CONVOCATÒRIA DE LA PRESENTACIÓ DE PROPOSTES DE CURSOS D'ESTIU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT RAFAEL ALTAMIRA, JUNY-SETEMBRE 2024
- Data d'aprovació
- 27/11/2023
- Data de publicació
- 28/11/2023
- Òrgan competent
- Rectora
- Secció
- CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Títol: CONVOCATÒRIA DE LA PRESENTACIÓ DE PROPOSTES DE CURSOS D'ESTIU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT RAFAEL ALTAMIRA, JUNY-SETEMBRE 2024
Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS
Òrgan: Rectora
Data d'aprovació: dilluns, 27 de novembre de 2023
CONVOCATÒRIA DE LA PRESENTACIÓ DE PROPOSTES DE CURSOS D'ESTIU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT RAFAEL ALTAMIRA, JUNY-SETEMBRE 2024
1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció, en règim de concurrència competitiva, dels cursos que integraran l'edició de 2024 dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira".
Els Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant (UA) "Rafael Altamira" tenen com a objectiu promoure l'extensió universitària en l'entorn territorial d'Alacant, mitjançant el foment de la professionalització i especialització en els àmbits de la ciència, la tecnologia, les ciències socials i humanes i la cultura.
La Universitat d'Alacant compleix així les finalitats estatutàries lligades, entre d'altres, a la transferència del coneixement, i també a l'atenció i la participació en el desenvolupament social del territori.
Els cursos d'estiu estan oberts a estudiants, especialistes, personal tècnic i, en general, a qualsevol persona interessada a ampliar els seus coneixements i actualitzar o adquirir noves competències professionals, sempre des d'una perspectiva plural, pràctica i aplicada, desenvolupada per un nombre significatiu d'expertes i experts de reconegut prestigi.
En el seu esforç d'internacionalització, la UA preveu l'organització de cursos d'estiu impartits en llengües estrangeres sobre la base d'acords i convenis amb universitats internacionals. De la mateixa manera, en l'oferta final dels cursos de la UA s'incorporaran els cursos que procedisquen de convenis específics signats entre la UA i institucions i municipis que comporten una comissió de seguiment d'aquests.
Per a complir aquests objectius s'aprova aquesta convocatòria per a la presentació de propostes de Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira" 2024, que hauran d'impartir-se en el Campus de Sant Vicent del Raspeig de la UA així com en els espais propis de la UA, o en els llocs consignats en convenis específics signats amb la UA. Atés el límit pressupostari i organitzatiu, se seleccionaran un màxim de 30 cursos, 15 dels quals s'impartiran en espais propis de la UA.
En qualsevol cas, la impartició efectiva de cadascun dels cursos seleccionats estarà condicionada al fet que s'hi matricule un nombre d'estudiants que faça possible el normal desenvolupament de l'activitat, a les disponibilitats pressupostàries, i a la viabilitat econòmica i d'infraestructura, sense que la selecció prèvia atribuïsca cap mena de dret o d'expectativa.
Els cursos es regiran per les normes d'ordre acadèmic descrites en l'ANNEX.
2. Requisits de les Propostes de Cursos
2.1. Direcció
Un curs només podrà tenir una persona al capdavant de la direcció. No obstant això, els cursos fruit d'un conveni podran comptar amb una persona externa a la UA que actuarà com a codirectora del curs, sempre que així ho establisca el text d'aquest conveni.
La direcció del curs podrà designar una persona interna o externa a la UA que desenvoluparà les tasques de coordinació de l'activitat.
2.2. Dates de realització
Les dates previstes per a la realització dels cursos seran del 3 de juny al 31 de juliol de 2024, i del 9 al 27 de setembre de 2024.
Els cursos amb conveni amb universitats internacionals es faran preferentment al juny o al juliol. Es recomana tenir en compte el calendari d'exàmens de la UA per als cursos el públic principal dels quals siga l'estudiantat de graus universitaris.
