I PREMI CEMAB A UN TREBALL DE FI DE GRAU / MÀSTER SOBRE L'OBRA LITERÀRIA DE MARIO BENEDETTI

Data d'aprovació
12/02/2026
Data de publicació
16/02/2026
Òrgan competent
Rectora
Secció
Convocatòries i concursos

Títol: I PREMI CEMAB A UN TREBALL DE FI DE GRAU / MÀSTER SOBRE L'OBRA LITERÀRIA DE MARIO BENEDETTI

Secció: Convocatòries i concursos

Òrgan: Rectora

Data d'aprovació: dijous, 12 de febrer de 2026

I PREMI CEMAB A UN TREBALL DE FI DE GRAU/MÀSTER SOBRE L'OBRA LITERÀRIA DE MARIO BENEDETTI

1.  Objecte de la convocatòria i procediment de concessió

Des de la creació eL 1999, ratificada per la Junta de Govern eL 2002, el Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti es configura com a centre d'estudis enfocat a la docència, la investigació i la transferència de coneixement en l'àmbit literari iberoamericà. El seu objectiu primordial és l'activitat acadèmica, investigadora i de difusió, des de la Universitat d'Alacant, dels estudis sobre les cultures i literatures d'Iberoamèrica i de les societats en les quals es desenvolupen.

El CeMaB alberga la biblioteca personal del domicili de Madrid de Mario Benedetti, que l'escriptor va donar a la institució l'any 2006 i que es troba a la disposició de la comunitat acadèmica en les instal·lacions del Ccntre, amb un fons de més de sis mil exemplars. La custòdia d'aquest llegat i el nom que denomina el centre determinen, així mateix, com un dels objectius principals del centre, l'estudi i la difusió de l'obra de l'escriptor.

En aquest sentit, la finalitat d'aquesta convocatòria de premi, en règim de concurrència competitiva, és impulsar i recompensar la realització de treballs de fi de grau (TFG) o treballs de fi de màster (TFM) d'elevada qualitat acadèmica que aborden l'obra literària de Mario Benedetti en qualsevol de les seues manifestacions i des de qualsevol perspectiva teoricometodològica.

2.  Requisits de les persones beneficiàries

Podrà optar a aquest premi l'alumnat que haja desenvolupat i defensat el seu TFG/TFM en la Universitat d'Alacant durant els cursos acadèmics 2023-2024 i 2024-2025 el projecte dels quals aborde l'obra literària de Mario Benedetti en qualsevol de les seues manifestacions.

El TFG/TFM presentat haurà d'haver aconseguit en la defensa una nota mínima de 9 (Excel·lent), acreditada mitjançant còpia anonimitzada de l'expedient acadèmic.

No podran optar a aquesta convocatòria treballs que ja hagen sigut premiats en convocatòries anteriors o que hagen obtingut en aquestes convocatòries una valoració menor de 7 per part de la comissió avaluadora corresponent.

3.  Nombre i dotació dels premis

Es concedirà 1 premi a un treball de fi de grau o un treball fi de màster per import de 400 €.

El premi podrà ser declarat desert si cap dels treballs presentats reuneix els requisits suficients per a merèixer-ne la concessió. La puntuació mínima requerida per a la concessió del premi és d'un 7 (i és 10 la màxima puntuació que pot obtenir-se).

El lliurament del premi es realitzarà en un acte públic en la Universitat d'Alacant que s'anunciarà amb suficient antelació.

4.  Termini i procediment de presentació de sol·licituds

4.1 Termini de presentació

El termini de presentació de treballs s'inicia a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en BOUA i finalitza el dia 30 d'abril de 2026.

4.2 Procediment de presentació

La documentació es presentarà de manera telemàtica a través del tràmit d'Instància genèrica disponible en l'aplicació d'UACloud.

En el camp EXPOSA haurà d'indicar-se: I PREMI CEMAB A TREBALL DE FI DE GRAU O TREBALL DE FI DE MÀSTER SOBRE L'OBRA LITERÀRIA DE MARIO BENEDETTI. Caldrà indicar-hi, a més, si es tracta d'un TFG o un TFM.

En el camp SOL·LICITA haurà d'indicar-se: dirigit al Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti (CeMaB).

