PREMIS IMPULS A INICIATIVES EMPRESARIALS INNOVADORES 2023
- Data d'aprovació
- 07/03/2023
- Data de publicació
- 08/03/2023
- Òrgan competent
- Rectora
- Secció
- Convocatòries i concursos
Títol: PREMIS IMPULS A INICIATIVES EMPRESARIALS INNOVADORES 2023
Secció: Convocatòries i concursos
Òrgan: Rectora
Data d'aprovació: dimarts, 7 de març de 2023
PREMIS IMPULS A INICIATIVES EMPRESARIALS INNOVADORES 2023
UNIVERSITAT D'ALACANT
BASES
1. OBJECTE.
En el marc del programa institucional ua:emprende, la Universitat d'Alacant (UA) i la Fundació Parc Científic d'Alacant de la Comunitat Valenciana (FPCA), convoquen la XII Edició dels Premis IMPULS, com una mostra clara de la seua aposta per la innovació i la transferència de coneixement a la societat.
Així, a fi de fomentar l'esperit emprenedor entre la comunitat universitària i promoure la creació d'empreses, aquesta convocatòria premiarà les iniciatives empresarials més innovadores i sostenibles sorgides de la comunitat universitària.
2. DEFINICIONS.
A l'efecte de la present convocatòria es tindran en compte les definicions següents:
- PDI: personal docent i investigador de la UA.
- Doctores i doctors: persones que han obtingut el seu títol de doctora o doctor per la UA amb posterioritat a l'any 2017.
- Estudiants: persones matriculades en ensenyaments oficials de la UA en el curs 2022-2023.
- Titulades i titulats: persones que han obtingut una titulació oficial de la UA amb posterioritat a 2017 .
3. PERSONES BENEFICIÀRIES. QUI POT PARTICIPAR.
Podran ser sol·licitants en aquesta convocatòria PDI, doctors i doctores, estudiants, titulades i titulats. Els premis en metàl·lic seran percebuts per les persones físiques sol·licitants o per l'empresa constituïda, d'acord amb el que s'especifica en la base sisena.
4. MODALITATS DE PARTICIPACIÓ.
Les MODALITATS DE PARTICIPACIÓ seran dues:
MODALITAT A: Podran presentar-se a aquesta modalitat PDI, doctores i doctors o estudiants de doctorat amb un projecte empresarial l'objecte del qual siga l'explotació comercial de resultats d'investigació de la UA a través de la creació d'una empresa que complisca les condicions per a ser aprovada com a Empresa de Base Tecnològica de la UA.
MODALITAT B: Podran presentar-se a aquesta modalitat estudiants, titulades o titulats amb un projecte empresarial.
Les propostes podran ser presentades de manera individual o col·lectiva. La proposta presentada correspondrà a un projecte en vies de desenvolupament o a una empresa ja constituïda només en el cas que la seua data de constitució siga posterior a l'1 de maig de 2022.
5. NOMBRE I DOTACIÓ DELS PREMIS.
Aquesta convocatòria consta de diferents premis a càrrec de la UA, la FPCA i altres entitats.
En concret, els premis que atorga la UA són els següents: premi IMPULS UA, premi Transformació Digital, premi Accessibilitat, premi Emprenedoria Social, premi Càtedra Germà Bernàcer.
Per part seua, la FPCA atorga el premi IMPULS FPCA.
Els premis Emprenedoria Femenina, Value Creation i JOVEMPA són atorgats, respectivament, per l'Associació d'Empresàries, Professionals i Directives de la Província d'Alacant (AEPA), el grup inversor ELRIM Partners i l'Associació de Joves Empresaris de la Província d'Alacant (JOVEMPA).
A continuació, es detallen cadascun dels premis.
i. Premi IMPULS UA
MODALITAT A. Premi de fins a 12.000 € per a un màxim de dos projectes. El nombre de premis i l'assignació de la quantia final a cada premi dependrà de l'avaluació obtinguda pels projectes, si bé cap dels dos rebrà més de 8.000 €. El premi es farà efectiu quan es constituïsca l'empresa, sempre que no hagen transcorregut més de díhuit mesos comptats des de l'endemà al de la comunicació de la decisió del jurat. El pagament es farà directament a un compte bancari la titular del qual siga la mateixa empresa.
