NORMATIVA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT REGULADORA DE LES CONVOCATÒRIES PER A LA SELECCIÓ DE PERSONAL INVESTIGADOR CONTRACTAT EN RÈGIM LABORAL TEMPORAL I LA SEUA CONTRACTACIÓ

Data d'aprovació
29/06/2021
Data de publicació
30/06/2021
Òrgan competent
Consell de Govern
Secció
Disposicions generals

Títol: NORMATIVA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT REGULADORA DE LES CONVOCATÒRIES PER A LA SELECCIÓ DE PERSONAL INVESTIGADOR CONTRACTAT EN RÈGIM LABORAL TEMPORAL I LA SEUA CONTRACTACIÓ

Secció: Disposicions generals

Òrgan: Consell de Govern

Data d'aprovació: dimarts, 29 de juny de 2021

El Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, en la sessió ordinària del dia 29 de juny de 2021, ha aprovat per unanimitat la Normativa de la Universitat d'Alacant reguladora de les convocatòries per a la selecció de personal investigador contractat en règim laboral temporal i la seua contractació.

NORMATIVA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT REGULADORA DE LES CONVOCATÒRIES PER A LA SELECCIÓ DE PERSONAL INVESTIGADOR CONTRACTAT EN RÈGIM LABORAL TEMPORAL I LA SEUA CONTRACTACIÓ

L'article 48.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, en endavant LOU, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la qual  es regula el règim del personal docent i investigador contractat, faculta les universitats per a contractar personal investigador, tècnic o altre personal a través del contracte de treball per obra o servei determinat per al desenvolupament de projectes d'investigació científica o tècnica.

La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, va introduir modificacions en el règim del personal investigador, al qual defineix en l'art. 13.1 com "el que, estant en possessió de la titulació exigida en cada cas, du a terme una activitat investigadora, entesa com el treball creatiu realitzat de manera sistemàtica per a incrementar el volum de coneixements, incloent-hi els relatius a l'ésser humà, la cultura i la societat, l'ús d'eixos coneixements per a crear noves aplicacions, la transferència i la divulgació".

Així mateix, la Llei 14/2011 va ampliar en l'art 20.1 les possibilitats de contractació de personal investigador de les universitats a tres noves modalitats, en concret el contracte predoctoral, el d'accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació i el d'investigador distingit, i estableix una limitació per a les universitats públiques, ja que només podran contractar a través d'eixes modalitats quan siguen perceptores de fons la destinació de les quals incloga la contractació de personal investigador o per al desenvolupament dels programes propis de R+D+i (art. 20.2.b).

D'altra banda, la Llei 14/2011 estableix en el preàmbul que "el Sistema Espanyol de Ciència i Tecnologia i Innovació ha d'incorporar els criteris de màxima mobilitat i obertura que regeixen en l'àmbit científic internacional". També defineix la internacionalització del Sistema Espanyol de Ciència i Tecnologia i Innovació com un component intrínsec de les accions de foment i coordinació, alhora que promou accions per a augmentar la visibilitat internacional i la capacitat d'atracció d'Espanya en l'àmbit de la investigació i transferència del coneixement. La llei assegura que "es potenciarà la mobilitat i l'intercanvi de personal investigador entre diferents agents d'execució, públics i privats, en l'àmbit espanyol, en el marc de la Unió Europea i en els acords de cooperació recíproca internacional" (art. 17).

D'acord amb tot això, i atès que el desenvolupament de projectes d'investigació que es duen a terme en la Universitat d'Alacant, especialment aquells finançats amb fons internacionals, pot requerir la contractació de personal investigador estranger, es considera necessària l'aprovació d'una nova normativa que arreplegue les diferents modalitats de contractació laboral que la Universitat d'Alacant pot formalitzar per a la contractació temporal de personal investigador espanyol i estranger, com també el règim jurídic de cadascuna.

Capítol I. Disposicions generals

Art. 1. Objecte

L'objecte d'aquesta normativa és regular el sistema de selecció i la contractació amb caràcter temporal de personal investigador per a col·laborar en tasques d'investigació per al desenvolupament de projectes, convenis i acords d'investigació de la Universitat d'Alacant.

