BEQUES PER A REALITZAR CURSOS D'IDIOMES EN EL CENTRE SUPERIOR D'IDIOMES DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - ESTIU CURS 2024/2025

Data d'aprovació
09/04/2025
Data de publicació
10/04/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: BEQUES PER A REALITZAR CURSOS D'IDIOMES EN EL CENTRE SUPERIOR D'IDIOMES DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - ESTIU CURS 2024/2025

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dimecres, 9 d'abril de 2025

BEQUES PER A REALITZAR CURSOS D'IDIOMES EN EL CENTRE SUPERIOR D'IDIOMES DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT - ESTIU CURS 2024/2025

1.     Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes per a la realització de cursos d'idiomes per part de l'estudiantat de la Universitat d'Alacant (d'ara endavant, UA) en el Centre Superior d'Idiomes (d'ara endavant, CSI). 

El coneixement d'idiomes contribueix de manera essencial a la formació integral de l'estudiantat. El seu aprenentatge s'ha convertit en un objectiu fonamental de les polítiques de formació perquè afavoreix la lliure circulació, la comunicació i l'ampliació de les oportunitats laborals. 

2.     Requisits de les Persones Beneficiàries

Per a sol·licitar la participació en aquesta convocatòria i obtenir la condició de persona beneficiària, l'estudiantat ha de complir els següents requisits: 

2.1 Haver-se inscrit en els cursos d'idioma d'estiu del curs 2024/2025 en el CSI. 

2.2 Estar matriculat en estudis oficials de Grau de la UA en el moment de realitzar la inscripció en el curs del CSI i mantenir aquesta matricula durant el període de realització del curs. 

2.3  No ser beneficiari de cap altre tipus d'ajudes o formes de finançament, per a la mateixa finalitat, qualsevol que siga el seu origen públic o privat, a les quals puga accedir l'estudiantat per a un mateix curs d'idiomes. 

2.4 No s'adjudicaran aquestes beques a les persones que, havent sigut beneficiari en convocatòries anteriors, hagueren abandonat el curs i/o no hagueren realitzat la prova d'avaluació. 

2.5 Excepcionalment, es podrà adjudicar aquestes beques a l'estudiantat que curse en l'any acadèmic 2024/2025 ensenyaments oficials de Màster o Doctorat (Veure l'apartat 3). L'estudiantat de màster i doctorat haurà d'estar matriculat en aquests estudis durant la inscripció en el curs del CSI i mantenir aquesta matricula durant tot el desenvolupament d'aquest. 

2.6 Complir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per a ser beneficiari/a de subvencions, i no incórrer en cap de les causes d'incompatibilitat o prohibició establides en aquest article. 

2.7 L'estudiantat estranger haurà d'acreditar autorització de residència/estada a Espanya. 

2.8 L'estudiantat s'identificarà en la sol·licitud de l'ajuda amb el DNI/NIE, no admetent-se les sol·licituds la identificació de les quals siga el passaport. 

3.      Nombre i dotació de les beques 

Es concedirà un màxim de 100 beques que s'atorgaran per rigorós ordre de puntuació aplicant els criteris arreplegats en aquesta convocatòria. 

L'import de la beca serà de 300 €. La concessió de l'ajuda suposa la reducció de 300 € del pagament del preu del curs d'idiomes a la persona beneficiària. 

Únicament s'adjudicarà una beca per estudiant. En el cas que no s'esgoten les ajudes, es podrà adjudicar una segona beca per estudiant per a un segon curs. 

Si continuara sense esgotar-se les ajudes, es podran adjudicar a estudiants matriculats durant el curs 2024/2025 en estudis oficials de Màster o Doctorat. 

4.      Termini, procediment de sol·licituds i documentació 

El termini per a sol·licitar l'ajuda serà des del 10 d'abril fins al 27 de juny de 2025. 

Les sol·licituds presentades fora del termini establit en la convocatòria seran excloses del procediment de concessió. 

Les sol·licituds s'emplenaran telemàticament, a través del formulari de sol·licitud publicat en la següent pàgina web: https://sa.ua.es/es/becas/ .En aquesta mateixa direcció es troba la resta d'informació general referent a la convocatòria, i l'accés a tota la normativa i legislació esmentada en aquesta. 

La persona sol·licitant d'aquesta beca podrà formalitzar la seua matrícula en el curs d'idiomes, interrompent l'obligació del pagament de 300 € fins a la resolució d'aquesta convocatòria. 

Amb la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant declara expressament que compleix els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per a ser beneficiaria de subvencions, i que no incorre en cap dels causes d'incompatibilitat o prohibició establides en aquest article. 

En tractar-se d'una ajuda que no està exempta de tributar per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, serà necessari adjuntar en el formulari d'inscripció, degudament emplenat i signat, durant el termini de sol·licitud corresponent, el document de Comunicació de dades al pagador a l'efecte de l'IRPF (Model 145), disponible en la web. 