MODALITAT B. Dos premis de 2.000 € cadascun.
ii. Premi IMPULS FPCA
Dos premis de 3.000 € en la MODALITAT A i dos premis de 2.000 € en la MODALITAT B als projectes que hagen sigut guardonats amb el premi IMPULS UA. Aquests premis s'atorgaran a l'empresa una vegada que es constituïsca i es vincule al Parc Científic d'Alacant, i sempre que no hagen transcorregut més de díhuit mesos comptats des de l'endemà al de la comunicació de la decisió del jurat. El pagament es farà directament a un compte bancari la titular del qual siga la mateixa empresa.
A més, el premi IMPULS FPCA inclou dos llocs per a cadascun dels projectes guanyadors en MODALITAT A i MODALITAT B en un espai col·laboratiu (Innospace o un altre de similars característiques), des de la comunicació del premi fins que es constituïsca l'empresa o un màxim de 18 mesos.
iii. Premi Transformació Digital
El Vicerectorat de Transformació Digital atorgarà un premi de 1.500 € al projecte més innovador que supose una Transformació Digital efectiva, creant valor diferencial gràcies a l'ús de les tecnologies digitals.
iv. Premi Accessibilitat
El Vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat atorgarà un premi de 1.500 € al projecte que, de manera evident i com a característica essencial, haja contemplat l'accessibilitat, ja siga en l'àmbit de productes o serveis com de persones o entitats.
v. Premi Emprenedoria Social de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana en la UA
La Càtedra de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana en la UA atorgarà un premi de 1.500 € al projecte que siga susceptible de generar un major impacte social positiu; aquest projecte haurà de tenir entre els seus objectius tant la solució de necessitats socials detectades en el seu entorn, com la sostenibilitat en tots els àmbits. Els promotors de la iniciativa premiada hauran de presentar a la càtedra una memòria de les activitats a realitzar amb l'import del premi en el termini màxim de 3 mesos des de la comunicació del premi perquè aquest es faça efectiu.
vi. Premi Càtedra Germà Bernàcer de la UA
Per part seua, la Càtedra Germà Bernàcer de la UA oferirà als projectes premiats en cada modalitat serveis de mentoria i tutorització durant un període de 6 mesos. Els projectes premiats tindran un termini de 12 mesos per a iniciar el gaudi d'aquests serveis, a comptar des de l'endemà al de la notificació de la decisió del jurat. Aquests serveis seran oferits per despatxos professionals socis del Fòrum de Debat Econòmic Germà Bernàcer.
vii. Premi Emprenedoria Femenina
L'Associació d'Empresàries, Professionals i Directives de la Província d'Alacant (AEPA) atorgarà un premi de 1.000 € al millor projecte empresarial impulsat per dones.
viii. Premi JOVEMPA
L'Associació de Joves Empresaris de la Província d'Alacant (JOVEMPA) atorgarà un premi a un dels projectes participants consistent en:
- Acompanyament i mentoria fins a la posada en marxa de l'empresa o durant un màxim de dos anys.
- Accés gratuït a un dels integrants de l'equip a tots els esdeveniments que organitze JOVEMPA durant dos anys, que requerisquen el pagament d'una inscripció.
- Pagament de la quota d'associat a JOVEMPA durant dos anys a una persona de l'equip, encara que l'empresa no estiga constituïda.
ix. Premi Value Creation
El grup d'inversors ELRIM Partners atorgarà un premi consistent en 4 mesos de mentoria del seu equip de professionals, combinat amb una oportunitat d'inversió a partir de 10.000 € al projecte valorat amb major potencial de negoci.
En tot cas, la no compareixença al lliurament de premis en el lloc i data indicats, excepte causa justificada prèviament, suposarà la no concessió del premi que haja sigut atorgat, que quedarà desert en la categoria que corresponga.