2.3. Durada i modalitats
Els cursos desenvolupats en espais propis de la UA, o en localitats amb aules universitàries o seus universitàries de la UA tindran una durada mínima de 10 hores de docència (1 ECTS) i una màxima de 25 hores de docència (2,5 ECTS), i es podran presentar en modalitat presencial, semipresencial, en línia o dual, si bé en els cursos desenvolupats en els espais propis de la UA es donarà preferència a la modalitat presencial. Per criteris de qualitat docent, s'estableix un límit màxim de 4 hores al dia per als cursos en línia i de 6 hores al dia per als cursos presencials.
Els cursos provinents de convenis i acords amb universitats internacionals i altres organismes externs a la UA es regiran i es faran d'acord amb allò que preveuen aquests convenis. En tot cas, la present convocatòria s'aplicarà amb caràcter supletori.
En el supòsit que la direcció del curs haja optat per la modalitat en línia, haurà d'utilitzar les plataformes tecnològiques que ofereix la Universitat d'Alacant.
2.4. Lloc de realització
Els cursos s'impartiran en el Campus de Sant Vicent del Raspeig, en altres espais propis de la Universitat d'Alacant o en llocs en què la UA tinga un conveni específic que regirà el seu ús. En tot cas, la present convocatòria s'aplicarà amb caràcter supletori.
Els cursos provinents de convenis i acords amb universitats internacionals es regiran i es faran d'acord amb allò que preveuen aquests convenis.
Tant per a la determinació de les dates de realització com per a l'assignació definitiva del lloc de realització dels cursos, es tindran en compte les necessitats d'infraestructura, el calendari d'exàmens de la UA, especialment en el cas dels que estiguen relacionats amb les temàtiques afins al curs, i les necessitats de distribució dels cursos per àrees.
En el cas dels cursos que es proposen per a localitats on la Universitat d'Alacant compte amb una seu universitària, caldrà que les persones proponents dels cursos compten amb l'aprovació de la direcció acadèmica de la seu.
En el cas dels cursos que es proposen per a localitats on la Universitat d'Alacant compte amb una aula universitària, caldrà que les persones proponents dels cursos compten amb l'aprovació de les comissions de seguiment del conveni específic que regule el funcionament de l'aula.
3. Requisits de les Persones Beneficiàries
Podrà obtenir la condició de persona beneficiària i incloure com a director o directora la seua proposta entre els cursos seleccionats per la present convocatòria la persona que:
- Pertanya al col·lectiu del professorat de la Universitat d'Alacant, amb vinculació a temps complet, que estiga en actiu i que preste serveis durant tot el període de tramitació i posterior realització del curs.
- No figure com a director/a o coordinador/a d'un altre curs d'estiu seleccionat en la present convocatòria.
4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds
4.1. Termini de presentació
El termini de presentació de les propostes s'obrirà a partir de l'endemà de publicar-se en el BOUA fins al 7 de gener de 2024 a les 23.59 h.
4.2. Procediment de presentació
Totes les propostes de cursos es presentaran telemàticament a través del formulari en línia disponible en la pàgina web de Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira" https://web.ua.es/estiu
5. Criteris d'adjudicació
La Comissió de Valoració valorarà les propostes presentades sobre un total de 18 punts. Els criteris aplicables per als cursos no associats a convenis específics signats amb la UA seran els següents: criteris d'adjudicació.
6. Òrgan gestor i Comissió de Valoració
6.1. Òrgan gestor
L'òrgan gestor de la convocatòria, Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària, s'encarrega de l'ordenació i instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.
La unitat administrativa de referència és l'Oficina de Cursos d'Estiu de la UA "Rafael Altamira", contacte: cursosestiu@ua.es.
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment i se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que si així no es fera se li tindrà per desistit de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.
6.2. Comissió de Valoració
La Comissió de Valoració realitzarà l'examen i avaluació de les propostes de cursos presentades, així com la consegüent proposta de selecció de cursos.
La comissió tindrà la següent composició:
Presidència:
- La vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, o persona en qui delegue.
Secretaria:
- El coordinador tècnic d'Extensió Universitària, o persona en qui delegue.
Vocals:
- La directora del Secretariat d'Extensió Universitària, o persona en qui delegue;
- La directora del Secretariat d'Estudis, o persona en qui delegue;
- El director del Secretariat de Transferència de Coneixement, o persona en qui delegue;
- El director del Secretariat d'Ocupació i Suport a Estudiants, o persona en qui delegue.
