BEQUES PER A REALITZAR CURSOS D'IDIOMES EN EL CENTRE SUPERIOR D'IDIOMES DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - PRIMER QUADRIMESTRE DEL CURS 2024/2025

Data d'aprovació
16/07/2024
Data de publicació
18/07/2024
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: BEQUES PER A REALITZAR CURSOS D'IDIOMES EN EL CENTRE SUPERIOR D'IDIOMES DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - PRIMER QUADRIMESTRE DEL CURS 2024/2025

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimarts, 16 de juliol de 2024

BEQUES PER A REALITZAR CURSOS D'IDIOMES EN EL CENTRE SUPERIOR D'IDIOMES DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - PRIMER QUADRIMESTRE DEL CURS 2024/2025

1.     Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes per a la realització de cursos d'idiomes per part de l'estudiantat de la Universitat d'Alacant (d'ara endavant, UA) en el Centre Superior d'Idiomes (d'ara endavant, CSI).

El coneixement d'idiomes contribueix de manera essencial a la formació integral de l'estudiantat. L'aprenentatge s'ha convertit en un objectiu fonamental de les polítiques de formació perquè afavoreix la lliure circulació, la comunicació i l'ampliació de les oportunitats laborals.

2.     Requisits de les Persones Beneficiàries

Podrà sol·licitar aquestes beques l'estudiantat que curse ensenyaments que conduïsquen a títols oficials de grau en la UA i els seus centres adscrits, en el curs 2024/2025, i que reunisquen els requisits següents:

2.1 Haver-se inscrit en els cursos d'idioma del primer quadrimestre del curs 2024/2025 en el CSI.

2.2 Estar matriculat/da en estudis oficials de grau de la UA en el moment de realitzar la inscripció en el curs del CSI i mantenir aquesta matricula durant el període de realització del curs.

2.3  No ser beneficiari de cap altre tipus d'ajudes o formes de finançament, per a la mateixa finalitat, qualsevol que siga el seu origen públic o privat, a les quals puga accedir l'alumnat per a un mateix curs d'idiomes.

2.4 No s'adjudicaran aquestes beques a qui, havent sigut beneficiari en convocatòries anteriors, haja abandonat el curs i/o no haja realitzat la prova d'avaluació.

2.5 Excepcionalment es podrà adjudicar aquestes beques a l'estudiantat que curse en l'any acadèmic 2024/2025 ensenyaments oficials de Màster o Doctorat (Veure l'apartat 3). L'alumnat de màster i doctorat haurà d'estar matriculat en aquests estudis durant la inscripció en el curs del CSI i mantenir aquesta matricula durant tot el desenvolupament d'aquest.

2.6 Complir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per a ser beneficiari/a de subvencions, i no incórrer en cap de les causes d'incompatibilitat o prohibició establides en aquest article.

3.      Nombre i dotació de les beques

Es concedirà un màxim de 400 beques que s'atorgaran per rigorós ordre de puntuació aplicant els criteris arreplegats en aquesta convocatòria.

L'import de la beca serà de 275€.

La concessió de l'ajuda suposa la reducció de 275 € del pagament de la taxa del curs d'idiomes a la persona beneficiària.

En el cas dels cursos corresponents als programes de cursos intensius que inclouen diferents nivells (A2-B1, A1-A2, B1 primera part y B1 segona part combinats) en els idiomes de francès i italià, l'import de la beca finançarà únicament la taxa corresponent a un únic nivell, per la qual cosa la persona beneficiària haurà d'abonar la diferència.

Únicament s'adjudicarà una beca per estudiant. En el cas que no s'esgoten les ajudes, es podrà adjudicar una segona beca per estudiant per a un segon curs.

Si continuara sense esgotar-se les ajudes, es podran adjudicar a estudiants matriculats durant el curs 2024/2025 en estudis oficials de Doctorat o Màster.

4.      Termini, procediment de sol·licituds i documentació

El termini per a sol·licitar l'ajuda s'obrirà des del 22 de juliol fins al 18 de setembre de 2024 a les 13.00 hores.

Les sol·licituds presentades fora del termini establit en la convocatòria seran excloses del procediment de concessió.

Les sol·licituds s'emplenaran telemàticament, a través del formulari de sol·licitud publicat en la següent pàgina web: https://sa.ua.es/es/becas/          

En aquesta mateixa direcció es troba la resta d'informació general referent a la convocatòria, i l'accés a tota la normativa i legislació esmentada en aquesta.

La persona sol·licitant d'aquesta beca podrà formalitzar la seua matrícula en el curs d'idiomes, interrompent l'obligació del pagament de 275 € de la taxa fins a la resolució d'aquesta convocatòria.

