CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA DE CONFERÈNCIES DE DIVULGACIÓ I EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA I DEL VICERECTORAT DE CULTURA, ESPORT I EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Data d'aprovació
17/11/2021
Data de publicació
24/11/2021
Òrgan competent
Rectora
Secció
Convocatòries i concursos

Títol: CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA DE CONFERÈNCIES DE DIVULGACIÓ I EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA I DEL VICERECTORAT DE CULTURA, ESPORT I EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Secció: Convocatòries i concursos

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimecres, 17 de novembre de 2021

CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA DE CONFERÈNCIES DE DIVULGACIÓ I EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA I DEL VICERECTORAT DE CULTURA, ESPORT I EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

1. EXPOSICIÓ DE MOTIUS I OBJECTE

El Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica, i el Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària ofereixen un programa de conferències i d'activitats de divulgació i extensió universitària a fi de difondre i acostar a la societat la investigació que es genera en la Universitat. Així, les activitats s'adrecen a:

- Fomentar la cultura científica, tecnològica i de la innovació.

- Promoure l'alfabetització científica entre escolars i joves no universitaris.

- Fomentar la participació del públic en general en activitats d'investigació científica.

- Contribuir a una societat més ben formada i informada, fomentant el pensament crític i la presa de decisions basades en l'evidència.

Les activitats de divulgació científica podran ser: conferències, debats, activitats de formació ciutadana, tallers d'experiments, diàlegs, i altres maneres de divulgar i donar a conèixer al públic en general les línies d'investigació desenvolupades en la Universitat d'Alacant, i que impliquen la ciutadania en el procés de generació del coneixement.

El programa de conferències s'oferirà als municipis de la província i entitats i institucions sense ànim de lucre que canalitzen les seues propostes a través dels ajuntaments competents. Addicionalment, s'oferirà als centres educatius de primària i secundària.

2. FORMA DE PARTICIPACIÓ EN EL PROGRAMA

La forma de participació en el programa de conferències i activitats de divulgació científica:

a) Les persones que formen el col·lectiu del personal docent i investigador de la Universitat d'Alacant (PDI) podran oferir activitats a títol individual.

b) Per a propiciar una millor rotació del professorat participant i de l'oferta de conferències i activitats proposades, es limita a tres la quantitat d'activitats remunerades que pot realitzar cada PDI en cada convocatòria. No obstant això, el professorat que ho vulga podrà realitzar més activitats sense remunerar si hi ha demanda per part dels centres o dels ajuntaments.

c) La duració màxima de les conferències i activitats serà d'una hora i mitja, incloent-hi el possible debat entre el públic i el ponent.

d) Els ajuntaments i centres educatius de primària i secundària podran sol·licitar les activitats d'aquesta convocatòria per a realitzar-les en el període de gener a desembre de 2022.

3. PUBLICITAT DE LA CONVOCATÒRIA I SOL·LICITUDS

El termini d'inscripció s'inicia l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA i es prolonga fins a les 23.59 hores del 10 de gener de 2022.

La inscripció es farà en aquest formulari.

4. MARC LEGAL I PRESSUPOSTARI

Les col·laboracions seran retribuïdes amb 230 € bruts si la conferència o activitat es realitza a menys de 50 km de la UA, o amb 250 € bruts, si es realitza a més de 50 km de la UA, i inclouen en tots els casos la remuneració de la conferència, el desplaçament i les dietes. La dotació d'aquesta convocatòria es consigna en la clau orgànica 10902E0002 del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica. El pagament d'aquesta dotació estarà supeditat a la disponibilitat de liquiditat de la UA.

Segons la Llei 35/2006, de 28 de novembre, article 17.2.d), els rendiments derivats de l'elaboració d'obres literàries, artístiques o científiques, sempre que se cedisca el dret a l'explotació, tindran la consideració de rendiments del treball raó per la qual la percepció d'aquesta remuneració estarà subjecta a la preceptiva retenció d'IRPF.

Les persones beneficiàries s'obliguen a facilitar tota la informació que els siga requerida i a complir, si escau, els deures que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003.

Protecció de dades

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en la convocatòria Ordinària del Programa de conferències de Divulgació i Extensió Universitària de dos Vicerectorats de Transferència, Innovació i Divulgació Científica i de Cultura, Esport i Extensió Universitària.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participació en ella.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades no podran ser cedides, llevat d'obligació legal.

Us informem que es poden exercir els drets en relació amb el tractament de les dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu electrònica

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, es pot consultar en aquest enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

5. RECURSOS

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu dels d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sens perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna. Davant de les actuacions definitives de la Comissió de Valoració podrà interposar-se un recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà al de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l.

No es podrà presentar recurs davant d'aquelles resolucions o actes que, per establir un termini d'esmenes, reclamacions o al·legacions, no siguen definitives. Les resolucions que es produïsquen després d'aquest tràmit sí que seran susceptibles del recurs corresponent.

Alacant, 17 de novembre de 2021

La rectora,

Per delegació de signatura, la vicerectora de Transferència, Innovació i Divulgació Científica

(Resolució del 22 de desembre de 2020)

María Jesús Pastor Llorca

Per delegació de signatura, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària

(Resolució del 22 de desembre de 2020)

Catalina Iliescu Gheorghiu