7. Resolució, notificació i publicació dels resultats
Atés el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web https://web.ua.es/estiu, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.
La resolució provisional de les propostes es publicarà a partir del 15 de gener de 2024. A partir de l'endemà a la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 30 dies naturals per a la presentació de les al·legacions que estime pertinents, davant l'òrgan gestor.
Transcorregut aquest termini i a la vista la proposta motivada de la resolució per la Comissió de Valoració, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que procedisca.
La resolució definitiva es publicarà en el mateix lloc web a partir del 15 de febrer del 2024.
8. Marc pressupostari
La dotació màxima per a aquesta convocatòria és de 30.000 € i està consignada en el capítol 2 del pressupost del Secretariat d'Extensió Universitària, orgànica Cursos d'Estiu 71202T0010. La dotació d'aquesta convocatòria queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient al pressupost de l'exercici de 2024 de la Universitat d'Alacant.
Els recursos addicionals i els ingressos provinents de les matrícules complementaran la quantitat pressupostada inicialment.
S'aplicaran les retencions de rendes que, si escau, establisca la legislació vigent.
9. Obligació del beneficiari
Les obligacions dels beneficiaris d'aquesta convocatòria són les indicades en els apartats II, III i IV de l'annex.
10. Protecció de dades de caràcter personal
De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.
La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella.
En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal.
L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html.
La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els seus drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/es/privacidad.html
11. Recursos
Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb allò establit a l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.
Alacant, 27 de novembre de 2023
La rectora
PD de signatura, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària
(Resolució de 22 de desembre de 2020)
Catalina Iliescu Gheorghiu
ANNEX
I. NORMES D'ORDRE ACADÈMIC
- L'horari dels cursos podrà ser en torn de matí, de vesprada, o intensiu amb horari de matí i vesprada. No es podran impartir més de 6 hores diàries de docència presencial, ni més de 4 hores diàries de docència en línia. En un mateix dia no es podrà combinar docència presencial i no presencial. Aquest horari s'assignarà tenint en compte el calendari acadèmic i la distribució de cursos per àrees de coneixement.
- L'horari presencial dels cursos es distribuirà de dilluns a divendres i s'haurà d'adequar a l'obertura i tancament de l'edifici on s'impartisca.
- En la proposta s'indicarà l'espai universitari - Campus de Sant Vicent del Raspeig, espais propis de la Universitat d'Alacant, o en els llocs consignats en convenis específics signats amb la UA - en el qual, preferentment, es vol impartir el curs.
- Els cursos presentats hauran de seguir la normativa reguladora sobre ensenyaments propis de la Universitat d'Alacant: https://cfp.ua.es/va/normativa.html. Amb posterioritat, per als cursos seleccionats se sol·licitarà el reconeixement de la CEFUA i l'aprovació del Consell de Govern amb el nombre de crèdits ECTS que corresponga.
- Per a la realització de cada curs, cal que els ingressos per patrocini i matrícula d'estudiants permeten l'autofinançament de l'activitat. Si quinze dies abans de la data d'inici del curs no s'assoleix aquest equilibri financer, i amb l'acord previ amb la direcció del curs, es podrà decidir la cancel·lació de l'activitat o la seua continuació amb un ajust dels costos de direcció i docència que permeta l'esmentat equilibri una vegada computades totes les seues despeses.
- La Comissió de Valoració podrà, en atenció a l'interés estratègic d'un curs, i sempre que el nombre de persones matriculades no faça inviable el normal desenvolupament de l'activitat docent, permetre la impartició d'un curs encara que no s'arribe al seu equilibri financer, tot assumint el dèficit des del pressupost consignat per a aquesta convocatòria amb un límit de 200 € per crèdit ECTS del curs.
- El nombre màxim de persones matriculades s'estableix en 120 per als cursos presencials i 90 per als cursos en línia. A títol orientatiu, la mitjana d'estudiants per curs en les últimes tres edicions dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant ha estat de 24.
II. COORDINACIÓ I ORGANITZACIÓ
Una vegada seleccionat un curs, la direcció d'aquest tindrà fins al 15 de març del 2024 per a enviar la següent documentació:
1. Programa definitiu del curs que indique:
- Horari
- Títol de cada intervenció (conferència, taller, etc.)