Art. 2. Règim jurídic

El personal investigador objecte d'aquesta normativa es regirà pel que estableix la LOU i la seua normativa de desenvolupament, l'Estatut de la Universitat d'Alacant (l'EUA), les disposicions que dicten les comunitats autònomes en virtut de les seues competències, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic quan li siga aplicable, la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, el Reial decret legislatiu 2/2015 pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aquesta normativa i aquella altra normativa que poguera ser aplicable.

Així mateix, també seran aplicables els requisits i les condicions continguts en les corresponents convocatòries de places publicades per aquesta Universitat, així com, si escau, en les bases o la resolució de l'ajuda concedida per al finançament del corresponent projecte d'investigació .

Capítol II. Modalitats contractuals

Art. 3. La Universitat d'Alacant, en els termes previstos en aquesta normativa, podrà contractar personal investigador a través de les modalitats de contracte de treball específiques previstes en la Llei 14/2011, sempre que siga perceptora de fons la destinació dels quals incloga la contractació de personal investigador o per al desenvolupament dels programes propis de R+D+i.

També podrà contractar personal investigador a través de les modalitats de contracte de treball establides pel text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.

Art. 4. Contracte predoctoral

El contracte de treball predoctoral, la finalitat principal del qual és possibilitar l'obtenció de la titulació de doctor o doctora, es regirà d'acord amb les condicions següents:

a) Figura:

- Investigadora o investigador predoctoral en formació.

b) Funcions genèriques:

- La realització de tasques d'investigació en l'àmbit  d'un projecte específic i nou.

- Col·laboració en tasques docents, a raó de 60 hores per any fins a un màxim de 180 hores.

- Les establides en la convocatòria.

c) Requisits de les persones aspirants:

- Estar en possessió de la titulació de llicenciat, enginyer, arquitecte, graduat universitari amb grau d'almenys 300 crèdits ECTS (European Credit Transfer System) o màster universitari, o equivalent.

- Disposar de l'admissió o matrícula en un programa de doctorat de la Universitat d'Alacant o cotutelat per la Universitat d'Alacant.

- Requisits específics que requerisca la plaça objecte de la convocatòria, així com aquells que s'exigisquen per la resolució de l'ajuda concedida per al finançament del projecte d'investigació.

d) Característiques del contracte:

- El contracte serà de duració determinada, amb dedicació a temps complet.

- La duració del contracte no podrà ser inferior a un any, prorrogable per períodes no inferiors a un any, previ informe favorable de la comissió acadèmica del programa de doctorat o, si escau, de l'escola de doctorat, durant el temps que dure la permanència en el programa.

- En cap cas la duració acumulada del contracte inicial més les pròrrogues podrà excedir els quatre anys; quan el contracte siga amb una persona amb discapacitat podrà aconseguir una duració màxima de sis anys, tenint en compte les característiques de l'activitat investigadora i el grau de les limitacions en l'activitat.

- Cap persona podrà ser contractada mitjançant aquesta modalitat, en la mateixa entitat o diferent, per un temps superior a quatre anys, excepte en el cas de persones amb discapacitat per a les quals el temps no podrà ser superior a sis anys.

- Les situacions d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs, maternitat, adopció o acolliment, risc durant la lactància i paternitat suspendran el còmput de la duració del contracte. També el suspendran les situacions previstes en l'article 45.1n del text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors com a mesura de protecció de les dones víctimes de violència de gènere (text redactat segons l'art. 6.2 EPIF).

e) Retribució

- Per a establir la retribució s'ha de prendre com a referència l'article 7.3 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, que indica el següent en matèria de retribucions del personal investigador predoctoral:

1. La retribució d'aquest contracte no pot ser inferior al 56 % del salari fixat per a les categories equivalents en els convenis col·lectius del seu àmbit d'aplicació durant els dos primers anys, al 60 per 100 durant el tercer any, i al 75 per 100 durant el quart any. Tampoc pot ser inferior al salari mínim interprofessional que s'establisca cada any, segons l'article 27 del text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.