En el camp DOCUMENTS ADJUNTS es pujarà en format PDF el treball de fi de grau o el treball de fi de màster sense que conste l'autoria ni la tutorització. S'hi adjuntarà també una còpia anonimitzada de l'expedient acadèmic en què conste la qualificació obtinguda pel TFG/TFM corresponent.

La grandària màxima admissible del document és de 15 Mb.

5.  Criteris d'adjudicació

Les sol·licituds seran avaluades per part de la Comissió de Valoració a partir de l'anàlisi i la discussió sobre la documentació rebuda per part de cadascuna de les candidatures. En l'adjudicació seran considerats els següents criteris:

  • Qualificació del TFG/TFM en l'expedient acadèmic: 50%
  • Rellevància del tema estudiat: 10%
  • Originalitat i rigor en el plantejament i disseny del treball: 20%
  • Estructura i redacció: 10%.

6. Òrgan gestor i Comissió de Valoració

6.1 Òrgan gestor

L'òrgan gestor de la convocatòria, la direcció del Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti (CeMaB), és l'encarregat de l'ordenació i la instrucció del procediment, per la qual cosa acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

El contacte de l'òrgan gestor serà: centro.benedetti@ua.es.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o la documentació requerida no s'hi adjunte adequadament, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la petició, amb la resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

6.2 Comissió de Valoració

La Comissió de Valoració realitzarà l'examen i l'avaluació de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació del premi.

La comissió tindrà la següent composició:

Presidència: Beatriz Aracil Varón. Directora del Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti.

Secretaria: Mónica Ruiz Bañuls. Secretària acadèmica del Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti.

Vocals: tres membres del CeMaB que pertanyen al col·lectiu PDI de la Universitat d'Alacant.

Els membres de la Comissió de Valoració signaran un document d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

7. Resolució, notificació i publicació dels resultats

Atès el principi de transparència arreplegat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i allò que disposa l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions detallades en aquestes bases es realitzaran en la pàgina web https://web.ua.es/va/centrobenedetti/centre-d-estudis-literaris-iberoamericans-mario-benedetti.html, que substitueix la notificació a les persones interessades i té els mateixos efectes.

La proposta de resolució provisional de les ajudes es publicarà entre l'1 i el 10 de juliol de 2026. A partir de l'endemà de la publicació, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació de les al·legacions que consideren pertinents davant l'òrgan gestor.

Després d'aquest termini i, si escau, una vegada resoltes les al·legacions presentades, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà la resolució definitiva de concessió.

8. Marc legal i pressupostari

Aquesta convocatòria, amb codi 2026SBV053, serveix de base reguladora i es troba recollida en la línia de subvenció número 2026LS018 del Pla Estratègic de Subvencions 2025-2027 (exercici 2026) de la Universitat d'Alacant.

La subvenció assignada s'ajustarà a allò que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la normativa interna de la Universitat d'Alacant i aquesta convocatòria.

La dotació d'aquesta convocatòria, de 400 euros, serà sufragada amb càrrec al capítol IV orgànica 71004P0001 del pressupost del Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti. L'execució d'aquesta dotació està supeditada a la disponibilitat pressupostària de la Universitat d'Alacant. S'hi aplicaran les disposicions fiscals vigents.

9. Obligació i justificació del beneficiari

La persona beneficiària d'aquesta convocatòria està obligada a presentar el fitxer de tercers corresponent, juntament amb una fotocòpia del DNI.

La presentació d'aquests documents es realitzarà en els 15 dies naturals següents a la notificació del premi.

10. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades pels sol·licitants amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria.

La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant, i en el consentiment expressat en la sol·licitud de participació.

En el marc dels tractaments esmentats, aquestes dades no podran ser cedides, excepte obligació legal, i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir la finalitat esmentada.

Les persones que concórreguen a aquesta convocatòria poden exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Poden, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de Protecció de Dades a través de l'adreça dpd@ua.es.


La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant pot consultar-se en el següent enllaç:
https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

11. Recursos

Contra la convocatòria, les bases i els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent en el termini de dos mesos comptador a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

D'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, no es podrà presentar recurs contra els actes de tràmit, llevat que aquests decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte o determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims.

Alacant, 12 de febrer 2026

La rectora,

PD de signatura, el vicerector d'Estudiants i Ocupació (Resolució de 19 de desembre de 2024)

 Raúl Ruiz Callado