Amb la presentació de la sol·licitud, el/la sol·licitant declara expressament que compleix els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per a ser beneficiari/a de subvencions, i que no incorre en cap dels causes d'incompatibilitat o prohibició establides en aquest article.

En tractar-se d'una ajuda que no està exempta de tributar per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, serà necessari adjuntar en el formulari d'inscripció, degudament emplenat i signat, durant el termini de sol·licitud corresponent, el document de Comunicació de dades al pagador a l'efecte de l'IRPF (Model 145), disponible en la web.

En el cas d'estudiants amb residència fiscal a l'estranger, hauran de presentar, dins del mateix termini de sol·licitud, un Certificat de Residència fiscal del país en el qual tinguen establida la seua residència.

La falta de lliurament d'aquests documents comportarà la denegació de l'ajuda.

Els requisits als quals fa referència els punts 2.2 i 2.5 que no figuren en l'expedient del sol·licitant en la data en què acaba el termini de presentació de sol·licituds, no seran tinguts en compte per a la concessió de la beca.

5.     Criteris d'adjudicació

Les ajudes s'atorgaran per rigorós ordre de puntuació.

Per a això, es tindrà en compte la nota mitjana de l'expedient obtinguda per l'alumnat, en la data en què acaba el termini de presentació de sol·licituds.

Per a l 'alumnat que es matricule per primera vegada de primer curs d 'estudis de grau i accedisca a la universitat mitjançant la prova d 'accés a la Universitat (PAU), s 'atendrà la nota d 'accés a la universitat amb exclusió de la qualificació obtinguda en les proves de les matèries d 'opció del bloc de les assignatures troncals, és a dir, aquesta nota d 'accés serà calculada seguint la fórmula 60% (qualificació final de batxillerat) + 40% (nota de la fase obligatòria de la PAU). En les altres vies d 'accés a la universitat s 'atendrà la nota obtinguda en la prova o l 'ensenyament que permeta l 'accés a la universitat.

Per a l'alumnat de màster o doctorat, es tindrà en compte la nota mitjana dels estudis que els van donar accés a aquestes titulacions.

En cas d'empat, els criteris de desempat seran en primer lloc, no haver obtingut beca en convocatòries anteriors per al mateix idioma i nivell. En cas de persistir l'empat, es decidirà per sorteig.

6.  Unitat gestora, comissió de valoració i procediment de concessió de beques

6.1 Unitat Gestora

La unitat gestora d'aquestes beques serà la unitat de Beques del Servei d'Alumnat.

Els interessats podran realitzar consultes a la unitat a través del formulari contacta amb nosaltres: https://sa.ua.es/va/becas/dades-de-contacte.html i presentar documentació a través del tràmit de l'e Administración: UACloud-eAdministración -Acadèmics-Lliurament de documentació per a la unitat de beques:

6.2 Comissió de Valoració

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds, denominada "Comissió de Selecció de Becaris", tindrà la següent composició:

Presidenta:

-Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat o persona en qui delegue.

Vocals:

- El/la director/a del Centre Superior d'Idiomes.

- El/la director/a del Servei d'Alumnat que actuarà com a secretària de la Comissió.

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

6.3 Procediment de concessió de beques

El procediment de concessió i denegació de beques serà el següent:

6.3.1 La Comissió de Selecció valorarà les sol·licituds de les beques segons els criteris establits en aquesta convocatòria. A aquest efecte, la Comissió podrà requerir els documents que considere necessaris, si escau, per a la resolució de la sol·licitud de les beques.

6.3.2 Una vegada valorades les sol·licituds per part de la Comissió de Selecció, s'elevarà a l'òrgan competent la proposta de resolució provisional de concessió i denegació de beques, que es farà pública en la pàgina web https://sa.ua.es/va/becas/   

D'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i tindrà els mateixos efectes.

6.3.3 Es concedirà un termini de tres dies, comptador des de l'endemà de la publicació en la pàgina web, perquè les persones interessats al·leguen i presenten els documents i justificants que consideren pertinents.

6.3.4 Les persones que encara no hagen lliurat el Model 145 emplenat correctament o el Certificat de Residència Fiscal esmentat en l'apartat 4, disposaran d'aquest termini de tres dies per a lliurar-lo, en cas que no lliuren la documentació s'entendrà que renuncien a l'ajuda i es disposarà de la mateixa per a noves persones beneficiàries.

6.3.5 La Comissió de Selecció estudiarà les al·legacions presentades i formularà una proposta de resolució que serà elevada, a través de l'òrgan instructor, a la Rectora de la Universitat d'Alacant per a la resolució definitiva.