2. Per a establir les retribucions anteriors s'ha de prendre com a referència mínima la categoria corresponent al grup 1 de personal laboral de la taula salarial recollida en el conveni únic de personal laboral de l'Administració General de l'Estat.

Art. 5. Contracte d'accés al Sistema Espanyol de la Ciència, Tecnologia i Innovació

Els contractes de treball sota la modalitat de contracte d'accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació es regiran d'acord amb les condicions següents:

a) Figura

- Investigadora doctora o investigador doctor.

b) Funcions genèriques

- La realització de tasques orientades a l'obtenció d'un elevat nivell de perfeccionament i especialització professional que conduïsquen a la consolidació de l'experiència professional. No obstant això, podrà prestar col·laboracions complementàries en tasques docents relacionades amb l'activitat d'investigació proposada, fins a un màxim de 80 hores anuals, previ acord del departament implicat, i amb sotmetiment a la normativa vigent d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

- Les establides en la convocatòria.

c) Requisits de les persones aspirants:

- Estar en possessió de la titulació de doctor/a o equivalent.

- Requisits específics que requerisca la plaça objecte de la convocatòria, així com aquells que s'exigisquen per la resolució de l'ajuda concedida per al finançament del projecte d'investigació o per a la contractació del personal investigador.

d) Característiques del contracte

- El contracte serà de duració determinada, amb dedicació a temps complet o parcial.

- En els contractes amb dedicació a temps parcial la jornada laboral s'ha de desenvolupar, amb caràcter general, de manera continuada.

- La duració del contracte no podrà ser inferior a un any, ni excedir els cinc anys. Quan el contracte siga per una duració inferior a cinc anys podrà prorrogar-se successivament sense que, en cap cas, les pròrrogues puguen tenir una duració inferior a l'any.

- Cap persona podrà ser contractada mitjançant aquesta modalitat, en la mateixa o diferent entitat, per un temps superior a cinc anys.

- Les situacions d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs, maternitat, adopció o acolliment, risc durant la lactància i paternitat, suspendran el còmput de la duració del contracte.

- En allò que no estiga regulat s'aplicarà supletòriament el que estableix l'art. 11.1 de l'Estatut dels treballadors per al contracte en pràctiques.

e) Retribució

- No podrà ser inferior de la retribució fixada per la Universitat d'Alacant per a la categoria de professor/a ajudant doctor/a amb dedicació C20.

Art. 6. Contracte d'investigador/a distingit/da

Els contractes de treball sota la modalitat de contracte d'investigador/a distingit/da es regiran d'acord amb les condicions següents:

a) Figura

- Investigadora distingida o investigador distingit.

b) Funcions genèriques

- La realització d'activitats d'investigació o la direcció d'equips humans, centres d'investigació, instal·lacions i programes científics i tecnològics singulars de gran rellevància en l'àmbit de coneixement de què es tracte, en el marc de les funcions i els objectius de la Universitat d'Alacant.

- Les establides en la convocatòria.

c) Requisits de les persones aspirants

- Ser personal investigador espanyol o estranger de reconegut prestigi en l'àmbit científic i tècnic.

- Estar en possessió de la titulació de doctor/a o equivalent.

- Requisits específics que requerisca la plaça objecte de la convocatòria, així com aquells que s'exigisquen per la resolució de l'ajuda concedida per al finançament del projecte d'investigació.

d) Característiques del contracte

- La duració del contracte serà la que acorden les parts, i en tot cas, la duració del contracte estarà vinculada a la disponibilitat pressupostària.

- La duració de la jornada laboral, els horaris, les festes, els permisos i les  vacances seran fixats en les clàusules del contracte.

- El contracte podrà extingir-se per desistiment de la Universitat d'Alacant, amb comunicació per escrit amb un preavís de tres mesos.

e) Retribució

- S'acordarà en cada cas.

