ DE TIPUS DE MATRÍCULA

 

3.1. TIPUS DE MATRÍCULA A TEMPS COMPLET

 

La matrícula serà a temps complet quan l’alumne es matricule en un estudi de grau d’aquesta universitat per primera vegada en primer curs. Tots els estudiants que continuen estudis mantindran aquest tipus de matricula, tret que sol·liciten, i se’ls concedisca, la matricula a temps parcial.

 

3.2.  TIPUS DE MATRÍCULA A TEMPS PARCIAL I REDUÏDA

 

El canvi a la modalitat de matrícula a temps parcial o a la modalitat de matrícula reduïda s'ha de sol·licitar a la direcció del centre.

 

Cada curs acadèmic, el Consell de Govern ha d'establir el termini de sol·licitud de canvi de modalitat de matrícula. A la sol·licitud ha d’adjuntar la documentació establida per a cada cas en la normativa de permanència. La direcció del centre resoldrà, en el termini màxim de 10 dies naturals, comptadors a partir de la fi del termini de sol·licitud i, en tot cas, abans de l’inici del curs acadèmic. Contra la resolució es  pot presentar una reclamació davant de la direcció del centre, en el termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors a partir del dia en què es va fer la notificació.

Així mateix, contra la  resolució de la reclamació, que no esgota la via administrativa, i d’acord amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, modificada per Llei 4/1999 (BOE de 14 de gener de 1999), es podrà interposar recurs d’alçada davant del rector, d’acord amb el que preveu l’article 100 de l’Estatut de la Universitat d’Alacant en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la notificació.

 

4.  SISTEMES DE CONTROL DELS TIPUS DE MATRÍCULA

 

Una vegada finalitzat el termini de matriculació, els centres disposaran d’un informe per titulació, en què constarà l’alumnat que no s’ha matriculat del mínim de crèdits establit en l'interval de cada tipus de matrícula. En el termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors a patir de l’endemà de la finalització del termini de matrícula, la direcció del centre els comunicarà que la seua matrícula és incorrecta i que disposen de deu dies naturals per a esmenar-la o presentar una reclamació. Transcorregut aquest termini sense que l’alumnat haja rectificat la matrícula o presentat reclamació, se'ls anul·larà la matrícula per incompliment de la normativa. Contra la resolució d’anul·lació de matrícula, que no esgota la via administrativa, i d’acord amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, modificada per Llei 4/1999 (BOE de 14 de gener de 1999), es podrà interposar recurs d’alçada davant del rector, d’acord amb el que preveu l’article 100 de l’Estatut de la Universitat d’Alacant, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la notificació.

 

5.  RÈGIM DE PERMANÈNCIA

 

5.1.  PER A ALUMNES DE NOU INGRÉS

 

Tots els estudiants de nou ingrés han de superar, almenys, dotze crèdits dels matriculats per primera vegada per a poder continuar en el mateix estudi.

 

No obstant això, els estudiants de nou ingrés als quals s'haja reconegut crèdits per estudis universitaris de grau hauran d’haver superat, almenys, el 30% dels crèdits matriculats, per a poder continuar en el mateix estudi. Queden exclosos d’aquest requisit els estudiants als qui resten 60 crèdits o menys per a concloure els estudis.

 

Una vegada tancades les actes de l’últim període d’exàmens de cada curs acadèmic, els centres disposaran d’un informe per titulació amb l’alumnat que no puga continuar en l’estudi d'acord amb el que estableixen els paràgrafs anteriors.

 

En el termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors a patir de l’endemà del tancament d’actes, la direcció del centre els notificarà que no poden continuar en l’estudi fins que no transcórreguen, almenys, dos cursos acadèmics. L'alumnat disposa d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la notificació, per a sol·licitar continuar en l’estudi amb l'acreditació de les causes que justifiquen el seu baix rendiment acadèmic. Si en el termini de deu dies naturals no hi ha resolució expressa, el silenci administratiu s’entén positiu. En cas que es desestime la sol·licitud, contra la resolució, que no esgota la via administrativa, i d’acord amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, modificada per Llei 4/1999 (BOE de 14 de gener de 1999), es podrà interposar recurs d’alçada davant del rector, d’acord amb el que preveu l’article 100 de l’Estatut de la Universitat d’Alacant en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la notificació.

 

5.2.   PER A ALUMNES DE CONTINUACIÓ D’ESTUDIS

 

Tots els estudiants de continuació d’estudis han de superar, almenys, el 30% dels últims crèdits en què es van matricular. Quedaran exclosos d’aquest requisit els estudiants als quals resten 60 crèdits o menys per a concloure els estudis.

 

Per a poder matricular-se d’assignatures de tercer curs, a més del que s’ha exposat en el paràgraf anterior, els estudiants no han de tenir pendents més de 12 crèdits del primer curs.

