AJUDES PER AL DESÉ PROGRAMA DE RESIDÈNCIES DE CREACIÓ I INVESTIGACIÓ ARTÍSTICA DEL MUSEU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2024

Data d'aprovació
10/04/2024
Data de publicació
16/04/2024
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: AJUDES PER AL DESÉ PROGRAMA DE RESIDÈNCIES DE CREACIÓ I INVESTIGACIÓ ARTÍSTICA DEL MUSEU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2024

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimecres, 10 d'abril de 2024

AJUDES PER AL DESÉ PROGRAMA DE RESIDÈNCIES DE CREACIÓ I INVESTIGACIÓ ARTÍSTICA DEL MUSEU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2024.

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de cinc ajudes de producció. Cada ajuda té com a objecte la realització d'un projecte d'arts visuals en les instal·lacions del Museu de la Universitat d'Alacant. 

Les residències del MUA tindran un caràcter transversal vinculant el seu desenvolupament amb altres programes de la Universitat d'Alacant.

Les residències es desenvoluparan del 09 al 20 de setembre de 2024, de dilluns a divendres, en horari de 10h a 14h, al Museu de la Universitat d'Alacant.

El Museu de la Universitat d'Alacant es compromet a fer una exposició col·lectiva amb els projectes elaborats a la Sala Sempere l'any de la convocatòria. 

2. Requisits de les persones beneficiàries 

Podran sol·licitar aquesta ajuda les persones artistes, o col·lectius, de qualsevol edat i nacionalitat.

3. Nombre i dotació de les ajudes

Es concediran un nombre màxim de cinc ajudes de producció.

Tres ajudes estan dotades de 500 € bruts per a la producció dels projectes; i dos, a més dels 500 € bruts, inclouen una dotació addicional de 1.000 € bruts en concepte de despeses de desplaçament, allotjament i dietes.

4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1. Termini de presentació

La convocatòria es publicarà en BOUA amb caràcter informatiu, prèviament a la publicació de l'extracte d'aquesta en el DOGV.

El termini per a sol·licitar la beca s'obrirà a partir de l'endemà de publicar-se en el DOGV i finalitza a les 23.59 h, del 7 de juliol de 2024.

4.2. Procediment de presentació

Amb indicació de les dades d'aquesta convocatòria, s'enviarà un únic projecte en format PDF, que no excedirà els 10 MB, a mua.convocatorias@ua.es.

L'arxiu contindrà la documentació següent:

1.     Dades personals de l'artista o col·lectiu (nom i cognoms, número de NIF o NIE, adreça, telèfon i correu electrònic) i còpia del DNI, de l'artista i de cada membre del col·lectiu. 

2.     Descripció tècnica i conceptual del projecte a realitzar (esbossos, fotografies, etc.).

3.     Obres anteriors i curriculum vitae.

4.     Indicació de si se sol·licita la dotació addicional de 1.000 € bruts en concepte de despeses de desplaçament, allotjament i dietes.

5. Criteris d'adjudicació

Les cinc ajudes de producció de 500 € bruts cadascuna, es concediran als projectes que obtinguen major puntuació segons els criteris d'adjudicació. Cas que el projecte siga col·lectiu, l'ajuda es repartirà a parts iguals entre les persones que complisquen els requisits.

Les dues dotacions addicionals de 1.000 € cadascuna, es concediran als dos projectes que les hagen sol·licitades per residir l'artista a més de 80 quilòmetres d'Alacant, i obtinguen major puntuació. Cas que el projecte siga col·lectiu, la dotació addicional es repartirà a parts iguals entre les persones que complisquen els requisits.

L'assignació de beca es farà seguint els criteris següents:

CRITERIS ADJUDICACIÓ

FÓRMULA DE CÀLCUL

PONDERACIÓ

1

Qualitat artística

25%

25 punts

2

Innovació

25%

25 punts

3

Originalitat

25%

25 punts

4

Adequació espai temporal

25%

25 punts

Si no hi ha prou sol·licituds que tinguen més de 50 punts dels criteris d'adjudicació, es podrà declarar deserta la convocatòria, o adjudicar un nombre inferior d'ajudes.

6. Òrgan gestor i Comissió de Valoració

6.1. Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària (a través del Servei de Cultura), s'encarregarà de l'ordenació i la instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades d'acord amb les quals ha de dictar resolució.

La unitat administrativa de referència serà el Museu de la Universitat d'Alacant, adreça electrònica de contacte: mua.convocatorias@ua.es.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè d'acord amb la legislació de procediment administratiu comú esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que si així no es fera se li tindrà per desistit de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

6.2. Comissió de Valoració

La Comissió de Selecció estarà composta per: 

-        La Vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, o persona en qui delegue, que presidirà la Comissió.