Art. 7. Contracte per obra o servei determinat

I.- De conformitat amb el que estableix l'article 48.1 de la LOU, en relació amb l'article 15.1a i la disposició addicional 15 de l'Estatut dels treballadors, la Universitat d'Alacant podrà signar contractes de treball per obra o servei determinat per a la realització de projectes específics d'investigació científica i tècnica amb autonomia i substantivitat pròpia, l'execució dels quals, encara que limitada en el temps, siga de durada incerta.

a) Funcions genèriques

- La dedicació al desenvolupament del projecte d'investigació científica o tècnica per al qual haja sigut seleccionada o seleccionat. No obstant això,  podrà realitzar, si així ho sol·licita i per a completar la formació, col·laboracions complementàries en tasques docents relacionades amb l'activitat d'investigació  proposada fins a un màxim de 60 hores anuals, en el cas de col·laboradora o col·laborador júnior, o de 80 hores anuals en el cas de col·laboradora o col·laborador sènior, si el contracte és a temps complet, o part proporcional si és a temps parcial, amb l'acord previ amb la investigadora o l'investigador responsable del projecte i el departament implicat, i haurà d'estar sempre present el professorat responsable de l'assignatura i amb sotmetiment a la normativa vigent d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

- Les establides en la convocatòria.

b) Característiques del contracte

- El contracte serà de durada determinada, amb dedicació a temps complet o parcial, per obra o servei.

- En els contractes amb dedicació a temps parcial la jornada laboral s'ha de desenvolupar, amb caràcter general, de manera continuada.

- La duració del contracte serà la necessària per a la realització de l'obra o el servei objecte del contracte. En tot cas, la duració del contracte estarà vinculada a la disponibilitat pressupostària d'aquest.

- A la finalització del contracte la persona treballadora tindrà dret a percebre una indemnització en els termes legalment previstos.

II.- Segons els requisits d'accés, les funcions que cal exercir i les condicions retributives, el personal investigador contractat sota la modalitat de contracte per obra o servei determinat podrà classificar-se en algun dels següents nivells:

1. Col·laboradora o col·laborador júnior

Els contractes de treball de col·laboradora o col·laborador júnior es regiran  d'acord amb les condicions següents:

a) Requisits de les persones aspirants

- Estar en possessió de la titulació de llicenciat, enginyer, arquitecte, graduat universitari amb grau d'almenys 300 crèdits ECTS (European Credit Transfer System) o màster universitari, o equivalent.

- Requisits específics que requerisca la plaça objecte de la convocatòria, així com aquells que s'exigisquen per la resolució de l'ajuda concedida per al finançament del projecte d'investigació.

b) Funcions específiques

- Fer tasques d'investigació de caràcter bàsic i elemental sota la supervisió directa de la investigadora o de l'investigador principal o d'una investigadora doctora o un investigador doctor integrant del projecte.

c) Retribució

- Per a establir la retribució s'ha de prendre com a referència l'article 7.3 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, que indica el següent en matèria de retribucions del personal investigador predoctoral:

1. La retribució d'aquest contracte no pot ser inferior al 56 % del salari fixat per a les categories equivalents en els convenis col·lectius del seu àmbit d'aplicació durant els dos primers anys, al 60 per 100 durant el tercer any, i al 75 per 100 durant el quart any. Tampoc pot ser inferior al salari mínim interprofessional que s'establisca cada any, segons l'article 27 del text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.

2. Per a establir les retribucions anteriors s'ha de prendre com a referència mínima la categoria corresponent al grup 1 de personal laboral de la taula salarial recollida en el conveni únic de personal laboral de l'Administració General de l'Estat.

2.- Col·laboradora o col·laborador sènior

Els contractes de treball de col·laboradora o col·laborador sènior es regiran  d'acord amb les condicions següents:

a) Requisits de les persones aspirants

- Estar en possessió de la titulació de doctor/a.

- Requisits específics que requerisca la plaça objecte de la convocatòria, així com aquells que s'exigisquen per la resolució de l'ajuda concedida per al finançament del projecte d'investigació.

b) Funcions específiques:

- Fer tasques d'investigació amb plena autonomia i responsabilitat.

- Coordinar una part del projecte d'investigació.

- Col·laborar en les tasques de difusió dels resultats d'investigació.

c) Retribució

- No podrà ser inferior a la retribució fixada per la Universitat d'Alacant per a la categoria de professor/a ajudant doctor/a amb dedicació C20.