 

Per a poder matricular-se d’assignatures de quart curs, a més del que s’ha exposat en el primer paràgraf d’aquest apartat, els estudiants han d'haver superat tot el primer curs.

 

Una vegada tancades les actes de l’últim període d’exàmens de cada curs acadèmic, els centres disposaran d’informes per titulació amb l’alumnat que no pot continuar en l’estudi, segons el que s'ha establit anteriorment.

 

En el termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà del tancament d’actes, la direcció del centre els notificarà que no poden continuar en l’estudi. Els estudiants dispose d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació, per a sol·licitar continuar en l’estudi, amb l'acreditació de les causes que justifiquen el seu baix rendiment acadèmic. Si en el termini de deu dies naturals no hi ha resolució expressa, el silenci administratiu s’entén positiu. En cas que es desestime la sol·licitud, contra la resolució, que no esgota la via administrativa, i d’acord amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, modificada per Llei 4/1999 (BOE de 14 de gener de 1999), es podrà interposar recurs d’alçada davant del rector, d’acord amb el que preveu l’article 100 de l’Estatut de la Universitat d’Alacant en el termini d’un mes, comptat a partir de l’endemà de la notificació.

 

6. OBLIGACIÓ DE MATRICULAR-SE DE LES ASSIGNATURES PENDENTS DE CURSOS ANTERIORS

 

Una vegada finalitzat el termini de matrícula, els centres disposaran d'informes per titulació amb l'alumnat que no s'haja matriculat de les assignatures pendents de cursos anteriors. La direcció del centre els comunicarà, en un termini màxim de 5 dies naturals des de l'emissió dels informes, que la seua matrícula és incorrecta i que disposen de deu dies naturals per a esmenar-la o presentar una reclamació. Una vegada transcorregut aquest termini sense que l’alumnat haja rectificat la matrícula o presentat reclamació, se'ls anul·larà la matrícula per incompliment de la normativa. Contra la resolució d’anul·lació de matrícula, que no esgota la via administrativa, i d’acord amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, modificada per Llei 4/1999 (BOE de 14 de gener de 1999), es podrà interposar recurs d’alçada davant del rector, d’acord amb el que preveu l’article 100 de l’Estatut de la Universitat d’Alacant en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la notificació.

 

7.  MATRÍCULA EN UNA ASSIGNATURA PER QUARTA VEGADA

 

Per a poder matricular-se d’una assignatura per quarta vegada cal:

 

1.      Haver superat els dos primers cursos dels estudis que està realitzant

 

2.      L’autorització del rector de la Universitat d’Alacant.

 

La sol·licitud s’ha de dirigir al rector i presentar-se a la secretaria del centre corresponent durant el termini de matrícula.

 

La direcció del centre resoldrà per delegació del rector. Si en el termini de deu dies naturals no s’ha dictat una resolució, el silenci administratiu s’entén positiu, sempre que s’hagen superat els dos primers cursos dels estudis que està realitzant.

 

Contra la resolució desestimatòria, que esgota la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant de la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació, de conformitat amb el que estableixen l’article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, 6.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la notificació, davant del rector, de conformitat amb el que disposa l’article 116 de la Llei 30/ 1992, redactat d’acord amb la Llei 4/1999, de 13 de gener.

 

Qui no supere una assignatura en la quarta matrícula haurà d’abandonar l’estudi. Només en el cas que es tracte d’una assignatura optativa no haurà d’abandonar-los.

 

Una vegada tancades les actes de l’últim període d’exàmens de cada curs acadèmic, els centres disposaran d’un informe per titulació amb l’alumnat que no haja superat les assignatures de quarta matrícula. En el termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà del tancament d’actes, la direcció del centre els notificarà que no poden continuar en l’estudi. Contra la resolució, que no esgota la via administrativa, i d’acord amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, modificada per Llei 4/1999 (BOE de 14 de gener de 1999), es pot interposar recurs d’alçada davant del rector, d’acord amb el que preveu l’article 100 de l’Estatut de la Universitat d’Alacant, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la notificació.

 

8.   DISPOSICIÓ ADDICIONAL. DENOMINACIONS

 

Totes les denominacions contingudes en aquest estatut d’òrgans unipersonals de govern, representació, càrrecs i membres de la comunitat universitària feta en gènere masculí s’entén i s’utilitzarà en gènere masculí o femení segons el sexe del titular que els exercisca o de la persona a qui faça referència.

 

9.  DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

 

Als estudiants que no puguen matricular-se d’un mínim de 48 crèdits per la implantació progressiva dels estudis de grau, no se’ls aplicarà el règim de permanència respecte als crèdits a superar en el curs acadèmic.

 

10.  DISPOSICIÓ FINAL

 

Aquest procediment entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al BOUA.