La Universitat d'Alacant posa a la disposició dels participants la possibilitat de rebre tutorització per a madurar les idees i preparar la participació en els Premis IMPULS. Per a tenir accés a aquesta tutorització els participants hauran d'enviar un correu electrònic a uaemprende@ua.es indicant el seu interès per participar en els premis.
6. TERMINI I PROCEDIMENT DE PRESENTACIÓ DE CANDIDATURES.
6.1 Termini de presentació de candidatures
El termini d'inscripció s'iniciarà el dia 26 d'abril i finalitzarà el 21 de maig de 2023, tots dos inclusivament.
6.2 Procediment de presentació de candidatures
La convocatòria es publicarà en el BOUA amb caràcter informatiu, prèviament a la publicació de l'extracte en el DOGV.
Les candidatures es presentaran a través de la plataforma UACloud de la UA. En concret, s'habilitarà un enllaç denominat «Sol·licitud a Premis Impuls a Iniciatives Empresarials Innovadores», dins de l'apartat eAdministració/Instància Genèrica. A través d'aquest enllaç es requerirà informació del projecte (annex I) i s'adjuntarà el model CANVAS (annex II). S'haurà d'incloure també un breu curriculum vitae de les persones integrants de l'equip. La candidatura quedarà presentada quan se n''haja realitzat el registre electrònic: s'emplenarà el formulari i se seleccionarà l'opció "enviar"; apareixeran les dades resum i s'haurà de prémer de nou sobre "enviar" per a concloure amb el registre electrònic de la sol·licitud. És necessari realitzar tots dos passos dins del termini d'inscripció perquè la candidatura es considere presentada. Addicionalment, i una vegada realitzat el registre a través d'UACloud, les persones que presenten la seua candidatura a la Modalitat B hauran d'inscriure's en la plataforma https://www.santanderx.com en la convocatòria "Premis IMPULS a iniciatives empresarials innovadores 2023 de la Universitat d'Alacant". La inscripció en la plataforma Santander és requisit obligatori perquè la candidatura siga acceptada a tràmit.
Conclòs el termini de presentació de candidatures es publicarà la llista provisional de les que han sigut admeses i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per a esmenes. Transcorregut aquest termini es publicarà la llista definitiva de candidatures admeses.
Per a qualsevol dubte sobre la documentació a aportar o l'orientació dels projectes poden dirigir-se al correu uaemprende@ua.es o consultar la pàgina web http://uaemprende.ua.es.
7. ÒRGAN INSTRUCTOR, JURAT I UNITAT ADMINISTRATIVA DE REFERÈNCIA.
7.1 Òrgan instructor
L'òrgan instructor serà la vicerectora de Transferència, Innovació i Divulgació Científica de la UA, o persona en qui delegue.
7.2 Jurat
Hi haurà dos jurats, un per cada modalitat, responsables d'avaluar les propostes presentades a les modalitats A i B. Addicionalment, hi haurà altres persones que seran les encarregades de dirimir els premis addicionals Transformació Digital, Accessibilitat, Emprenedoria Social de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana en la UA, Emprenedoria femenina, JOVEMPA i Create Value. Aquestes persones no tindran vot en les modalitats A i B, encara que sí que tindran veu.
El jurat de la modalitat A estarà compost per:
- Vicerectora de Transferència, Innovació i Divulgació Científica de la UA, o persona en qui delegue, que actuarà com a presidenta.
- Director del Secretariat de Transferència de Coneixement de la UA, o persona en qui delegue, que actuarà com a secretari.
- President del Consell Social de la UA, o persona en qui delegue.
- Gerent de la Fundació Parc Científic d'Alacant, o persona en qui delegue.
- Representant de l'Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig amb competències en ocupació.
- Un tècnic o tècnica del Servei de Transferència de Resultats d'Investigació-OTRI.
El jurat de la modalitat B estarà compost per:
- Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UA, o persona en qui delegue, que actuarà com a presidenta.
- Director del Secretariat de Suport a Estudiants i Ocupabilitat de la UA, o persona en qui delegue, que actuarà com a secretari.