-        Tres persones de l'equip tècnic del Museu de la Universitat d'Alacant en qualitat de vocals.

-        Una persona externa al Museu de la Universitat d'Alacant professional de l'àmbit artístic en qualitat de vocal.

-        Una persona de l'equip tècnic del Museu de la Universitat d'Alacant que ocuparà la secretaria de la Comissió.

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

7. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència recollit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i al que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es faran al llarg del mes de juny en l'adreça web: http://www.mua.ua.es/

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 15 de juliol de 2024. A partir de l'endemà de la publicació, les persones interessades tindran un termini de tres dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que creguen pertinents, davant de l'òrgan gestor (mua.convocatorias@ua.es). 

Transcorregut aquest termini i a la vista la proposta motivada de la resolució per la Comissió de Valoració, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució que escaiga.

8. Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria amb codi 2024SBV093 serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2024LS030 del Pla Estratègic de Subvencions 2024 de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà al que disposa la Llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i aquesta convocatòria.

La dotació de les ajudes serà de 4.500 € serà sufragada amb càrrec al capítol IV ORGÀNICA 52.00.4B.00.01 del pressupost del Servei de Cultura. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la UA. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents.

9. Obligació, pagament i justificació del beneficiari

Les obligacions de les persones beneficiàries d'aquesta convocatòria són:

-        La participació en aquesta convocatòria suposa l'acceptació de les bases, que podran ser interpretades per la Comissió i el Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària en aquells aspectes no previstos inicialment.

-        Les persones beneficiàries estan obligades a tindre acabat el projecte a la finalització de la residència. L'execució dels projectes serà respectuosa amb els espais i la dinàmica diària del MUA. Els projectes seran flexibles per a adequar-los al conjunt de l'exposició. 

-        Les persones beneficiàries estan obligades a complir un 80% d'assistència en horari de 10 a 14 h de dilluns a divendres en el museu. 

-        Les persones beneficiàries s'obliguen a facilitar total la informació que els siga requerida i a complir, si escau, els deures que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

El mitjà de justificació del compliment de les obligacions es farà de la manera següent:

-      La justificació de les persones beneficiàries es farà mitjançant la realització de les residències, com a màxim, fins al 20 de setembre de 2024.

-      L'incompliment per part de les persones beneficiàries de les obligacions assenyalades en la legislació de subvencions i en aquesta convocatòria podrà donar lloc al reintegrament de les ajudes.

En virtut de l'article 34.4 de Llei 38/2003 General de Subvencions i article 88.2 del RD 887/2006 Reglament de la Llei General de Subvencions, s'estableix un primer pagament anticipat que suposa el lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció, per un import del 50% de la quantia concedida. El restant 50% serà abonat després de la justificació.

10. Drets de reproducció i propietat intel·lectual

Les persones autores dels projectes seleccionats autoritzen la Universitat d'Alacant a la seua reproducció, sempre que siga sense finalitats lucratives. La propietat intel·lectual i autoria sempre serà de l'autor o autora.

La participació en aquesta convocatòria, suposa la cessió a la Universitat d'Alacant de tots els drets de propietat intel·lectual, permesos per la legislació corresponent, que els corresponguen sobre les obres presentades, que es requerisquen per a fer amb aquestes tots els usos previstos en les bases. 

11. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, us comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió feta en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participació en aquesta.

En el marc dels tractaments esmentats, les vostres dades no podran ser cedides, excepte obligació legal.

Us informem que podreu exercir els vostres drets en relació amb el tractament de les dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud, amb fotocòpia de document d'identitat, presentada en el Registre General de la Universitat d'Alacant, dirigida a la Gerència de la Universitat, o a través dels mitjans que estableix l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. També a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades, els vostres drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant, podeu consultar-la en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

Els qui participen en aquesta convocatòria donen el consentiment a la utilització de les dades bàsiques de les obres, títol i descripció, per a finalitats de promoció de les accions pròpies de foment de la cultura, per part de l'organització.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades personals no podran ser cedides, excepte obligació legal. Així mateix, el material audiovisual i les dades de la seua autora o autor es publicaran en mua.ua.es i en les seues xarxes socials i en les del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària.

12. Recursos

Contra la convocatòria, les bases i qualsevol acte administratiu que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que siga competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant la rectora, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirecta el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

La rectora

PD de signatura, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Catalina Iliescu