CONVOCATÒRIA DEL VICERECTORAT D'INVESTIGACIÓ (ESCOLA INTERNACIONAL DE DOCTORAT) PER A LA MILLORA DE LA QUALITAT DELS PROGRAMES DE DOCTORAT DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT EN 2024

Data d'aprovació
13/02/2024
Data de publicació
14/02/2024
Òrgan competent
Rectora
Secció
Convocatòries i concursos

Títol: CONVOCATÒRIA DEL VICERECTORAT D'INVESTIGACIÓ (ESCOLA INTERNACIONAL DE DOCTORAT) PER A LA MILLORA DE LA QUALITAT DELS PROGRAMES DE DOCTORAT DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT EN 2024

Secció: Convocatòries i concursos

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimarts, 13 de febrer de 2024

CONVOCATÒRIA DEL VICERECTORAT D'INVESTIGACIÓ (ESCOLA INTERNACIONAL DE DOCTORAT) PER A LA MILLORA DE LA QUALITAT DELS PROGRAMES DE DOCTORAT DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT EN 2024

1. Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

L'objecte de la present convocatòria és proporcionar ajudes als programes de doctorat de la Universitat d'Alacant amb la finalitat d'incidir anualment en la millora de la qualitat i en l'excel·lència d'aquests programes, alhora que incrementar l'impacte social i la visibilitat internacional.

L'ajuda es dedicarà al foment d'accions relacionades amb la finalitat que s'indica, com també amb activitats d'investigació dels doctorands i les doctorandes que es desenvolupen en el marc d'aquesta convocatòria i de les actuacions previstes en el programa de doctorat.

Les accions i les activitats que es desenvolupen en el marc d'aquesta convocatòria hauran de dur se a terme al llarg de l'any 2024.

2.        Requisits dels programes de doctorat beneficiaris

Podran sol·licitar aquestes ajudes les coordinadores o els coordinadors dels programes de doctorat de la Universitat d'Alacant. En el supòsit dels programes de doctorat interuniversitaris no coordinats per la Universitat d'Alacant, a criteri del programa mateix, la sol·licitud podrà realitzar-la el representant del Programa en la Universitat d'Alacant.

Per a poder sol·licitar ajudes en la convocatoria present, i d'acord amb l'estipulat en l'apartat 8, els programes de doctorat que hagen obtingut ajuda econòmica en la convocatòria de l'any  2023 hauran d'haver aportat a l'EIDUA informe justificatiu de les despeses realitzades, amb caràcter previ a la data de finalització del termini de sol·licitud.

3.        Nombre i dotació de les ajudes

El nombre d'ajudes dependrà de les que s'hagen sol·licitat, i la quantia màxima destinada a finançar les ajudes d'aquest subprograma és de 50.000 euros.

4.        Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1.  Termini de presentació

El termini per a presentar sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOUA i finalitzarà quinze dies després.

4.2.  Procediment de presentació

La coordinadora o el coordinador del programa de doctorat sol·licitarà l'ajuda a través del model de sol·licitud disponible en: https://cvnet.cpd.ua.es/uasolicitudes/solicitud/413. En aquesta sol·licitud s'haurà d'indicar si s'utilitzarà l'aplicació pressupostària específica que el programa ja té per a aquesta finalitat, o altra clau orgànica diferent (clau orgànica 2E), per causa justificada. En aquest últim cas haurà d'aportar les dades d'aquesta clau per a poder transferir l'ajuda concedida i generar el control de la despesa que hi correspon.

Només s'admetrà una solicitud per programa de doctorat.

4.3.  Documentació a aportar

·         Informe de despeses corresponent a l'anualitat 2023. Només s'acceptaran les despeses registrades en l'aplicació pressupostària específica i amb la finalitat establida en les bases de l'ajuda.

4.4.  Criteris d'adjudicació

La distribució de fons es farà preveient una part fixa i una part proporcional variable, d'acord amb els resultats del programa de doctorat referits a l'any anterior a la convocatoria present.

La part fixa serà de 400 € si es tracta de programes propis de la Universitat d'Alacant o programes conjunts coordinats per la Universitat d'Alacant, o de 200 € si es tracta de programes conjunts en els quals participa la Universitat d'Alacant coordinats per una altra institució.