Art. 8. Amb independència del que estableixen els articles anteriors, la Universitat d'Alacant també podrà contractar personal investigador a través  d'altres modalitats de contracte de treball previstes en el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.

Capítol III. La convocatòria

Art.9. La convocatòria haurà de contenir les dades següents:

- Projecte o conveni amb càrrec al qual es finança la plaça.

- L'objecte de la convocatòria.

- Identificació dels llocs que seran proveïts, amb una descripció suficient de les funcions que cal realitzar i el perfil del lloc.

- La jornada, retribució i previsió de duració del contracte.

- Requisits de les persones aspirants.

- Descripció del procés de selecció.

- Composició de la Comissió.

- Model de sol·licitud, model de currículum i termini de presentació  d'instàncies.

- Els llocs de publicació de les diferents resolucions que es generen al llarg del procés.

Art. 10. Les convocatòries es tramitaran amb el vistiplau del vicerectorat amb competències en investigació, a proposta de la investigadora o de l'investigador principal del projecte que sol·licita la contractació de personal, una vegada calculat el cost per la Unitat de Nòmines del Servei de Gestió de Personal, validat pel Servei de Gestió  de la  Investigació i amb el vistiplau de l'Oficina de Control Pressupostari.

Art. 11. La proposta es realitzarà en l'imprès normalitzat que hi ha en la pàgina web de la Unitat d'Accés PDI del Servei de Selecció i Formació:

Art. 12. Prèviament a la publicació en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant (BOUA), es remetrà als sindicats amb representació en la mesa negociadora de la Universitat perquè, en un termini màxim de 4 dies hàbils, hi formulen al·legacions.

Capítol IV. Procés de selecció 

Art. 13. Amb caràcter general, les persones aspirants hauran de complir, a la data de finalització de presentació d'instàncies, tant els requisits generals per a l'accés com els específics per al lloc que es convoca, que seran detallats en les respectives convocatòries.

Art. 14. El termini de presentació d'instàncies serà de 10 dies hàbils a partir del següent de la publicació de la convocatòria en el BOUA.

Art. 15. Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, es publicaran les llistes provisionals de persones admeses i excloses, i s'obrirà un termini de 5 dies hàbils per a possibles esmenes o reclamacions. Quan haja transcorregut aquest termini, es publicaran les llistes definitives de persones admeses i excloses.

Per a totes les figures excepte per a la d'investigadora distingida o investigador distingit seran aplicables els articles 16 a 20:

Art. 16. Per a la selecció es valoraran els mèrits al·legats en el currículum per cada aspirant d'acord amb els criteris de valoració específics, prèviament acordats per la Comissió de Selecció, ajustats al que s'estableix en l'objecte i perfil de la convocatòria i als criteris generals que apareixen com a annexos a aquesta normativa.

Art. 17. Es podrà realitzar una prova, presencial o a distància, a través de mitjans telemàtics si així s'estableix en la convocatòria. En cas de fer-se a distància, s'assegurarà, mitjançant aquests mitjans, la identitat de l'aspirant, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, com també la interactivitat i intercomunicació entre l'aspirant i els membres de la Comissió en temps real.

Tindrà caràcter obligatori, per la qual cosa si alguna persona aspirant convocada no es persona en el dia, lloc i hora establits, decauran els seus drets.

Aquesta prova estarà relacionada amb l'objecte i el perfil establits en la convocatòria. Per a la realització, s'hi convocaran les persones aspirants amb una antelació mínima de 4 dies hàbils. Tindrà un valor màxim de 2 punts.

Art. 18. Igualment, es podrà realitzar una entrevista de manera presencial o a distància a través de mitjans telemàtics, si així s'estableix en la convocatòria. En cas de fer-se a distància, s'actuarà d'acord amb allò que estableix quant a la prova a distància en l'article anterior.

Tindrà caràcter obligatori, per la qual cosa si alguna persona aspirant convocada no es persona en el dia, lloc i hora establits, decauran els seus drets, i seran aplicables les excepcions recollides en l'article anterior.