- President del Consell Social de la UA, o persona en qui delegue.
- Gerent de la Fundació Parc Científic d'Alacant, o persona en qui delegue.
- Representant de l'Ajuntament d'Alacant amb competències en ocupació.
- Un tècnic o tècnica del Centre d'Ocupació de la UA.
Quant als premis addicionals: Transformació Digital, Accessibilitat, Emprenedoria Social de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana en la UA, Emprenedoria femenina, JOVEMPA i Create Value, la seua decisió correspon a les següents persones:
- Premi Transformació Digital: Vicerector de Transformació Digital de la UA, o persona en qui delegue.
- Premi Accessibilitat: Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UA, o persona en qui delegue.
- Premi Emprenedoria Social: una persona en representació de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana en la UA.
- Premi Emprenedoria Femenina: Una persona en representació d'AEPA.
- Premi Create Value: una persona en representació d'ELRIM Partners.
- Premi JOVEMPA: una persona en representació de JOVEMPA.
Les candidates i candidats hauran de presentar el seu projecte davant el Jurat corresponent. La data concreta serà comunicada a la persona representant del projecte amb suficient antelació. En el cas de la modalitat B, el Jurat podrà descartar per endavant aquelles candidatures que no obtinguen una puntuació mínima de 13 punts en cadascun dels criteris B i C. En aquest cas, les candidatures descartades no realitzaran la presentació davant el Jurat. Serà prerrogativa del Jurat el canvi de modalitat de qualsevol candidatura, en qualsevol moment.
7.3 Unitat administrativa
La unitat administrativa de referència que gestionarà la convocatòria és el Servei de Transferència de Resultats d'Investigació-OTRI de la Universitat d'Alacant i el seu mètode de contacte electrònic és uaemprende@ua.es
8. CRITERIS D'ADJUDICACIÓ.
Les propostes seran avaluades sobre un total de 100 punts, segons els següents criteris:
A. Idoneïtat de l'equip promotor, compromís: fins a 30 punts.
B. Caràcter innovador de la proposta: fins a 25 punts.
C. Grau de desenvolupament del projecte i/o tecnologia: fins a 25 punts.
D. Viabilitat economicofinancera: fins a 10 punts.
E. Presentació del projecte: fins a 10 punts.
Una vegada avaluades les sol·licituds, el Jurat emetrà un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada, que remetrà al Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica, que emetrà la proposta de resolució definitiva.
Els premis podran declarar-se deserts.
L'adjudicació dels premis es farà pública en un acte obert que tindrà lloc previsiblement el 15 de juny de 2023. La no compareixença a aquest acte donarà lloc a la pèrdua del premi.
Les candidatures que aconseguisquen un premi de mentoria i acompanyament, premi JOVEMPA i premi VALUE CREATION, hauran d'acceptar el premi explícitament i comprometre's a treballar en el projecte conjuntament amb l'entitat que atorga el premi. Si no fora així, les entitats involucrades es reserven el dret de concedir el premi a una altra candidatura.
9. MARC LEGAL I PRESSUPOSTARI.
La convocatòria d'ajuda que serveix de base reguladora es troba recollida en la línia de subvenció 2023LS0110 de la Universitat d'Alacant.
La subvenció assignada a cada ajuda s'ajustarà al que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a les regulacions, requisits i termes establits per les normes de funcionament intern de la UA i al que estableix aquesta convocatòria.
La dotació màxima pel que fa a la Universitat d'Alacant és de 20.500 €, consignats de la manera següent: 12.000 € en la clau orgànica 10904E0001 del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica; 5.500 € en la 10504B0003 del Vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat; 1.500 € en la 10704B0001 del Vicerectorat de Transformació Digital; 1.500 € en la 20304B0002 de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana en la UA. Respecte al pressupost de la FPCA, la dotació màxima serà de 10.000 €. En tot cas, s'aplicaran les retencions de rendes que, si escau, establisca la legislació vigent.
A més a més, la convocatòria també està dotada amb 1.000 € a càrrec d'AEPA.