En el cas d'estudiants amb residència fiscal a l'estranger, hauran de presentar, dins del mateix termini de sol·licitud, un Certificat de Residència fiscal del país en el qual tinguen establida la seua residència. 

La falta de lliurament d'aquests documents comportarà la denegació de l'ajuda. 

Els requisits als quals fa referència els punts 2.2 i 2.5 que no figuren en l'expedient del sol·licitant en la data en què acaba el termini de presentació de sol·licituds, no seran tinguts en compte per a la concessió de la beca. 

5.     Criteris d'adjudicació 

Les ajudes s'atorgaran per rigorós ordre de puntuació. Per a  fer-ho, es tindrà en compte la nota mitjana de l'expedient obtinguda en el curs acadèmic anterior o l'últim realitzat. 

Per a l'estudiantat que es matricule per primera vegada de primer curs d'estudis de grau i accedisca a la universitat mitjançant la prova d'accés a la Universitat (PAU), s'atendrà la nota d'accés a la universitat amb exclusió de la qualificació obtinguda en les proves de les matèries d'opció del bloc de les assignatures troncals, és a dir, aquesta nota d'accés serà calculada seguint la fórmula 60% (qualificació final de batxillerat) + 40% (nota de la fase obligatòria de la PAU). En les altres vies d'accés a la universitat s'atendrà la nota obtinguda en la prova o l'ensenyament que permeta l'accés a la universitat. 

Per a l'estudiantat de màster o doctorat, es tindrà en compte la nota mitjana dels estudis que els van donar accés a aquestes titulacions. 

En cas d'empat, els criteris de desempat seran en primer lloc, no haver obtingut beca en convocatòries anteriors per al mateix idioma i nivell. En cas de persistir l'empat, es decidirà per sorteig. 

6.      Unitat gestora, comissió de valoració i procediment de concessió de beques 

6.1 Unitat Gestora

L'òrgan gestor de la convocatòria, serà la Directora del Servei d'Alumnat, qui s'encarregarà de l'ordenació i instrucció del procediment i acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se la resolució.

La unitat administrativa de referència, serà la Unitat de Beques del Servei d'Alumnat. Les persones interessades podran contactar amb aquesta unitat en aquesta direcció https://sa.ua.es/va/becas/contacta-amb-nosaltres.html i presentar documentació en aquesta direcció https://s.ua.es/_MNy , a través del tràmit eAdministració-Acadèmics-Lliurament de documentació per a la unitat de Beques.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació requerida es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que, si així no es fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment. 

6.2 Comissió de Valoració 

La Comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds, denominada "Comissió de Selecció", tindrà la següent composició o, si és el cas, persones que els substituïsquen: 

Presidència: 

- Vicerector d'Estudiants i Ocupació 

Vocals: 

- El director del Centre Superior d'Idiomes. 

- La directora del Servei d'Alumnat. 

- La Subdirectora de Beques i Títols que actuarà com a secretària de la Comissió. 

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI). 

6.3 Procediment de concessió de beques 

El procediment de concessió i denegació de beques serà el següent: 

6.3.1 La Comissió de Selecció valorarà les sol·licituds de les beques segons els criteris establits en aquesta convocatòria. A aquest efecte, la Comissió podrà requerir els documents que considere necessaris, si escau, per a la resolució de les sol·licituds de les beques. 

6.3.2 Una vegada valorades les sol·licituds per part de la Comissió de Selecció, s'elevarà a l'òrgan competent la proposta de resolució provisional de concessió i denegació de beques, que es farà pública en la pàgina web https://sa.ua.es/va/becas/ 

D'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i tindrà els mateixos efectes. 

6.3.3 Es concedirà un termini de tres dies, comptador des de l'endemà de la publicació en la pàgina web, perquè les persones interessats al·leguen i presenten els documents i justificants que consideren pertinents. 

6.3.4 Les persones que encara no hagen lliurat el Model 145 emplenat correctament o el Certificat de Residència Fiscal esmentat en l'apartat 4, disposaran d'aquest termini de tres dies per a lliurar-lo, en cas que no lliuren la documentació s'entendrà que renuncien a l'ajuda i es disposarà de la mateixa per a noves persones beneficiàries. 

6.3.5 La Comissió de Selecció estudiarà les al·legacions presentades i formularà una proposta de resolució que serà elevada, a la Rectora de la Universitat d'Alacant per a la resolució definitiva. 

7.      Resolució, notificació i publicació dels resultats 

La rectora de la Universitat d'Alacant acordarà la resolució definitiva de la convocatòria i es publicarà en la pàgina web https://sa.ua.es/va/. 