La finalitat serà la valoració de l'adequació de les persones aspirants per a ocupar els llocs convocats. Per a la realització seran convocades amb una antelació mínima de 4 dies hàbils. Tindrà un valor màxim de 2 punts.

Art. 19. Els resultats provisionals es publicaran amb un termini de reclamacions d'almenys 3 dies hàbils. Una vegada vistes les reclamacions o transcorregut aquest termini sense haver-ne presentat cap, es publicaran els resultats definitius.

Art. 20. Per a l'elaboració de la proposta d'adjudicació se sumaran les puntuacions obtingudes en el barem i, si escau, la prova i l'entrevista; s'ordenaran de major a menor, i correspondrà l'adjudicació a la persona sol·licitant que obtinga la màxima puntuació.

Es podrà declarar motivadament la no adjudicació.

Art. 21. Realitzada la proposta de provisió definitiva, la Comissió podrà acordar la constitució d'una borsa de treball amb la resta d'aspirants, ordenada per puntuació de major a menor, que podrà utilitzar-se en el cas de renúncia de la persona adjudicatària, la baixa definitiva o per a cobrir necessitats posteriors de places amb les mateixes característiques per al mateix projecte.

Per a la figura d'investigadora distingida o investigador distingit seran aplicables els articles 22, 23 i 24.

Art. 22. La Comissió de Selecció, una vegada estudiats els currículums i la documentació presentada, podrà convocar les persones aspirants que considere necessari a la realització d'una entrevista de manera presencial o a distància a través de mitjans telemàtics, si així s'estableix en la convocatòria. En cas de fer-se a distància, s'actuarà d'acord amb allò que recull quant a la prova a distància l'article 18.

Art. 23. A la vista d'això, la Comissió de Selecció redactarà la proposta d'adjudicació provisional, que serà motivada, en la qual s'establirà un termini de 3 dies hàbils perquè les persones interessades puguen presentar-hi al·legacions.

Art. 24. Una vegada vistes les al·legacions o transcorregut aquest termini sense haver-ne presentat cap, es publicarà l'adjudicació definitiva.

Capítol V. Comissió de Selecció

Art. 25. Estarà integrada per 5 membres de ple dret. La totalitat de les persones que componen la Comissió de Selecció hauran de pertànyer al personal docent i investigador de la Universitat d'Alacant i estar en possessió de la titulació de doctor/a. A més, cada sindicat present en la mesa negociadora podrà proposar la participació d'un observador o una observadora.

La designació de les persones membre de ple dret es realitzarà per la rectora o el rector, d'acord amb les condicions següents :

a) La directora o el director del projecte actuarà com a presidenta o president titular, i proposarà per al nomenament el/la seu/a suplent i un/a vocal, tant titular com suplent.

b) La directora o el director del departament o institut en què es desenvolupa el projecte proposarà per al nomenament la secretària o el secretari titular i suplent i un/a vocal, tant titular com suplent.

c) El vicerectorat amb competències en investigació proposarà el nomenament d'un/a vocal, tant titular com suplent, entre les persones membre del personal docent i investigador.

La composició de les comissions haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels components, i haurà de procurar una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que no siga possible per raons fundades i objectives degudament motivades.

Art. 26. La Comissió podrà constituir-se tant de manera presencial com a distància. En les sessions que organitze la Comissió a distància, els membres podran trobar-se en diferents llocs sempre que s'assegure per mitjans electrònics la identitat dels membres o les persones que els suplisquen, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, com també la interactivitat i la intercomunicació entre ells/es en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. (art 17 de la Llei 40/2015). Aquestes mateixes eines s'emprarien en el cas de realització d'una prova o entrevista. Per a la vàlida constitució de la Comissió a l'efecte de realització de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà l'assistència presencial o a distància de la presidenta o el president i de la secretària o el secretari de la Comissió, com també, almenys, la d'un o una dels restants membres de ple dret (art 17.2 de la Llei 40/2015, de règim del sector públic).

Art. 27. El nomenament es farà públic abans de l'acte de constitució.