La part variable a la qual fa referència aquest apartat s'obtindrà del repartiment proporcional que es derive de la puntuació obtinguda en l'aplicació dels criteris següents:

a)       Un punt per cada estudiant matriculada o matriculat en la Universitat d'Alacant en el programa de doctorat que sol·licita l'ajuda a data 31 de desembre de 2023 , sempre que no hagen transcorregut més de tres anys des de la data inicial de matrícula.

b)      Dos punts per cada tesi defensada per cada estudiant de la Universitat d'Alacant en el programa de doctorat que sol·licita l'ajuda entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023 .

c)       Tres punts addicionals per cada tesi defensada en el marc del programa de doctorat que sol·licita l'ajuda i que haja obtingut, entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023 , l'acreditació positiva de la valoració de publicacions derivades d'una tesi doctoral, a l'efecte de l'apartat III.3.5 del pla d'ordenació integral.

En cas que la tesi tinga un únic director o directora, i aquest o aquesta siga extern a la Universitat d'Alacant, haurà de presentar-se justificació de l'existència de, almenys, una publicació que complisca amb els mateixos requisits abans esmentats.

d)      Tres punts addicionals per cada tesi defensada per estudiant matriculada o matriculat en el programa de doctorat que sol·licita l'ajuda, entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023 , en la modalitat de cotutela  internacional; dos punts per menció internacional i dos punts per menció industrial.

5.        Òrgan gestor i comissió de valoració

5.1.  Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, Escola Internacional de Doctorat, s'encarrega de l'ordenació i de l'instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions que siguen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de dictar resolució.

La unitat administrativa de referència és la Unitat de Gestió Econòmica i de Qualitat de l'Escola Internacional de Doctorat, contacte gec.eidua@ua.es

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment i se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta detectada o acompanye els documents preceptius. En cas d'incompliment  de l'anterior determinació, es considerarà desistida la petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

5.2.  Comissió de valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds efectuarà l'examen i l'avaluació de les sol·licituds presentades, com també la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes.

La comissió tindrà la composició següent:

·         Presidència: Vicerector d'Investigació, o persona en qui delegue

·         Secretària: Secretària Acadèmica de l'EIDUA , o persona en qui delegue

·         Vocal: Directora de l'Escola Internacional de Doctorat

·         Vocal: la Coordinadora de Qualitat de l'EIDUA

·         Directora del Secretariat de Recursos per a la Investigació

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

6.        Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència que es recull en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es faran en l'adreça web https://eidua.ua.es/, substituint la notificació a les persones interessades i produint els mateixos efectes.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 31 de març de 2024. A partir de l'endemà a la seua publicació, les persones interessades tindran un termini de 10 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que consideren pertinents, davant l'òrgan gestor.

Transcorregut aquest termini i a la vista de la proposta motivada de resolució per la comissió de valoració, la Rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que procedisca.

7.        Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria amb codi 2024CON007, la quantia màxima de la qual que es destinadarà a finançar les ajudes d'aquest subprograma s'estima en 50.000 euros, serà sufragada a càrrec de l'aplicació 70302E0002 del pressupost de l'Escola Internacional de Doctorat. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat de liquiditat de la UA.

L'ajuda assignada s'ajustarà a allò que es disposa en la llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la convocatoria present.

No hi ha un import màxim per a cada ajuda, al distribuir-se el total entre les sol·licituds rebudes que complisquen els requisits establits.

8.        Obligació i justificació del beneficiari

Las obligacions dels beneficiaris d'aquesta convocatòria són:

·         Destinar l'import a realitzar activitats que redunden en la millora de la qualitat del programa de doctorat.

·         Estan expressament exclosos:

o   Despeses corrents de funcionament

o   Despeses de caràcter protocol·lari

o   Pagaments a personal propi

o   Pagaments a membres del programa de doctorat

o   Qualsevol altra despesa no relacionada amb les activitats del doctorat està expressament exclosa d'aquesta ajuda.

·         En cas que hagen rebut l'ajuda en l'exercici 2023, aportar el llistat de despeses realitzades.

Justificació:

·         La persona responsable de la justificació de la despesa haurà d'aportar el llistat de despeses utilitzades amb la finalitat expressada en aquesta convocatòria. En cas que no es justifiquen les dades correctament, no es podrà participar en la convocatòria següent.

9.        Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades de les persones sol·licitants seran cedits al Grup Santander, excepte obligació legal, amb la finalitat exclusiva de fer-ne ús en el procés de sol·licituds de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria

Las persones sol·licitants poden exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o també a través de la seua Seu electrònica.

https://seuelectronica.ua.es/es/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html.

10.    Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius es deriven d'aquesta que no esgoten la via administrativa, podrà interposar-se el recurs d'alçada previst en l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públicas, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de les publicacions o notificacions respectives.

El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l. D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directa o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

A Alacant, a 13 de febrer de 2024.

La Rectora,

P.D. de signatura (Resolució Rectoral 22/12/2020)

El Vicerector d'Investigació

Juan Mora Pastor