D'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, aquesta publicació substituirà la notificació a les persones interessades i tindrà els mateixos efectes. 

Juntament amb la relació de les persones que han obtingut beca, es publicarà una llista d'espera formada per estudiants que, tot i que complisca els requisits de la convocatòria, no haja obtingut beca. Amb posterioritat a la Resolució Definitiva, les revocacions, anul·lacions o renúncies de beques d'estudiants inicialment adjudicataris donaran lloc al corresponent moviment en la llista d'espera, seguint l'ordre de puntuació establit en la normativa que regula aquesta convocatòria i, en conseqüència, es dictaran les corresponents resolucions per l'òrgan competent. 

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en l'adreça web: https://sa.ua.es/va/becas/

8.          Renúncies

Es permetrà la renúncia a la beca, sense que aquesta penalitze en futures convocatòries, sempre que aquesta renúncia siga comunicada dins de la primera setmana del curs d'idiomes. Després d'aqueix termini, només es consideraran les renúncies sense penalització, en casos de força major degudament justificat.

En el context d'aquesta convocatòria, s'entendrà per "força major", aquella que es produïsca de forma sobrevinguda amb posterioritat a la data de matrícula, a causa d'una situació o esdeveniment imprevisible i excepcional aliè a la voluntat de l'estudiant i no atribuïble a error o negligència per part seua. 

9.     Marc legal i pressupostari

La convocatòria d'aquesta ajuda, amb codi 2025SBV118 serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2025SL015 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant. 

La dotació de les ajudes, d'un màxim de 30.000 euros, serà sufragada amb càrrec al capítol IV (orgànica 50104B0004) de crèdits del pressupost del centre de despesa del Servei d'Alumnat. La dotació d'aquesta convocatòria queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de la Universitat d'Alacant. S'aplicaran les disposicions fiscals vigents. 

Una vegada resolta la convocatòria, la Universitat d'Alacant compensarà al Centre Superior d'Idiomes l'import de 300 € del preu del curs d'idiomes de les persones beneficiàries. 

La subvenció assignada s'ajustarà al que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en la normativa interna de la Universitat d'Alacant i la present convocatòria. 

10.   Obligació,  justificació de la persona beneficiària i pagament 

Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003 General de Subvencions, les següents: 

1.    L'activitat subvencionada haurà de realitzar-se des de juny fins a setembre de 2025. 

2.    Destinar la beca a la finalitat per a la qual es concedeix, és a dir, a la matriculació, l'assistència a classe i la realització de les proves d'avaluació. 

3.    Acreditar davant l'entitat que concedeix el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió. 

4.    Comunicar a la Universitat l'obtenció de subvencions o beques per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional o internacional. 

5.    Posar en coneixement de la Universitat, per mitjà del Centre Superior d'Idiomes l'anul·lació de matrícula, així com qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la beca. 

A més, són obligacions de les persones beneficiàries, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, les contemplades en l'article 14 de Llei 38/2003, General de Subvencions, d'entre les que es troben: 

a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa d'aplicació.

b) Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.

c) Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

La justificació de la destinació de l'ajuda al compliment de la seua finalitat es realitzarà una vegada finalitza el curs. Amb data 15 de setembre de 2025 es comprovarà que tots els beneficiaris han destinat la beca a la finalitat per a la qual s'ha concedit, és a dir, matriculació, assistència a classe i realització de les proves d'avaluació. 

La Universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida, mitjançant transferència, en un sol pagament per l'import de 300 euros. 

11.   Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que estableix la legislació vigent en matèria de protecció de dades, es comunica que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria. 

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la seua sol·licitud de participació en ella. 

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades podran ser facilitats al Centre Superior d'Idiomes, a òrgans de la Universitat i a la comissió de selecció, amb la finalitat de poder tramitar i resoldre aquesta convocatòria, i en butlletins oficials. Així mateix, es comunicaran les resolucions corresponents en la pàgina web indicada en la convocatòria. 

No es realitzaran un altre tipus de cessions llevat que poguera existir obligació legal per a això. 

La persona sol·licitant pot exercir els seus drets pel que fa al tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/

La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, els drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant, pot consultar-la en el següent enllaç: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html 

12.   Recursos 

Contra la convocatòria, les seues bases i quants actes administratius es deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós-administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 38.4 de la llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de la present, davant la rectora, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant les actuacions definitives de la comissió de valoració podrà interposar-se el recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre-ho. D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directa o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims. L'oposició a aquests actes de tràmit podrà al·legar-se per les persones interessades per a la seua consideració en la resolució que pose fi al procediment. 

Alacant, a 9 d'abril de 2025

La rectora 

P.D. de signatura, el  Vicerectora d'Estudiants i Ocupació

(Resolució de 9 de desembre de 2024)

Raúl Ruiz Callado