- Docents (especificant amb quins càrrecs, categories o professions volen ser citats en la difusió del curs)
Una vegada aprovat per Consell de Govern, ni el programa ni el professorat podran patir canvis substancials.
2. Llistat de professorat extern de reconegut prestigi amb el qual comptarà.
3. De cada docent, les dades següents:
- Nom complet
- Número de document d'identitat (NIF/NIE/Passaport)
- Dades de contacte (adreça postal completa, telèfon i correu electrònic)
Addicionalment, per a docents que siguen personal extern a la Universitat d'Alacant:
- Còpia del document NIF, NIE o passaport en vigor, anvers i revers
- Breu curriculum vitae que especifique el nom complet, la titulació acadèmica i experiència professional, sense més dades personals. El document deurà estar en un format de text editable (Word, LibreOffice, .rtf, .txt, etc.)
- Fitxa signada d'alta de tercers
- Annex signat de participació de professorat extern.
4. Avals de participació i/o impartició de docència de cadascun dels departaments implicats en el curs: aquells que aporten personal docent o personal de direcció/coordinació.
En cas d'incompliment del previst el punt anterior i, sobretot, si el programa definitiu difereix substancialment de la proposta inicial, la direcció del Secretariat d'Extensió Universitària podrà decidir la revocació del curs.
III. PRESSUPOST DEL CURS
No es gestionarà cap petició associada a viatges, quilometratge, allotjament, àpats o materials del curs que no haja estat cursada a través dels formularis que a aquest efecte estaran disponibles a la web dels Cursos d'Estiu de la UA "Rafael Altamira".
La direcció del curs tindrà fins al 25 d'abril de 2024 per a aportar tota la documentació relacionada amb les esmentades peticions.
1. Viatges i allotjament
- La reserva i gestió de l'allotjament i trasllats dels ponents es realitzarà des de l'organització dels Cursos d'Estiu de la UA "Rafael Altamira", d'acord amb el principi de bona administració.
- No s'acceptaran bitllets gestionats directament per professorat o ponents, excepte autorització prèvia i expressa del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària. Tampoc s'admetran canvis de bitllets una vegada emesos, excepte causa major.
- Al ponent que es trasllade pels seus propis mitjans se li reembossarà l'import del quilometratge corresponent sol·licitat a través del formulari de viatges, i segons el que es preveu en la normativa vigent. En tot cas, es reembossaran les despeses d'autopista i aparcament degudament acreditats.
- En cap cas es cobriran les despeses de viatge d'acompanyants, ni tampoc les despeses extraordinàries dels ponents del curs.
2. Dinars i sopars
- La reserva dels dinars o sopars dels docents externs es realitzarà des de l'organització dels Cursos d'Estiu de la UA "Rafael Altamira", en els restaurants concertats amb la UA i, d'acord amb el principi de bona administració, amb un menú establit.
- Previ a la data d'inici, la direcció del curs haurà de presentar un informe en el qual es reflectisquen les dates dels menjars o sopars, amb el nom, els cognoms i càrrec dels comensals.
- Tenint en compte l'horari d'intervenció dels ponents, l'organització correrà només amb les despeses d'un dinar o bé d'un sopar per cada ponent i dia, tret d'autorització prèvia i expressa del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària.
3. Materials
- No s'acceptaran despeses de materials gestionades directament per professorat o ponents, tret d'autorització prèvia i expressa del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària.
4. Retribucions del professorat i de la direcció del curs
- Les retribucions màximes per la direcció d'un curs seran les següents:
a) Cursos fins a 1,5 ECTS: 200 € bruts
b) Cursos fins a 2,5 ECTS: 300 € bruts
Si el curs compta amb un/a coordinador/a, aquesta retribució màxima es repartirà entre totes dues persones.
- Les retribucions màximes per la direcció de cursos de més de 2,5 ECTS provinents de convenis i acords amb universitats internacionals i altres organismes externs a la UA seran de 400 € bruts.