Art. 28. Les comissions vetlaran pel compliment del que s'estableix en la corresponent convocatòria i en aquesta normativa, garantiran el respecte als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat i tindran el compromís d'actuar amb objectivitat, independència i rigor professional, i respectaran la confidencialitat sobre les dades personals de les quals hagueren tingut coneixement per raó de la participació en la Comissió, guardaran secret de les deliberacions de la Comissió i garantiran la dedicació necessària per a l'acompliment adequat de les tasques que els són pròpies.

Capítol VI. Contractació

Art. 29. Formalització del contracte

1. La persona seleccionada, d'acord amb el procediment corresponent, formalitzarà el contracte en el Servei de Gestió de Personal de la Universitat d'Alacant.

La signatura del contracte té caràcter personal i insubstituïble. El contracte serà signat amb caràcter previ a la incorporació a les tasques.

2. Les persones nacionals d'altres estats diferents dels de la Unió Europea, i aquelles d'aquesta per als estats de les quals no siga aplicable la lliure circulació de treballadors/es, hauran d'estar en possessió del permís de residència i autorització de treball per compte d'altri, o amb excepció d'aquesta autorització si concorren les circumstàncies a què es refereix l'article 41 de la Llei orgànica 4/2000 i el que estableix el Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el reglament de l'esmentada Llei orgànica 4/2000.

3. Quant a la titulació requerida, s'haurà d'estar en possessió o en condicions d'obtenir el títol que s'assenyale en les bases abans de l'acabament del termini de presentació d'instàncies.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació o la declaració d'equivalència a titulació. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional en l'àmbit de les professions regulades a l'empara de les disposicions de dret comunitari.

En el cas que no es trobe homologada, declarada l'equivalència o reconeguda en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, es podrà substituir aquest requisit, sempre que la titulació es presumisca per l'òrgan convocant equivalent a l'exigida en la convocatòria, pel d'acreditar haver iniciat la tramitació per a l'homologació, declaració d'equivalència o reconeixement.

L'admissió en el procés selectiu no implicarà, en cap cas, l'homologació o l'equivalència de la titulació acreditada per l'aspirant, ni d'aquelles altres que siguen prèvies a aquesta, ni el reconeixement a altres efectes que la participació en aquest procés selectiu.

En el cas que l'autoritat competent resolga la denegació de l'homologació, equivalència o reconeixement, es rescindirà el contracte, i s'entendrà que hi ha denegació quan aquesta es condiciona al compliment de determinats requisits, en tant que no es complisquen. En tots els casos, l'aspirant en qüestió estarà obligat a comunicar a l'òrgan convocant la resolució d'homologació, equivalència o reconeixement.

4. El contracte estarà subjecte a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i les disposicions de desenvolupament. Si durant la duració del contracte la persona contractada incorreguera en causa d'incompatibilitat, el contracte quedarà extingit per aquesta causa, sense perjudici del possible dret d'opció que li assistisca, si escau, de conformitat amb la Llei 53/1984. L'avaluació inicial de la salut de la persona contractada s'ajustarà a allò que estableix l'art. 22 de la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals, i en l'art. 37.3 del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció.

La persona proposada haurà d'aportar, obligatòriament, un reconeixement mèdic amb caràcter previ a l'inici de les activitats, i en cas que no haja sigut declarada apta, el contracte no podrà fer efecte, d'acord amb el que disposa l'art.  243 del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.

El reconeixement mèdic no serà obligatori quan l'aspirant haja prestat serveis en la Universitat en un lloc d'idèntiques funcions i riscos, i el cessament de la persona s'haja produït dins de l'any natural anterior a la data d'efectes del nou contracte.

El resultat del reconeixement mèdic, pel que fa al pronunciament de persona apta o no apta, haurà d'obrar en poder del Servei de Gestió de Personal, amb anterioritat a la signatura del contracte, sense el requisit del qual no podrà subscriure's el contracte.

La Unitat de Gestió de PDI contactarà amb les persones proposades per a indicar-los la documentació que han de presentar amb caràcter previ a la formalització del contracte laboral, disponible en la pàgina web del Servei de Gestió de Personal - Unitat de Gestió de PDI.

