AJUDES PER A L'ONZÈ PROGRAMA DE RESIDÈNCIES DE CREACIÓ I INVESTIGACIÓ ARTÍSTICA DEL MUSEU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2025

Data d'aprovació
11/04/2025
Data de publicació
15/04/2025
Òrgan competent
Rectora
Secció
CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Títol: AJUDES PER A L'ONZÈ PROGRAMA DE RESIDÈNCIES DE CREACIÓ I INVESTIGACIÓ ARTÍSTICA DEL MUSEU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2025

Secció: CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: divendres, 11 d'abril de 2025

AJUDES PER A L'ONZÈ PROGRAMA DE RESIDÈNCIES DE CREACIÓ I INVESTIGACIÓ ARTÍSTICA DEL MUSEU DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT 2025

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de cinc ajudes de producció per a la realització d'un projecte d'arts visuals en les instal·lacions del Museu de la Universitat d'Alacant. 

Les residències es desenvoluparan del 08 al 19 de setembre de 2025, de dilluns a divendres, en horari de 10 h a 14 h, en el Museu de la Universitat d'Alacant.

El Museu de la Universitat d'Alacant es compromet a realitzar una exposició col·lectiva amb els projectes elaborats a la sala Sempere l'any de la convocatòria. 

El projecte de les residències del MUA tindran un caràcter transversal, i el seu
desenvolupament es vincularà amb altres iniciatives de la Universitat d'Alacant.

2. Requisits de les persones beneficiàries 

Podran sol·licitar aquesta ajuda les persones artistes, o col·lectius d'artistes més grans de setze anys, de qualsevol nacionalitat.

3. Nombre i dotació de les ajudes

Es concedirà un nombre màxim de cinc ajudes de producció.

Tres ajudes estan dotades de 500 € bruts per a la producció dels projectes, i dues, a més dels 500 € bruts, inclouen una dotació addicional de 1.000 € bruts en concepte de despeses de desplaçament, allotjament i dietes.

4. Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1. Termini de presentació

La convocatòria es publicarà en BOUA amb caràcter informatiu, prèviament a la publicació de l'extracte en el DOGV.

El termini per a sol·licitar la beca s'obrirà a partir de l'endemà de publicar-se en el DOGV i acabarà a les 23.59 h, del 29 de juny de 2025.

4.2. Procediment de presentació

La documentació es presentarà en un únic projecte en format PDF, que no excedirà 10 MB, a través del correu electrònic mua.convocatorias@ua.es dirigit al Museu de la Universitat d'Alacant, amb indicació de les dades d'aquesta convocatòria.

L'arxiu contindrà la documentació següent:

1.     Dades personals de l'artista o col·lectiu (nom i cognoms, número de NIF o NIE, adreça, telèfon i correu electrònic) i còpia del DNI, de l'artista i de cada membre del col·lectiu. 

2.     Descripció tècnica i conceptual del projecte a realitzar (esbossos, fotografies, etc.).

3.     Obres anteriors i currículum.

4.     Indicació de si se sol·licita la dotació addicional de 1.000 € bruts en concepte de despeses de desplaçament, allotjament i dietes.

Quan la documentació conste en poder de la Universitat d'Alacant, s'ha d'indicar la unitat administrativa que la va generar o en la qual va ser presentada.

5. Criteris d'adjudicació

L'assignació de les cinc ajudes per a l'Onzè Programa de Residències de Creació i Investigació Artística del Museu de la Universitat d'Alacant 2025, es farà seguint aquests criteris:

Criteris d'adjudicació:

1. Qualitat artística

2. Innovació

3. Originalitat

4. Adequació espaciotemporal

Fórmula de càlcul:

- Cadascun dels 4 criteris tindrà un pes del 25 % en la ponderació final.

Ponderació:

-  Cadascun dels 4 criteris podrà rebre un màxim de 25 punts.

Les cinc ajudes de producció, cadascuna de 500 € bruts, es concediran als projectes que obtinguen la puntuació total més alta segons els criteris d'adjudicació. Si el projecte és col·lectiu, l'ajuda es distribuirà equitativament entre els qui complisquen els requisits. 

A més, es concediran dues dotacions addicionals de 1.000 € cadascuna als dos projectes amb la puntuació més alta entre els artistes que residisquen a més de 80 quilòmetres d'Alacant i hagen sol·licitat aquesta dotació. En cas de tractar-se d'un projecte col·lectiu, la quantitat es repartirà de manera equitativa entre els integrants que complisquen els requisits. 

Si no es reben prou sol·licituds que arriben, almenys, a 50 punts en els criteris d'adjudicació, la convocatòria es podrà declarar deserta o concedir-se un nombre menor d'ajudes. 

Òrgan gestor i comissió de valoració

5.1. Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària s'encarregarà de l'ordenació i la instrucció del procediment, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de dictar resolució.

La unitat administrativa de referència serà el Museu de la Universitat d'Alacant, adreça electrònica de contacte: mua.convocatorias@ua.es

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no l'acompanye la documentació requerida, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així es considerarà que desisteix de la seua petició, amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment. 

5.2. Comissió de valoració

La comissió de valoració realitzarà l'examen i avaluació de les sol·licituds admeses i elaborarà l'informe de valoració.

La comissió tindrà la composició següent o, si escau, les persones que les substituïsquen: 

Presidència:

-       La Vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària.

Secretaria: 

            - Una persona de l'equip tècnic del Museu de la Universitat d'Alacant. 

Vocals:

-       Tres persones de l'equip tècnic del Museu de la Universitat d'Alacant. 