- Les retribucions màximes per la direcció del curs també estaran acotades d'acord amb l'apartat 22 del Manual d'ajuda per a organitzadors de Cursos de Formació Contínua i Activitats de Formació Complementària publicat al web del Centre de Formació Permanent de la Universitat d'Alacant.
- La retribució al professorat serà, com a norma general, de fins a 90 € bruts per hora impartida. Es podran realitzar, no obstant això, retribucions superiors a aquesta quantitat en el cas de professorat extern a la Universitat d'Alacant de reconegut prestigi sempre que el curs compte amb finançament extern que cobrisca les despeses que excedisquen la retribució base màxima de 90 €. En cas contrari, la UA no assumirà el cost afegit que això puga implicar.
- La remuneració de les taules redones es calcularà dividint el temps de duració de la mateixa pel nombre de participants.
- El professorat de fora de la Universitat d'Alacant, la participació presencial del qual implique despeses elevades de desplaçament i manutenció, i d'acord amb el principi de bona administració, haurà d'impartir un mínim de tres hores en el curs, o hauran de participar de manera remota si no compten amb l'autorització prèvia i expressa del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària.
- Com exigeix la normativa vigent, en totes les retribucions anteriors es practicarà la retenció corresponent a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF).
IV. FUNCIONS DE LA DIRECCIÓ I COORDINACIÓ DEL CURS
Relacionades amb l'organització del curs
- Reunir-se amb la coordinació tècnica dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira" una vegada aprovats els cursos per a fixar els detalls del programa i dels compromisos adquirits.
- Remetre la documentació requerida del professorat i els departaments que consta en els punts II i III en els terminis establits en el calendari del punt V.
- Durant la realització dels cursos haurà d'atendre personalment el bon desenvolupament de l'activitat, juntament amb la secretaria dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira", difondrà tots els actes programats i hi donarà suport amb l'assistència.
- Participar activament en la promoció del seu curs entre els seus destinataris potencials.
- Facilitar les adreces de contacte de canals específics a la secretaria dels Cursos d'Estiu de la UA "Rafael Altamira" per a la difusió publicitària del curs.
- Atendre els mitjans de comunicació quan siga requerit, i en qualsevol cas, assistir a les accions de difusió dels cursos programades pel Secretariat d'Extensió Universitària.
Relacionades amb el professorat
- Informar el professorat sobre els aspectes d'organització següents: setmana del curs, data, hora i lloc de la intervenció, de la normativa aplicable a les condicions de viatge, allotjament i retribució, i també d'eventuals ajustos necessaris per motius d'equilibri financer.
- Sol·licitar al professorat que publique els materials del curs a la plataforma UACloud amb l'antelació suficient.
- En el cas dels cursos presencials, per criteris de sostenibilitat ambiental es recomana a la direcció dels cursos que els materials siguen principalment digitals.
- Assistir, tant a efectes acadèmics com organitzatius, el professorat convidat.
- És responsabilitat de la direcció dels cursos en línia verificar amb el professorat, amb anterioritat a l'inici del curs, el correcte funcionament i connexió de la plataforma triada per a la impartició d'aquest.
- Realitzar la moderació de les sessions que així ho requerisquen, com ara taules redones, col·loquis i similars.
Relacionades amb l'estudiantat
- Avaluar l'aprofitament de l'alumnat per a la concessió de crèdits, així com emplenar i tancar les actes del curs, dins del termini màxim que dispose l'organització dels Cursos d'Estiu de la UA "Rafael Altamira".
V. CALENDARI
- 7 de gener de 2024: data límit de presentació de propostes de cursos
- A partir del 15 de gener de 2024: resolució provisional de la convocatòria
- A partir del 15 de gener de 2024 i durant 30 dies naturals: presentació de reclamacions
- A partir del 15 de febrer de 2024: resolució de les reclamacions i publicació de la resolució definitiva de cursos admesos
- 15 de març de 2024: data límit de lliurament de la documentació i programa definitiu
- 25 d'abril de 2024: data límit de lliurament dels formularis relacionats amb el pressupost del curs (viatges, quilometratge i allotjament, dinars i sopars, materials del curs)
- Maig de 2024: presentació oficial dels cursos
Per a més informació:
Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira"
A/e: cursosestiu@ua.es - Tel. 965 90 3979