5. De conformitat amb el que estableix la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades per les persones aspirants en la sol·licitud i en la documentació que l'acompanye amb la finalitat de gestionar o tramitar la sol·licitud i resoldre les convocatòries, i seran inserides en l'activitat de tractament 0113 - Provisió de places de personal investigador del Registre d'Activitats de Tractament (RAT). La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una obligació legal.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades no seran cedides a tercers excepte obligació legal. Les dades podran ser tractades amb finalitats d'arxiu històric o finalitats estadístiques.

Les dades seran conservades durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual s'han recaptat, i per a determinar les possibles responsabilitats que es pogueren derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades.

Art. 30. Control de disponibilitat pressupostària

1. El Servei de Gestió de Personal, amb l'antelació suficient per a la tramitació de la documentació corresponent relacionada amb la vigència del contracte, sol·licitarà a la persona responsable de l'aplicació pressupostària informe en el qual indique si en correspon pròrroga (i la duració d'aquesta) o, per contra, correspon el cessament de la treballadora o del treballador, i en aquest cas haurà d'indicar la causa.

2. En el cas que la persona responsable de l'aplicació pressupostària esmentada indique que correspon prorrogar el contracte, se sol·licitarà al Servei de Gestió de la Investigació l'emissió d'un certificat d'existència de crèdit suficient que suporte les despeses derivades i amb el vistiplau de l'Oficina de Control Pressupostari.

Capítol VII. Cos electoral

Art. 31. A l'efecte de la inclusió en el cens electoral, el personal investigador contractat sota aquesta fórmula s'inclourà entre el personal docent i investigador, en el cos electoral que integren els/les ajudants, els/les professors/es ajudants doctors/es, el personal investigador en formació i el personal investigador.

Disposició final

Aquesta normativa entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el BOUA.

Disposició derogatòria

Queda derogada la Normativa reguladora de les convocatòries per a la selecció de personal investigador contractat en règim laboral en els projectes d'investigació aprovada pel Consell de Govern de la Universitat d'Alacant el 29 de maig del 2013, publicada en el BOUA del 6 de juny del 2013.

ANNEX I

Criteris rellevants per a valorar la formació acadèmica universitària i l'experiència investigadora de les persones aspirants per a convocatòries de modalitats contractuals: contracte predoctoral i col·laborador/a júnior.

 

 

Puntuació màxima

A

Formació acadèmica

4

1

Expedient acadèmic global de la titulació requerida

1

2

Expedient acadèmic específic referit a les assignatures relacionades amb el perfil del lloc objecte a concurs

2

3

Altra formació de postgrau en el camp científic o tecnològic del perfil del lloc d'objecte a concurs (no valorada en l'apartat A1)

1

B

Activitat investigadora vinculada amb el perfil del lloc objecte de concurs

4

C

Activitat en transferència i divulgació vinculada amb el perfil del lloc objecte de concurs

0,5

D

Activitat professional vinculada amb el perfil del lloc de treball

1

E

Altres mèrits (activitat investigadora realitzada en altres camps científics o tecnològics, premis acadèmics, coneixements d'idiomes, etc.)

0,5

ANNEX II

Criteris rellevants per a valorar la formació acadèmica universitària i l'experiència investigadora de les persones aspirants per a convocatòries de modalitats contractuals: investigador/a doctor/a i col·laborador/a sènior.

 

 

Puntuació màxima

A

Formació acadèmica

3,5

1

Expedient acadèmic global de la titulació requerida per a l'accés al doctorat

0,5

2

Expedient acadèmic específic referit a les assignatures relacionades amb el perfil del lloc objecte a concurs

2

3

Formació de postgrau en el camp científic o tecnològic del perfil del lloc d'objecte a concurs

1

B

Activitat investigadora vinculada amb el perfil del lloc objecte de concurs

4

C

Activitat en transferència i divulgació vinculada amb el perfil del lloc objecte de concurs

1

D

Activitat professional vinculada amb el perfil del lloc de treball

1

E

Altres mèrits (activitat investigadora realitzada en altres camps científics o tecnològics, premis acadèmics, coneixements d'idiomes, etc.)

0,5