Els membres de la Comissió de Valoració signaran el document d'absència de conflicte d'interessos (DACI). 

6. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atenent el principi de transparència que recull la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i el que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es faran al llarg del mes de juny en l'adreça web: http://www.mua.ua.es/, substitueixen la notificació a les persones interessades i produeixen els mateixos efectes.

Després de rebre's les sol·licituds s'elaborarà una relació provisional de sol·licituds admeses i excloses i s'establirà un termini d'esmena de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la seua publicació. En transcórrer aquest termini, s'elaborarà la relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses, que serà remesa a la comissió de valoració per a la seua avaluació.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà a partir del 14 de juliol de 2025. A partir de l'endemà d'aquesta publicació, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a presentar les al·legacions que estime pertinents, davant l'òrgan gestor.

Una vegada transcorregut aquest termini i, si escau, resoltes les al·legacions presentades, la persona titular del Rectorat dictarà la resolució definitiva de concessió. 

7. Marc legal i pressupostari                

Aquesta convocatòria amb codi 2025SBV116, serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció 2025LS024 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2025) de la Universitat d'Alacant. https://nexe.ua.es/f/2838304

La subvenció assignada s'ajustarà al que disposa la Llei 38/2003 i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; normativa interna de la Universitat d'Alacant, i aquesta convocatòria.

La dotació d'aquesta convocatòria, d'un màxim de 4.500 €, serà sufragada amb càrrec al capítol IV 52004B0001 del pressupost del Servei de Cultura de la Universitat d'Alacant. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant. S'hi aplicaran les disposicions fiscals vigents. 

8. Obligacions, justificació de persones beneficiàries i pagament     

8.1. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries, a més de les establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, les següents:

-        L'activitat subvencionada s'ha de dur a terme l'any 2025.

-        La acceptació de les bases d'aquesta convocatòria, que podran ser interpretades per la comissió i la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària en aquells aspectes no previstos inicialment

-        Tenir enllestit el projecte seleccionat a la finalització de la residència amb respecte a la proposta inicial.

-        Executar els projectes respectant els espais i la dinàmica diària del MUA. Els projectes seran flexibles per a adequar-los al conjunt de l'exposició. 

-        La persona beneficiària complirà un 80 % d'assistència en horari de 10 a 14 h, de dilluns a divendres, al MUA. 

A més, són obligacions de les persones beneficiàries, l'acceptació i la justificació de l'ajuda, i les contingudes en l'article 14 de Llei 38/2003, general de subvencions, entre les quals hi ha:

a)    Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en els termes establits en aquestes bases reguladores i altra normativa aplicable.

b)    Sotmetre's a les actuacions, la comprovació, el seguiment i l'avaluació de la unitat gestora i òrgans de control interns i externs.

c)    Conservar els documents justificatius de l'activitat, una vegada realitzada, incloent-hi els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

8.2. Justificació de persones beneficiàries i pagament

Les persones beneficiàries hauran de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda i de l'aplicació dels fons percebuts fins al 19 de setembre de 2025, mitjançant la realització de les Residències.

La justificació de la destinació de l'ajuda al compliment de la seua finalitat serà prèvia a la concessió, mitjançant la comprovació dels requisits exigits per a la seua concessió. La universitat procedirà d'ofici al pagament de la subvenció concedida, mitjançant un pagament únic a través de transferència bancària als beneficiaris.

L'incompliment per la persona beneficiària de qualsevol dels requisits i obligacions establits en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com en la seua resolució de concessió, podrà donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció i al reintegrament, si escau, de les quantitats percebudes indegudament.

El pagament de les ajudes s'ajustarà dins del termini i en la forma escaient als procediments establits en la Universitat d'Alacant. El pagament es farà entre un i dos mesos després de la justificació de les ajudes.

El mitjà de justificació del compliment de les obligacions es farà de la manera següent:

·         La justificació de les persones beneficiàries es farà mitjançant la realització de les residències, com a màxim, fins al 19 de setembre de 2025.

·         L'incompliment per part de les persones beneficiàries de les obligacions assenyalades en la legislació de subvencions i en aquesta convocatòria podrà donar lloc al reintegrament de les ajudes.

9. Drets de reproducció i propietat intel·lectual

Les persones autores dels projectes seleccionats autoritzen la Universitat d'Alacant a la seua reproducció, sempre que siga sense fins lucratius. La propietat intel·lectual i autoria sempre serà de l'autor o autora.

La participació en aquesta convocatòria suposa la cessió a la Universitat d'Alacant de tots els drets de propietat intel·lectual, permesos per la legislació corresponent, que els corresponguen sobre les obres presentades, que es requerisquen per a realitzar amb aquestes tots els usos previstos en les bases i exclusivament en el context de les Residències.

10. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el consentiment expressat en la sol·licitud de participar-hi.

Els qui participen en aquesta convocatòria donen el consentiment a la utilització de les dades bàsiques de les obres, títol i descripció, per a finalitats de promoció de les accions pròpies de foment de la cultura, per part de l'organització.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades de la persona interessada no podran ser cedides, llevat d'obligació legal i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir la finalitat esmentada. El material audiovisual i les dades de l'autora o autor es publicaran en mua.ua.es i en les seues xarxes socials i en les del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària

Informem que la persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/es/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets de la persona interessada i la Política de privacitat de la Universitat d'Alacant es pot consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

11. Recursos

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sens perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims. 

La rectora

Sant Vicent del Raspeig, 11 d'abril 2025 

PD de signatura, la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària

(Resolució d'1 d'abril de 2025) 

Catalina Iliescu