CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA "LA UA VA AL COL·LE", ACTIVITATS DE DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Data d'aprovació
02/11/2022
Data de publicació
15/11/2022
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA "LA UA VA AL COL·LE", ACTIVITATS DE DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimecres, 2 de novembre de 2022

CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA "LA UA VA AL COL·LE", ACTIVITATS DE DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DEL VICERECTORAT DE TRANSFERÈNCIA, INNOVACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

El Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica ofereix el programa d'activitats de divulgació científica «La UA va al col·le» amb la finalitat de difondre i acostar a la societat la investigació que es genera a la universitat. Així, les activitats s'adrecen a:

Fomentar la cultura científica, tecnològica i de la innovació;

Promoure l'alfabetització científica entre escolars i joves no universitaris;

Fomentar la participació del públic en general en activitats d'investigació científica;

Contribuir a una societat més ben formada i informada, fomentant el pensament crític i la presa de decisions basades en l'evidència.

Les activitats de divulgació científica podran ser: conferències, debats, activitats de formació ciutadana, tallers d'experiments, diàlegs, i altres maneres de divulgar i donar a conèixer al públic en general les línies d'investigació desenvolupades a la Universitat d'Alacant, implicant la ciutadania en el procés de generació del coneixement.

El programa d'activitats «La UA va al col·le» s'oferirà als centres educatius de primària i secundària, a entitats i institucions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus objectius contribuir a una societat millor formada i informada i als municipis de la província.

2. Requisits dels participants que ofereixen activitats

La manera de participar en el programa d'activitats de divulgació científica «La UA va al col·le» és la següent:

a.            Les persones que formen el col·lectiu del personal docent i investigador de la Universitat d'Alacant (#PDI) podran oferir activitats a títol individual.

b.            Per a afavorir una millor rotació del professorat participant i de l'oferta d'activitats proposades, es limita a un màxim de tres la quantitat d'activitats finançades que pot realitzar cada PDI en cada convocatòria.

c.            La duració màxima de les activitats serà d'una hora i mitja, incloent-hi el possible debat entre el públic i el ponent.

d.            Les propostes rebudes es publicaran en la plataforma d'activitats de divulgació científica de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) UA Divulga del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica per a realitzar-les en el període de gener a novembre de 2023.

e.            Els professors de la Universitat d'Alacant que participen en el programa d'activitats de divulgació científica hauran d'emplenar la informació del formulari una vegada impartida l'activitat. El Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica emetrà el corresponent document acreditatiu d'aquesta participació.

3. Requisits de les entitats que sol·liciten activitats

Els centres educatius de primària i secundària, entitats i institucions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus objectius contribuir a una societat millor formada i informada i els municipis de la província que desitgen sol·licitar les activitats de divulgació científica hauran de complir les condicions següents:

a)            Accedir al programa «La UA va al col·le» de la web i emplenar les dades sol·licitades en el formulari.

b)           Les peticions hauran de realitzar amb una antelació mínima de 30 dies previs a la data prevista de celebració de l'activitat.

c)            La duració màxima de les activitats serà d'una hora i mitja, incloent-hi el possible debat entre el públic i el ponent.

d)           Les activitats es podran realitzar en el període de gener a novembre de 2023.

e)           Les entitats sol·licitants han d'incloure el logo de la Universitat d'Alacant/UA Divulga en el material de difusió que elaboren i remetre aquest material per correu electrònic a divulga@ua.es  com a mínim cinc dies abans de la celebració de l'esdeveniment perquè siga aprovat.

f)            Les entitats sol·licitants hauran d'emplenar l'enquesta del formulari una vegada conclosa l'activitat.

g)            Per a proporcionar l'accés a aquestes activitats al nombre més elevat de centres i municipis, es limita a un màxim de tres la quantitat d'activitats remunerades que pot sol·licitar cada entitat en cada convocatòria. No obstant això, l'entitat que així ho vulga podrà sol·licitar realitzar més activitats si n'assumeix el finançament.

4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds

El termini d'inscripció del PDI comença l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA i es prolonga fins a les 23.59 hores del 18 de desembre de 2022.

5. Òrgan gestor i comissió de valoració

L'òrgan gestor de la convocatòria, el Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica, s'encarrega de l'ordenació i la instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar la resolució.

La unitat de referència serà la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) UA Divulga, del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica el contacte electrònic de la qual és: divulga@ua.es  

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no l'acompanye la documentació que siga exigible es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú esmene la falta o adjunte els documents preceptius amb indicació que si no ho fa així es considerarà que desisteix de la seua petició, amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

6. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atenent el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web https://web.ua.es/es/vr-transferencia/divulgacion/actividades-de-divulgacion.html , substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 9 de gener de 2023.

7. Marc legal i pressupostari

Les col·laboracions seran retribuïdes amb 230 € bruts si l'activitat es realitza a menys de 50 km de la UA, o amb 250 € bruts, si es realitza a més de 50 km de la UA, i inclouen en tots els casos la remuneració de l'activitat, el desplaçament i les dietes.

La dotació d'aquesta convocatòria està consignada en la clau orgànica 10902E0002 del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica. El pagament d'aquesta dotació estarà supeditat a la disponibilitat de liquiditat de la UA.

8. Protecció de dades

D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participar-hi.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades de la persona interessada no podran ser cedides, llevat d'obligació legal.

Informem que la persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant una sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets de la persona interessada i la Política de privacitat de la Universitat d'Alacant es pot consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html

9. Recursos

Contra aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat del contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; l'article 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Potestativament, es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de publicar-se aquesta, davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sens perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims

Alacant, 2 de novembre de 2022

La rectora,

P.D. de signatura, la vicerectora de Transferència, Innovació i Divulgació Científica

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

María Jesús Pastor Llorca