7.      Resolució, notificació i publicació dels resultats

La rectora de la Universitat d'Alacant acordarà la resolució definitiva de la convocatòria i es publicarà en la pàgina web https://sa.ua.es/va/ amb data anterior a l'inici dels cursos.

D'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i tindrà els mateixos efectes.

Juntament amb la relació de les persones que han obtingut beca, es publicarà una llista d'espera formada per l'alumnat que, tot i que complisca els requisits de la convocatòria, no haja obtingut beca. Amb posterioritat a la resolució definitiva, les revocacions, anul·lacions o renúncies de beques d'estudiants inicialment adjudicataris/àries donaran lloc al corresponent moviment en la llista d'espera, seguint l'ordre de puntuació establit en la normativa que regula aquesta convocatòria.

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web: https://sa.ua.es/va/becas/     

8. Renúncies

Es permetrà la renúncia a la beca, sense que aquesta penalitze en futures convocatòries, sempre que aquesta renúncia siga comunicada dins de la primera setmana del curs d'idiomes. Després d'aqueix termini, només es consideraran les renúncies sense penalització, en casos de força major degudament justificat.

En el context d'aquesta convocatòria, s'entendrà per "força major", aquella que es produïsca de forma sobrevinguda amb posterioritat a la data de matrícula, a causa d'una situació o esdeveniment imprevisible i excepcional aliè a la voluntat de l'estudiant i no atribuïble a error o negligència per part seua.

9.     Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria amb codi 2024SBV153 serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2024SL016 del Pla Estratègic de Subvencions 2024 de la Universitat d'Alacant.

La dotació de les ajudes, d'un màxim de 110.000,00 euros, serà sufragada amb càrrec al capítol IV (orgànica 50.10.4B.00.04) de crèdits del pressupost del centre de despesa del Servei d'Alumnat. La dotació d'aquesta convocatòria queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici 2024 de la Universitat d'Alacant.

Una vegada resolta la convocatòria, la Universitat d'Alacant compensarà al Centre Superior d'Idiomes l'import de 275 € de la taxa del curs d'idiomes de les persones beneficiàries.

A aquesta convocatòria li serà aplicable el que es disposa en la Llei Ley 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria.

10.   Obligació i justificació del beneficiari

Les persones beneficiàries de les beques que es convoquen mitjançant aquesta resolució queden obligades a:

9.1 Destinar la beca a la finalitat per a la qual es concedeix, és a dir, a la matriculació, l'assistència a classe i la realització de les proves d'avaluació.

9.2 Acreditar davant l'entitat que concedeix el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió.

9.3 Comunicar a la Universitat l'obtenció de subvencions o beques per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional o internacional.

9.4      Posar en coneixement de la Universitat, per mitjà del Centre Superior d'Idiomes l'anul·lació de matrícula, així com qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la beca.

9.5. Procedir al reintegrament dels fons en el cas de no destinar la beca a la finalitat per a la qual se li concedeix. La universitat notificarà al beneficiari aquesta circumstància perquè procedisca a la devolució, de la quantitat indegudament percebuda en el termini d'un mes. De no efectuar-se la devolució en el termini indicat, la universitat incoarà el corresponent expedient de reintegrament.

La justificació de la destinació de l'ajuda al compliment de la seua finalitat es realitzarà una vegada finalitza el curs. Amb data 15 de gener de 2025 es comprovarà que tots els beneficiaris han destinat la beca a la finalitat per a la qual s'ha concedit, és a dir, matriculació, assistència a classe i realització de les proves d'avaluació.

11.   Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que estableix la legislació vigent en matèria de protecció de dades, es comunica que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella.

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades podran ser facilitats al Centre Superior d'Idiomes, a òrgans de la Universitat i a la comissió de selecció, amb la finalitat de poder tramitar i resoldre aquesta convocatòria, i en butlletins oficials. Així mateix, es comunicaran les resolucions corresponents en la pàgina web indicada en la convocatòria.

No es realitzaran un altre tipus de cessions llevat que poguera existir obligació legal per a això.

La persona sol·licitant pot exercir els seus drets pel que fa al tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/                    

La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, els drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

12.   Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant les actuacions definitives de la comissió de valoració podrà interposar-se el recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre-ho. D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directa o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims. L'oposició a aquests actes de tràmit podrà al·legar-se per les persones interessades per a la seua consideració en la resolució que pose fi al procediment.

Alacant, a  18 de juliol de 2024

La rectora

P.D. de signatura, la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat

(Resolució de 22 de desembre de 2020)

Rosario Isabel Ferrer Cascales