L'execució de la dotació d'aquesta convocatòria, pel que fa a la UA, està supeditada a la disponibilitat de liquidesa.
Las persones beneficiàries s'obliguen a facilitar tota la informació els siga requerida i, si procedeix, a complir els deures que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
L'incompliment per part de les beneficiàries i beneficiaris de les obligacions assenyalades en aquesta convocatòria podrà donar lloc a la revocació del premi.
10. ACCEPTACIÓ DE LES BASES.
La participació en aquest concurs suposa la total acceptació de les bases, que podran ser interpretades pels jurats en aquells aspectes que no s'hi hagen previst.
11. PUBLICACIONS.
Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web http://uaemprende.ua.es, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.
12. CONFIDENCIALITAT I PROTECCIÓ DE DADES.
La informació aportada per les persones participants serà considerada confidencial.
Els qui participen en aquesta convocatòria donen el seu consentiment a la utilització de les dades bàsiques dels projectes, títol i descripció, per a finalitats de promoció de les accions pròpies de foment de la cultura emprenedora, per part de l'organització i, especialment, dins del programa ua:emprende.
Les dades de caràcter personal que es recaben formaran part dels corresponents fitxers de la Universitat d'Alacant, que tenen com a finalitat la gestió dels expedients derivats de la present convocatòria, d'acord amb el que es disposa en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
La persona responsable dels fitxers és el Gerent de la Universitat d'Alacant.
Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament de les seues dades es podran exercitar davant la Gerència de la Universitat, mitjançant sol·licitud amb fotocòpia de document d'identitat, presentada en el Registre General de la Universitat d'Alacant o a través dels mitjans que estableix l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participar-hi. En el marc dels tractaments esmentats, les dades de la persona interessada no podran ser cedides, llevat d'obligació legal. L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html
13. RECURSOS.
Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, 6.4 de la llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna. Davant les actuacions definitives dels jurats de valoració podrà interposar-se un recurs d'alçada previst en l'article 112 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l.
No es podrà presentar recurs davant les resolucions o els actes que, en cas que establisquen un termini d'esmenes, reclamacions o al·legacions, no siguen definitius. Les resolucions que es produïsquen després d'aquest tràmit sí que seran susceptibles del recurs corresponent.
Alacant, 6 de març de 2023
La rectora,
P.D. de signatura, la vicerectora de Transferència, Innovació i Divulgació Científica.
(Resolució de 22 de desembre de 2020)
María Jesús Pastor Llorca
Annex I. Informació requerida en el formulari d'inscripció.
En el formulari d'inscripció habilitat es requerirà informació referent als següents punts:
- Títol del projecte.
- Informació sobre l'empresa constituïda, si és el cas.
- Resum del projecte empresarial presentat.
- A part de la Modalitat A o Modalitat B, premis addicionals als quals concorre dins d'aquesta convocatòria.
- Membres de l'equip i persona representant del projecte.
- Experiència empresarial de l'equip.
- Origen del projecte.
- Indicar si existeixen drets de propietat industrial i intel·lectual.
- Necessitat o problema al qual respon el projecte.
- Mercat al qual es dirigeix (sectors, segments de client, competència).
- Avantatge competitiu.
- Grau de desenvolupament.
- Previsions de despeses i ingressos el primer any.
- Punts forts i febles del projecte.
A més, el sol·licitant es fa responsable de la documentació enviada (conformitat de la resta de l'equip, autoria i informació fidedigna)
Annex II. Model CANVAS (Business Model Canvas)
El Business Model Canvas és una eina utilitzada per a definir models de negoci de manera esquemàtica. Consta de 9 blocs:
1. Proposta de valor.
2. Segments de clients.
3. Canals.
4. Relacions amb els clients.
5. Estructura d'ingressos.
6. Recursos clau.
7. Activitats clau.
8. Socis clau.
9. Estructura de costos.
Aquesta eina està ben documentada i es troben amb facilitat plantilles que en faciliten l'emplenament. Per a qualsevol dubte, es pot enviar un mail a uaemprende@ua.es sobre aquest tema.